A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
December 6-án balesetnek köszönhetően eggyel csökkent a Brazil Légierő AMX csapásmérőinek a száma. A példány elvesztésére gyakorlórepülés közben került sor, mikor is a könnyű csapásmérő földközeli repülés közben nekiütközött a Machadinho-i elektromos telep egyik 40 méter magas, magasfeszültségű vezetékeket tartó toronynak. Az ütközés után a repülőgép a telep közeli tavába zuhant, a pilótával együtt, aki a helyszínén életét vesztette.
—-
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Joint Strike Fighter (JSF) program, december 7-én teljesítették az F-35B 1000. repülését. A jelentős esemény elérésekor az Amerikai Tengerészgyalogság tesztpilótája, C. R. Clift őrnagy foglalt helyet a BF-1 jelzésű gép katapultülésében.
A F-35 rövid úton felszálló és függőlegesen leszálló variánsát a tengerészgyalogságon kívül idáig a Nagy-Britannia és Olaszország rendelte meg, mindkét állam elsősorban a repülőgép-hordozójának fedélzetére szánja a típust.
Az Amerikai Haditengerészet megkezdte az X-47B hajófedélzeti gurulópróbáit. A tesztek helyszínéül a USS Harry S. Truman (CVN-75) repülőgép-hordozó szolgál, december 9-től kezdődően. A tengerészek a hajó fedélzetén egy kis, a karukra erősített joystickkal irányítják a pilóta nélküli gépet. A joystick mellett található egy képernyő is, melyen a repülőgép kameráinak képét tudják megjeleníteni, ezzel is segítve a szűk fedélzeten a manőverezést.
A tengerészek a kis berendezéssel irányítják majd a jövő haditengerészeti pilóta nélküli gépeit a hajók fedélzeten, attól a pillanattól kezdve hogy a fékezőhorog elkapta a kábelt, addig amíg a katapultra nem álltak az indításra kész példánnyal.
A próbák célja bebizonyítani a rendszer életképességét, a repülőgép-hordozókon korábban ugyanis még soha nem üzemeltek pilóta nélküli gépek – így érthető hogy mért fordítanak erre olyan nagy figyelmet a U.S. Navy fejesei.
Megérkezett a Patuxent River haditengerészeti bázisra az ötödik F-35C, ezzel teljessé vált a légibázis Lighting II flottája, már ami az elő szériát illeti. A példányt december 11-én repülték át a gyártó Fort Worth-i telephelyéről a Washington DC mellett elterülő bázisra.
A CF-5 itt csatlakozott a többi géphez, hogy együtt folytassák a repülési teszteket, amikre nagy szükség van, mielőtt a típust átadnák a haditengerészeti repülőerők számára.
A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (DSCA – Defense Security Cooperation Agency) december 12-én terjesztette ki Omán kérését a Kongresszus felé, melyben a dúsgazdag ország az F-16-osai számára szeretne fegyvereket beszerezni. A keretben 27 AIM-120C-7 megnövelt hatótávolságú AMRAAM légi-harc rakéta, 162 GBU-12 Paveway II 227 kg-os lézeres irányítású bomba, 162 FMU-152 bomba gyújtószerkezet, 210 BLU-111B/B 227 kg-os bomba, valamint 32 CBU-105 kazettás bomba szerepel. A csomag értéke 117 millió zöldhasú.
—-
A DSCA egy jelentősebb fegyvervásárlási szándékról is tájékoztatta a Kongresszust, melynek keretében Izrael szerezne be csapésmérő fegyvereket légiereje számára. A közel-keleti állam nem kevesebb, mint 6900 JDAM irányítókészletet (3450 példányt az egytonnás, általános célú GBU-31-hez, 1725 darabot a szintén egy tonnás, ám bunkerromboló BLU-109 változathoz, és 1725 példányt a 227 kg-os GBU-38-hoz), 3450 Mk-84 egytonnás „buta” bombát, 1725 Mk-82, 227 kg-os bombát, 3450 GBU-39 kis átmérőjű bombát, valamint több tízezer gyújtószerkezetet az említett fegyverekhez. Az üzlet értéke 647 millió dollárra rúg.
—-
Az Amerikai Hadsereg egy példánnyal bővíti MH-47G helikopterflottáját. A különleges alakulatok munkáját támogató forgószárnyas 34,24 millió dollárjába került a Pentagonnak, a Boeing 2015 október 31-i határidőt kapott a példány leszállítására.
A lengyel PZL Swidnik leszállította a Fülöp Szigetek részére a második tételt a W-3 Sokol helikopterekből. A két példány megérkezésével 6 gépesre hízott a légierő Sokol flottája, miután a PZL Swidnik februárban már átadta az első 4 példányt.
