Már jó ideje ismert az a tény, hogy a Brit Királyi Légierő az amerikai RC-135V/W Rivet Joint képében látja SIGINT, avagy elektronikai hírszerző képességének biztosítóját, ugyanis anyagi okokból ez kedvezőbbnek mutatkozott, mint a korábban használt Nimrod R1 típus modernizációja és további szolgálatban tartása. A RAF három darab, ex-USAF-os, egy ideje már a Davis-Monthan AFB „repülőgép-temetőjében” lévő KC-135R-t vásárolt meg, amiket az L-3 Communications alakít át RC-135V/W változatra. Ezt a döntést még 2010-ben hozták meg, az átalakítási munkák viszont három évig tartanak, így London csak valamikor jövő év végén kapja kézhez saját SIGINT-repülőgépeit – addig Washington segít be nekik saját gépeivel, így egyben megkezdődhetett a személyzetek kiképzése is. A projekt viszont időközben szépen haladt, a napokban pedig kiszivárgott egy kép is, ami az egyik (minden valószínűség szerint az első) brit RC-135V/W-t ábrázolja.
A keresztségben az Airseeker nevet kapott típus főbb tulajdonságaiban megegyezik majd amerikai testvéreivel, viszont néhány dologban mégis más lesz. Bár a fotón is látszik, hogy egyelőre még nincs teljesen készen, fedélzeti rendszerei minden bizonnyal beépítésre kerültek. Kicsit tüzetesebben megvizsgálva feltűnhet, hogy a repülőgépen nem látható nyoma a hajlékony tömlős légi utántöltő rendszerrel való kapcsolatot biztosító csonknak, tehát minden bizonnyal csak a KC-135R esetében is meglévő, merev csöves rendszerrel tölthető a levegőben. A probléma abban áll, hogy a Brit Királyi Légierőnek nincs olyan tankere, ami rendelkezne merev csöves rendszerrel, és ez az új Voyager MRTT-ken sem lesz megtalálható, így az Airseekerek csak más nemzetek tankereitől vehetnek majd fel tüzelőanyagot a levegőben.
Érdekesség, hogy az E-3D AWACS esetében, mely szintén a C-135 alapján készült, a Brit Királyi Légierő egy, az orrész fölé szerelt kiegészítő csonkkal megoldotta a hajlékony tömlős légi utántöltés lehetőségét, ami alapján arra lehetett következtetni, hogy az RC-135-nél is így járnak majd el, viszont most kiderült, hogy mégsem került sor erre a „beavatkozásra”. Biztosat persze csak akkor mondhatunk majd, amikor a három Airseeker szolgálatba áll, és a kész, valódi konfigurációjukban láthatunk róluk fotókat. Már csak azért is, mivel korábbi nyilatkozataikban a RAF szóvivői kijelentették, hogy a három KC-135R, mely átalakításra kerül, megkapja a hajlékony tömlős légi utántöltő csonkot – kérdés persze, hogy végül költségvetési vagy egyéb más okból nem mondtak-e le erről.