A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Bebiztosította F100 típusú erőforrásainak működését Dél-Korea. Az F-15 és F-16 vadászbombázók meghajtásáról gondoskodó hajtóművek üzembiztossága kulcsfontosságú a légierő megfelelő működésének szempontjából, ezért a Dél-Koreai Légierő 300 millió dollár értékű szerződést kötött a gyártó Pratt & Whitney-vel a hajtóművek üzemeltetésének 5 éves támogatásáról. A megegyezés a magában foglalja az összes pótalkatrész szállítását valamint az időszakos karbantartást.
A szerződés azonban nem vonatkozik az összes üzemben tartott F100-asra, mivel a légierő 60 F-15K ÉS 169 F-16C/D-t alkalmaz, ez 289 hajtóművet jelent, a 230-al szemben.
2 Global Hawk-al bővült az Amerikai Légierő pilóta nélküli felderítő repülőgépeinek flottája tavaly novemberben. A gépeket gyártó Northrop Grumman a szerződésben foglaltakhoz képest korábban szállította le a két masinát, ez ritka eseménynek számít katonai körökben. A két novemberi példány mellett egy harmadikat az év korábbi részében szállítottak le az USAF részére, míg 5 régebben legyártott példányt láttak el új szenzorokkal. A légierő idáig 37 Global Hawk-ot vett át a Northrop Grumman-tól.
—-
Szintén a Northrop-hoz kapcsolható, hogy megkezdték az MQ-4C Triton prototípusának összeszerelését. A típus az előző hír témájául szolgáló MQ-4 Global Hawk haditengerészeti változata, mely a tengerészek pilóta nélküli felderítő gépre kiírt tenderére készül. Mivel ebben a kategóriában más cég nem rendelkezik kínálható típussal, ezért egyedül a Northrop Grumman nyújtotta be pályázatát néhány évvel ezelőtt. A prototípus építése jelenleg abban a fázisban áll, hogy a szárnyakat csatlakoztatták a törzsközéprészhez, és hamarosan kigördülhet az összeszerelő üzemből. A tesztekre nem szánnak túl sok időt, lévén egy már szolgálatba állított gép új verziójáról van szó, és a tervek szerint 2015 végétől üzembe is állhat a Navy számára.
Az Amerikai Légierő nyilvánosságra hozta azon légibázisok listáját, ahova első körben kerülnek az új KC-46 légi utántöltő gépek. A lista szerint az állandó alakulatok Oklahomában, az Altus légibázison, a washingtoni Fairchild légibázison, a Kansas-i McConnell légibázison valamint az észak-dakotai Grand Forks légibázison üzemelnek majd. A Légi Nemzeti Gárda első KC-46-al felszerelt egységei 5 bázis között oszlanak meg, ezek a következők: Kansas-ben a Forbes légibázis, Joint-Base McGuire-Dix-Lakehurst katonai bázis New-Jersey-ben, Pease légi nemzeti gárda bázisa New Hampshire-ben, a Pittsburgh nemzetközi repülőtér Pennsylvaniában és a Rickenbacker légi nemzeti gárda bázisa Ohio-ban.
—-
Pápua Új-Guinea egyezményt írt alá a BAE Systems-el, melynek köszönhetően az ország pilótái az angol cégnél kapják meg a haladó harci kiképzést. A szerződés egy 2011-es megegyezésre alapoz, melynek keretében az ország újonc pilótái a cég Tamworth-i telephelyén kapták meg az alap repülési kiképzést. Az új szerződés szerint ezen pilóták továbbképzésére is itt kerül sor, 12-18 hónapos kurzusok keretében.
—-
Sikeres tesztet hajtottak végre az IRIS-T SL, azaz a légi közelharcrakéta földi indítású, radar vezérlésű verziójával. A próbára még december elején került sor az Overberg lőtéren a Dél-Afrikai köztársaságban, német újságírók jelenlétében. A célpontot egy pilóta nélküli célgép jelentette, a teszten a rendszer összes összetevője – radar, tűzvezető rendszer, fegyvervezérlő számítógép valamint az adatátviteli rendszer is – sikeresen vizsgázott, a fegyver eltalálta a célpontot.