A Fülöp Szigetek összesen 8 könnyű helikoptert légiereje számára még 2010-ben, a hozzájuk tartozó kiszolgáló berendezésekkel, pótalkatrészekkel, logisztikai támogatással valamint a kiképzéssel. Az utolsó két példány 2013 elején kerül a szigetországba.
—-
Teljessé vált a katari légierő C-17 Globemaster III flottája. A Boeing december 10-én adta át a 4., és egyben utolsó példányt az emírségek számára, akik még 2008 július 21-én rendeltek 2 darabot a világ legfejlettebb szállítógépéből. A szerződés része volt egy kétpéldányos opció, melyet azóta érvényesítettek is. A Boeing 2009-ben adta át az első két szállítógépet.
A katari C-17-esek rövid szolgálati idejük alatt már a világ sok pontján megfordultak, többek között idén Líbiában, NATO program keretében vagy 2010-ben Kenyában, humanitárius céllal.
—-
Tovább folytatódik a brazil vadászgép beszerzési szappanopera. Az ország elnöke, Dilma Rousseff múlt hét kedden jelentette ki, hogy a döntést, és a beszerzést is elhalasztják, egészen addig, amíg az ország gazdaságilag újra talpra nem áll.
Újabb fontos teszteken van túl az A400M programja, jelen állás szerint az Airbus szakemberei sikeresen letudták a típus megbízhatósági tesztjeit. A nem kis próbatételt jelentő légi próbákon az ötödikként elkészült Atlas, azaz a Grizzly 5 névre keresztelt példány vett részt. Az eredetileg az év közepére tervezett, ám a TP400-D6 hajtómű kisebb problémái miatt néhány hónappal elhalasztott légi tesztek során az A400M átlagban napi 15 órát töltött levegőben. A 26 napon át folytatott tesztek során 52-szer szállt fel a szállítógép, és összesen 300 órát töltött a levegőben, mindenféle különösebb probléma nélkül.
Az Iráni Forradalmi Gárda egy magas rangú parancsnoka bejelentette, hogy országa sikeresen dekódolta a nemrégiben lelőtt amerikai RQ-170 pilóta nélküli felderítőgépen talált információkat, és minden fontos adatot begyűjtöttek róla.
—-
A Pakisztáni Légierőben problémaként merült fel a repülőgépflottájuk életkora, valamint a rossz karbantartási eljárások, és ennek a két tényezőnek tudják be az elmúlt 18 hónapban elvesztett egy tucat repülőgépet. A légierő fejesei változtatni javítani szeretnék a karbantartás minőségét, valamint minél hamarabb lecserélni az elöregedett repülőgépparkot.
—-
Az 1000. felszállás azért mérföldkő mert a gép életnek egy meghatározó tesztje zajlott le a repülés alatt vagy csak azért mert az 1000 egy szép kerek szám?Ha utóbbi akkor nem nagyon értem ezt a mérföldköves dolgot,szerintem sokkal nagyobb mérföldkő(pontosabban az mérföldkő) az amikor először szállt le hordozóra még akkor is ha az a 472.(csak a hasamra ütöttem) felszállás után volt.
„országa sikeresen dekódolta a nemrégiben lelőtt amerikai RQ-170 pilóta nélküli felderítőgépen talált információkat, és minden fontos adatot begyűjtöttek róla.”
ez még iránban is bele fog kerülni a szilveszteri válogatásba
amanitin miért is? :)
Abszolúte el tudom képzelni azt hogy visszafejtették és az is reális lehet hogy egy év kellett hozzá.
amanitin
Kb 1 évük volt rá szerintem ennyi idő alatt ez nem lehetetlen.
duckdodgers
Ne utánozz :D
Kedves szerkesztők!
Az alábbi mondat macskakörmözött szava egy pici korrekcióért kiált. Előre is köszönjük!
Az ütközés után a repülőgép a telep „közei” tavába zuhant, a pilótával együtt, aki a helyszínén életét vesztette.
A Braziloknak mennyi üzemidejük van még a gépeikben? Egyszercsak gépek nélkül maradnak majd,vagy tovább üzemeltetik a gépeket szavatosság nélkül?
danya
Hopsz, úgy tűnik mégsem sikerült elég alaposan átnézni. :(
Köszi az észrevételt, javítva!
„Abszolúte el tudom képzelni azt hogy visszafejtették”
ez még akkor sem lehetséges, ha hiánytalan, titkosítatlan gépi kóddal volt dolguk.
Úgy látszik Katarnak megéri ez a Globemaster biznisz. Grizli nem is él Európában.
Az amik meg (szerintem) okosabban is elkölthették volna azt a pénzt, amit az automata repülőre basztak el. Mindenféle muzulmán nyelvű elemzőt kellett volna kitaníttatniuk rajta az NSAhoz.
A brazil AMX már a felújított gép volt, vagy még a régi gépek egyike?
„(…) Omán kérését a Kongresszus felé, melyben a dúsgazdag ország”
Omán? Dúsgazdag?
Ez így némileg helytelen fogalmazás.
http://gizmodo.com/5768790/how-a-pilot-risked-his-life-to-spy-on-libya
Forrás: Aranysas FB
quickly increased our speed, calculating the time it would take for the weapons-most likely SA-2 and SA-4 surface-to-air missiles capable of Mach 5 – to reach our altitude.
Olvassam tovább vagy ne…? Mert ez a rész iszonyatosan téved… Ezek után a többi része vajon milyen lehet?
Kicsit tovább olvastam.
4000 légvédelmi rakéta elől kitérés…? OMG. Honnan jön ekkora szám…?
Az SR-71 összesen nem repült 20 ezer órát, ennek töredéke volt olyan, amikor az ellefél indíthatott volna rakétát egyáltalán. A vietnámi háború alatt kb. 220 gépet szedett le SAM átlagosan 3%-os volt a találati arány. Tehát kb. 7000 rakétát használtak fel ~7-8 év alatt több száz alkalommal.
Szóval ezek után én azt mondanám, hogy ne vegyétek túl komolyan az írást. Én úgy látom, hogy oltári nagy téveszmék vannak benne.
„Tizenkettőből egy – Az ezred hosszú távon gondolkodik
Mint arról korábbi írásunkban beszámoltunk, az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Nehéz Légiszállító Ezred (HAW), november 14-én elérte a teljes műveleti képességet. Az idáig vezető folyamatról és a hosszú távú célokról Keith P. Boone ezredes, a nemzetközi katonai szervezet parancsnoka exkluzív interjút adott honlapunknak.”
http://www.honvedelem.hu/cikk/35415
Jó lesz az 3-3,5 Machnak is és hát az SR-71 repülési magasságának elérése is elég csücskös.
duckdodgers
A magassággal már a 70-es években sem volt gond(pláne nem ma).
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/brazilia_vasarol_elsokent_ka62_helikoptert/
http://hungarian.ruvr.ru/2012_12_17/Putyin-Oroszorszag-megdontotte-fegyverexport-rekordjat/
http://hungarian.ruvr.ru/2012_12_17/Interkontinentalis-Ballisztikus-Raketacsapatok-a-legbekesebb-fegyvernem/
http://hungarian.ruvr.ru/2012_12_14/Nuklearis-tenyezo-Mi-tartja-vissza-a-vilagot-hogy-ne-kezdjen-egy-nagy-haborut/
dudi Dvina és Krug volt említve 5 Mach sebességgel valamint SR-71 viszonylatban. A magasságra csücsköst írtam mert az épp határeset a rakéták sebessége viszont teljesen fals.
Ki szereti a tankokat?
http://www.liveleak.com/view?i=b7f_1355645372
gacsat
Ahogy nézem lesz mit újjáépíteni…
Roni na akkor ezt olvasd el :
http://www.origo.hu/nagyvilag/20121217-egyre-tobb-a-vevo-putyin-fegyvereire.html
Finoman szólva nem elfogulatlan az írás…
Akit érdekel, új írás Ollitól, Mers El Kabir.
http://acelmonstrum.host22.com/mek.html
Természetesen ezt is átkonvertálom majd pdf-be.
http://en.rian.ru/military_news/20121217/178221923.html
Nesze nektek hírcsokor :DD
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/ujabb_mig-31bm-eket_adtak_at/
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/hadihajok/nyolc_uj_fregatt_torokorszagnak/
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/ujabb_modernizalt_repulogepek_az_ukran_legieronel/
http://www.asian-defence.net/2012/12/Chinese-Hypersonic-Sino-Waverider-Unveiled-At-Beijing-Aviation-Museum.html
http://www.asian-defence.net/2012/12/sri-lankan-air-force-to-purchase-jf-17.html
http://worlddefencenews.blogspot.hu/2012/12/peru-could-buy-24-attack-helicopters.html
http://worlddefencenews.blogspot.hu/2012/12/bangladesh-army-gets-44-new-chinese.html
üdvözletem! épp nem ide illik, de azt szeretném kérdezni,hogy valaki nem tudná megmondani, hogy mennyi időbe kerül a balti flottától eljutni a szír partokhoz? a válaszokat előre is köszönöm!
http://www.szentkoronaradio.com/kulfold/2012_12_18_orosz-hadihajok-indultak-a-foldkozi-tengerre
Indul az oroszok terror elleni háborúja. Ostoba sír felkelől elraboltak két orosz állampolgárt.
Az oroszoknál nem élvez prioritást az emberrablók élete(az nem terrorizmus ha elrabolok egy embert…).
A legendás MiG.
http://www.ruaviation.com/docs/4/2012/11/16/64/
Dudi ki szerint?
nekerdez
A Balti-flotta kotelék a Jaroslav Mudrij vezetésével, két nagy desszant hajóval a Kaliningrad-dal és az Aleksandr Sabalin-nal, csak fel váltják a Foldkozi-tengeren tartózkodó Fekete-tengeri- flotta-koteléket a Moszkva rakétás cirkálo vezetésével. Szinte állandó az orosz jelenlét a Foldkozi-tengeren (váltják egymást a hajók) Mindig van ott minimum két desszant hajó és a fedélzetén tengeri gyalogosok akik bármikor bevethetok, ha a helyzet úgy kívánja, ezenkívul a légi desszantos csapatok a szíria helyzetre kiképzett kulon csapata is bevetésre készen áll.
nekerdez
Mondjuk igazad van lassan mindenki terrorista.Az tetszett a legjobban ahogy a csecsenek terroristává váltak 2009.09.11-ről 12-re virradóra…
Beszlam meg társai azért nem is voltak mások.
De ha Irakot lerohanták nem létező tömegpusztitó fegyverek miatt.
Iraki tömegpusztitó fegyvere a föld összes állam rendelkezik.
http://hungarian.ruvr.ru/2012_12_18/Korhazba-kerult-az-iraki-elnok/
Lehet kár volt lemondani azt az orosz megrendelést :)))
boki szerint: 2012. december 18. kedd @ 19:18
Az lenne a meglepő ha az európaiak és az oroszok együtt beavatkoznának és nem várnának az amerikaiakra. Az európaiak Líbiában megcsinálták. Az amerikaiak csak később csatlakoztak. Csak a nagy költségekkel van baj. Pedig a francia hordozó is a környéken úszkál már. Az oroszok és franciák pedig most elég jóban vannak.
Biztos faxa film lesz:DD
http://www.youtube.com/watch?v=KVu3gS7iJu4
Roni
Annak néz ki. Amúgy így december 21-hez közeledve eszembe jutott az Emmerich rendezte 2012 című film, hát szerintem az valami ritka szarra sikerült, órán néztük még anno év vége felé, alig vártam hogy vége legyen. Pedig van jó világvége film, a Legenda vagyok például az.
drone
A legenda vagyok az igazából egy tag mindenapjait mutassa be, a 2012 világvége meg inkább a látványra megy .
Olyan mint Brayen singer az x-men 1-2 nél inkább a történet van ott is mint látvány.
Hála istenek Brett Ratner rendezte harmadik részt és legalább egy látványos filmet kaptunk .
Brayen singer meg otthagyta az x-ment és elbaszta a supermant 2006-ba .
Sajnos úgy tűnik hogy a következő x-ment is Bryen singer rendezi.
http://www.filmuniverzum.com/?p=28407
Ha viszont Ian McKellen fogja alakítani magnetót már csak azért megnézem, jól játssza szerepét .
Na de már bocs hogy így elkanyarodtam a témától:DD
Terminator szerint:
2012. december 18. kedd @ 21:11
Szerintem a beavatkozással még várni fognak. Egyenlore tárgyalnak a tuszejtokkel, akik váltságdíjat kovetelnek. De ha durvulna a helyzet,pl. megolnének csak egy orosz állampolgárt is, akkor megkezdik az orosz állampolgárok evakuálását a tengerészgyalogosok és a desszantosok kozremukodésével. Már a nyugat is belátta, hogy az ún. szír ellenzéki erok politikai vezetosége nem képviseli az osszes szír ellenzéket, egyre tobb olyan csoport van, amelyik onálloan harcol, cselekszik és akik Szíriában a sariján alapuló iszlamista államot akarnak létrehozni. Az USA egy szír csoportot már a terrorista listára tett. Itt már nem a szabadságért megy a harc , hanem a radikális iszlám kalifát létrehozása a cél, ahol nincs helyuk a keresztényeknek, zsidóknak, alavitáknak. Nem tudom kinek hiányzott ez a szír „forradalom”
de Szíriá egész jól mukodott, elvoltak osztva a szerepkorok és a funkciók a siiták és a szuniták kozott, Aszad garantálta a kisebbség jogait (3 millió), stb…
Az lesz a szép amikor a nyugat hitelen elkezd segíteni a kormánynak a terrorizmus elleni harcban.Ha lenne esze a rezsimnek elmenne az ENSZ-be panaszkodni a szélsőségesekre és a terrorista csoportokra.
http://hungarian.ruvr.ru/2012_12_19/A-Russzkije-Vityazi-pilotacsoport-uj-repulogepekre-szall-at/
AVIC China Helicopter R&D Institute : third-generation-composite-material-rotor-helicopter-life-3600-hours
http://www.jeccomposites.com/news/composites-news/third-generation-composite-material-rotor-helicopter-life-3600-hours
lui7889 szerint: 2012. december 19. szerda @ 11:47
Épült már egy köteléknyi Szu-35?
http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/news/osszeutkozest_megelozo_rendszerrel_latjak_el_az_indiai_katonai_repulogepeket/
Ha ebben valaki lát logikát, megoszthatná velem. Azon túl, hogy a cél szentesíti az eszközt.
„Épült már egy köteléknyi Szu-35?”
Eddig 4 szériás SZU-35 volt átadva, 1 hete linkeltem képeket az 05 és 06-os gépekrol(gyári repulések). Év végéig 6 darabot kellene átadniuk.Ezzel 10 drb lesz.
Év vége itt van. Lehetséges, hogy tartani tudják a tervet, vagy csúszni fognak?
Itt egy jó kis írás a kínai KLJ-3 radarról.
http://www.china-defense-mashup.com/dose-chinese-j-10-fighter-use-russia-zhuk-radar.html
Néhány érdekes pont annak akit nem érdekel annyira:
-1980-ban vették meg a LAVI dokumentációját Izraeltől benne a saját fejlesztésű EL/M-2035 radarét. Ebből fejlesztették ki később a saját radarjukat.
-Habár a 90-es években az oroszoktól is vettek radarokat szinte semmi közük a jelenlegi fejlesztéshez.
-Közlik a pakiknak eladott KLJ-7 radar adatait, ami ez utóbbi kicsit lebutított változata
-1986-ban kínai pilóták Franciaországban repületk Mirage 2000-rel. Ez után nyilatkozza az egyik, hogy ha az ellenfeleik nem vétenek valamilyen hibát, a hazai J-7, J-8-asoknak semmi esélyük.
December 31-ig van még 12 napjuk. Én is kíváncsi vagyok, hogy tudják-e tartani a beígért mennyiséget. Konkrétan egyelore a 05 és 06-os-rol van kép,hogy repultek.
http://globalmilitaryreview.blogspot.hu/2012/12/iranian-ario-h762-intelligent.html
Jó kis Iráni cucc.D
Mackensen
„-1986-ban kínai pilóták Franciaországban repületk Mirage 2000-rel. Ez után nyilatkozza az egyik, hogy ha az ellenfeleik nem vétenek valamilyen hibát, a hazai J-7, J-8-asoknak semmi esélyük.”
Ezt én is elmondtam volna nekik bár akkor még nem nagyon éltem :D
Ujabb 30 darab SZu-30 SZM-t rendelt az orosz védelmi minisztérium. A Szerzodést ma írták alá a védelmi minísztérium és az Irkut cég képviseloi. A gépeket 2016-ig kell leszállítani. Ezzel már 60 darab SZU-30SZM lesz az orosz légieronek 2016 végéig,
par erdekes orosz hir bmpd-tol:
1. http://bmpd.livejournal.com/410074.html
5 milliard $-os mega uzlet az indiakkal, 970 AL-31FP osszeszerelesere
2. http://bmpd.livejournal.com/410626.html
Tu-214R-t mar tesztelgetik Japan, Kina, es Korea kozeleben (japan legiero sikeresen elfogta)
3. http://bmpd.livejournal.com/410931.html
Tovabbi 30 Sz-30SZM-et rendelt az Orosz legiero
Az oldalon van par mas erdekes hir, az elso ideo Szu-34-esekrol kep, stb.
„Ezzel már 60 darab SZU-30SZM lesz az orosz légieronek 2016 végéig,”
Na végre belátták hogy abból a gépből több kell.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ezt könnyen kijelenthetjük. A nyolcvanas évek vadászpilótájában azért élhetett egy kis halvány reménysugár, hogy a van esélye a nyugati tehnikával szemben. Persze ez addig tartott míg ki nem próbálta:)
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a franciák először a szárazföldi kínának akarták elsózni a repülőjüket és rá vagy hat évre ütötték nyélbe a Taiwani üzletet.
Mack valszeg azért mert Kína kb 5x annyit rendelt volna ha összejön a dolog :)
Érdekes, hogy nem jött össze. Ahelyett megvették a LAVI dokumentációját és azt fejlesztették tovább. De abból csak jóval később lett igazi repülő. Fejvakarás…
Kíváncsi vagyok, hogy min bukhatott el az üzlet.
Mack azt írtad 80ban vették meg a LAVI cuccát és ez Mirage teszt 86-ban volt. Lehetségesnek tartom hogy az EL/M-2035 bár ígéretes volt, akkoriban még nem tartottak ott hogy le is tudják gyártani és ezért futottak egy kört a franciák felé. Lehet hogy kielemezve őket az izraeli radarban több potenciált láttak és inkább kivárták.
A Laviból max csak ihletet meríthettek de semmi több a J-10 és a lavi csak első ránézésre hasonlít… teljesen mások a méreteik. Teljesen más a törzs szerkezet kialakítása a szárnyak formája is eltérő ahogy a futómű vagy a segédszárnyak is a pilóta fülke heje is máshol van a gép törzsében a méret különbség miatt hajtómű más ezzel egyetemben az üzemanyag tartályok elhelyezkedése is máshol van és a méreteik is mások aero dinamikáról ne is beszéljünk. Amiben megegyeznek az annyi hogy mindkettő egyhajtóműves vadászgép amely egy vezérsíkkal rendelkezik és a légbeömlő a törzs alatt helyezkedik el (amire már a lavi előtt volt példa a kínaiaknak)
ja meg hogy mindkettő kacsaszárnyas de mind a kacsaszárnyak formája mind az elhelyezkedése más…
Valójában a két gép között lévő hasonlóság 10% míg az eltérés 90
A gép belső rendszerei tartalmazhatnak a laviból átvett rendszereket (De kérdem én hogy mégis mit? Radar? biztos nem a lavi orra sokkal kissebb és radar se volt a 3 protóba. Repülés vezérlő elektronika? A méret és aerodinamikai súlyeloszlási külömbségek az eltérő hajtómű miatt kizárt. Passzív felderítő rendszerek? Már rég elavult és a protokba amúgy se volt. Védelmi redszerek? Szint úgy. Fegyverzet a lavihoz csak terveztek integrálni. Katapult? Eltérő. A pilóta fülke berendezése? Teljesen más, a lavié amúgy is elavult mára. Robot pilóta? :D minek kéne lopni?…STB
http://www.mise.army.cz/aktualni-mise/baltic/zpravodajstvi/pripravu-gripenu-na-misi-v-pobalti-zahajili-technici-z-caslavi-uz-o-mnoho-mesicu-driv-78369/
duckdodgers, lehetséges, azokban az években volt miből válogassanak bőven. Amit szittya ír igaz, mivel a két gép messze nem azonos, de szerintem az úgy működöt, hogy mindent beszereztek amihez hozzájutottak aztán később miután kielemezték eldöntötték, hogy milyen úton indúlnak tovább.
http://www.honvedelem.hu/cikk/35518_leliismeretesseg_es_felkeszultseg
„A Polónyi Zsolt zászlós által felfedezett hiba forrása a repülőgép fékrendszerének meghibásodása volt. Ennek feltárása egy korábban meghibásodott hidraulika cső – a Gripenek technológiai utasításban nem előírt – ellenőrzésének köszönhető. Erdélyi Sándor főtörzsőrmester pedig a repülőgép előkészítése során, annak külső borító lemezén ismeretlen eredetű megszáradt foltot talált. Erről később kiderült, hogy a szivárgó hidraulika folyadék okozta. „
Azzal vajon mi lesz aki nem előírásszerűen ellenőrizte a féket?
Ez mi lesz?
„In January, a new generation will become ready. A new generation of fighters and pilots, working together to make a difference — to the nations we represent, and to the people we protect.”
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Tcb-pa5miO8#t=0s
Terminator
”
Přípravu gripenů na misi v Pobaltí zahájili technici z Čáslavi už o mnoho měsíců dřív. ”
Néha szoktál cseh linkeket berakni, beszéled a csehet?
boki szerint: 2012. december 19. szerda @ 21:02
Sajnos nem. Google fordítóval olvasom németül vagy angolul.
http://www.repulonap2013.hu/
Kalocsáról ma jópár tankot, meg mindenfélét hordtak el.
Még ilyenkor is, az előbb jött még vagy 4 tréler.
Csak az a fura, hogy ekkora forgalom kb 1 hónap alatt van, nem egy nap alatt.
El kell intéznem valahogy azt,hogy ne kelljen ott lennem csak civilként!!!!
Hehe dudi sok sikert! Talán kérd meg a fekete jézuskát
http://static5.origos.hu/i/1212/20121217-karacsony-afrika-unnep-mikulas-telapo.jpg
Mack magáról a gépről nem volt szó csak a radarról beszéltünk. Szerintem egyébként az egész megvett cuccot kiindulási alapként használták, valószínűleg leginkább az elektronika érdekelte őket.
Nap hírhalom: (hogy ne hülyeségeken menjen a vita)
http://www.eads.com/eads/int/en/news/press.20121219_cassidian_protection_against_laser-guided_weapons.html
USAF plans to retire F-16s, A-10Cs
http://www.airforcetimes.com/news/2012/12/air-force-a10s-f16s-targeted-latest-budget-talks-121712/
Bulgaria wants to choose supplier of 8 fighter jets
http://www.reuters.com/article/2012/12/19/bulgaria-jets-idUSL5E8LFCGQ20121219
Drones to replace F-16 fighter jets
http://www.omaha.com/article/20121219/NEWS/712209937/1707
http://www.defencetalk.com/new-f-16-software-platform-to-be-tested-by-40th-85th-46051/
http://www.aviationnews.eu/2012/12/17/frc-east-delivers-first-italian-av-8/
Russian Arms Sales at $14 Bln in 2012
http://en.rian.ru/military_news/20121217/178216645.html
Russia to Float Out New Borey Class Sub on Dec. 30
http://en.rian.ru/military_news/20121219/178267539.html
Russia to Deliver Four Warplanes to Belarus in 2015
http://en.rian.ru/military_news/20121218/178246458.html
http://www.origo.hu/nagyvilag/20121219-time-obama-az-ev-embere.html
Azt nem értem miért van netes szavazás ha a végén Ők döntenek :)
Kicsinálták Kim Dzsong Un elvtársat! A szemetek!
Sokatmondó infók: http://airbase.blog.hu/2012/12/19/amt_es_aat_kibocsato
„…a Légi Kiképzés-támogató Csoport feltehetően utolsó váltása indul útnak. Az AMT hajózói és műszaki szakemberei az elmúlt 2 és fél év alatt olyan szintre képezték ki az afgán hajózókat és a kiszolgáló személyzetet, hogy már készen állnak az önálló tevékenységre. Ezt a képességet várhatóan 2013 májusában számolják fel…”
Hogy nem szakadt rá a mennyezet mikor ezt kimondta?
Újabb orosz-indiai szerzodés aláírása várható december 24-én.:
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_12_19_2012_p0-530590.xml
Tano
Miért is?
dudi: Mert ekkorát hazudnak, azért. Szerinted tényleg azért szűnik meg nagy valószínűséggel ez a misszió mert az afgánok már olyan képzettek, hogy nincs ránk többé szükségük? És akkor a többi NATO állam miért is nem fejezi be a mentorálást?
Tegnap megállt az oldal és valamit írt a Block 5-ről.
Remélem hamarosan átáll.
az csak átba..ás volt hogy ne öljük egymást tovább :))) elvileg holnap lesz Block5, de nekem gyanús ez az egész. Szerintem a világvégére apellálnak :D
duckdodgers
Csak átvertek minket!!!Tudják,hogy világ vége lesz el sem készítették… :D
Apropó világvége. Aki hisz benne, legyen szives az összes értékét adja nekem.
Nagyon hálás leszek érte.
Afene, most lebuktunk :)
—–
Ám alapvetően IOC kész a cucc, szóval holnap élesítjük. Aztán majd még reszelgetünk rajta. Mondjuk azt nem ígérem, hogy péntek reggel már kint lesz, mert a fórum stíluslapját sikerült véletlenül szanálni, így éppen azt csinálom újra :) (Mindenről van több mentés, csak arról nem volt…) Mondjuk ez annyira nem nagy kaland, a holnapi nap tartható lesz.
Tcat
http://www.youtube.com/watch?v=z6BzcRqpTJA
:)
The B-52 has one of the lowest accident rates (less than 1.5 per 100,000 flying hours). The more recent heavy bomber, the B-1, has a rate about twice as high.
F-89 fighter had 383 accidents per 100,000 flying hours.
F-4 had a rate of under 5 per 100,000 hours.
F-22 is expected to eventually have an accident rate of 2-3 per 100,000 flight hours
RQ-1 Predator had an accident rate of about 30 per 100,000 hours.(2009)
This year, the Predator accident rate is lower than the F-16s.
http://www.strategypage.com/htmw/htatrit/articles/20121220.aspx
Egy kis világvége Nógrádi úrtól.
http://www.hirado.hu/Hirek/2012/12/21/07/Nogradi_demografiai_valtozasra_kell_szamitani_a_jovoben.aspx
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/bovult_az_indiai_mi-17-esek_szama/
Lassan meg is szakad a orosz-India kapcsolat.
http://indrus.in/articles/2012/12/20/mig-21_peoples_fighter_or_plane_dangerous_21167.html
Nem gondoltam volna ,hogy a szerbeknek ilyen komoly tüzérségi eszközeik vannak.
http://www.youtube.com/watch?v=hMH8lFEKYPU
http://worlddefencenews.blogspot.hu/2012/12/russia-offers-to-india-to-transfer.html
No erre kíbváncs vagyok. Miután annyi energiát befektettek az Abhayba, vajon mennyi esélya van a BMP-3-nak?
Még ajánlok egy pár videót. Most találtam egy kis BTR-es szösszenetet, egy éve vetetem fel milyen jó lenne egypár BTR -et átalakítani aknavetős változatra növelve a lövészcsapatok tűz támogatottságát, hát mások meg csinálták.
http://www.youtube.com/watch?v=xRm9EUSWWyY
És még egy BTR-3e1-es video Thai hadsereg példányai. Ezek már nem olyanok mint amiket én is ismertem. Durván tovább fejlesztették.
http://www.youtube.com/watch?v=EX4nojiMojk
Végezetül, csak a zene miatt örök sláger nekem a Battlefield téma, egy filmben is megállná a helyét.
http://www.youtube.com/watch?v=75pb5ct721g&feature=player_embedded#!
Valaki linkelte a Thunderbirds-es hangrobbanás miatti károkat.
Most meg a Raptor hajtott túl gyorsan.
Sonic boom from an F-22 caused rattling sensation
Read more here: http://www.sanluisobispo.com/2012/12/20/2334087/sonic-booms-earthquake-shaking.html#storylink=cpy
Ukrán konzervnyitók:
http://www.youtube.com/watch?v=-w2RxXjyPEc
Valaki linkelte a Thunderbirds-es hangrobbanás miatti károkat.
Ez mostanában volt?
http://www.airforcetimes.com/news/2012/12/air-force-sonic-boom-tucson-thunderbird-121912/
Lőttek a magyar űrkutatásnak :-D :-D
http://barikad.hu/urhajot_akartak_epiteni_a_cigany_szinesfemtolvajok-20121220
molni
A Szerbia feletti légi harcokról van e olyan videó mint amit linkeltél az írásodban(nem csak F-15)?
„Közérdekü: a HTKA Block 5 LRIP Lot 1 gépet betoltuk a hangárba – ahonnét majd december 21-én gurulunk ki vele. Hivatalos dátum :)”
Olvasni olvasom, de nem látom még sehol:)
@Mackensen
Tudod ez egy lopakodó, már rég be van vezetve, csak nem lehet észrevenni :P
Nem kell ilyen türelmetlennek lenni, pumpáljuk már bele a kerozint :)
A repülős videókon sokszor látható, hogy a szárnyak végén vagy a belépő él egy részén ilyen felhő- vagy kondenzcsíkszerű valami keletkezik a fordulókban. Az mi az, mitől van és hogyan keletkezik?
Ki mondta hogy 2012 december 21-én gurulunk ki vele? Lehet hogy 2013 december 21-én? :)
Joker: Az pontosan az, vagyis felhő. A levegő a gyors nyomás- és hőmérséklet csökkenés miatt telítetté válik, kicsapódik a páratartalma és gyakorlatilag felhő képződik, igaz rövid időre. Párásabb időben gyakrabban kialakul.
joker
Azok légörvények amiket direkt generálnak a jobb manőverezhetőség miatt.
Kösz szépen
Belgium megkapta első NH90-esét
http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012122111075-nieuwe-helikopters-geleverd-aan-defensie?autoPlay=true
Gratulálok! Remek lett!
@joker ! Az ugyanolyan párakicsapódás mint amit pl tévében az F-1ben is sokszor látni, ha jól tudom kakastaréjnak vagy kakasfaroknak hívják.
Nekem nem tetszik az új HTKA csak össze zavar :DD.
Amúgy meg háttérnek a Battlefield 3 van betéve?DD