Indiai források szerint az ázsiai állam közel a döntéshez, hogy ellátják-e gőzkatapulttal a hazai fejlesztésű repülőgép-hordozó hajóosztály második tagját, az INS Vishalt.
Az indiai médiában IAC 2 (Indigenous Aircraft Carrier ~ hazai repülőgép-hordozó) jelzéssel illetett egység vízkiszorítását 60 000 tonnára tervezik, és 10-15 év múlva állna szolgálatba. Az bár csak az új hajóosztály második tagja, elképzelhető, hogy testvérétől eltérő kialakítással készül el, és fedélzetén gőzkatapult vagy elektromágneses gyorsítóberendezés segíti a gépeknek elérni a biztonságos felszállósebességet. Az Indiai Haditengerészet vezetése várhatóan 2013 júliusában dönt a kérdésben, míg az már korábban kiderült, hogy nem kap nukleáris meghajtást, hanem 4 db GE LM2500-as gázturbina szolgáltatja majd a szükséges teljesítményt.

Láthatunk-e ilyet indiai hordozó fedélzetéről? ,
Testvérhajója, egyben az osztály névadó hajója, az INS Vikrant (IAC 1) már jóideje építés alatt áll a Kochi hajógyárban (sőt már ideiglenesen vízre is bocsátották), így már eldőlt, hogy fedélzetén nem kerülnek beépítésre a katapultrendszer elemei (ám lehet, hogy utólag átépítésre kerül majd), hanem az INS Vikramadityán is alkalmazott „síugró-sáncos” megoldással segítik a repülőgépek felszállását. Méretileg is hasonló lesz az ex-szovjet hordozóhoz, vízkiszorítását 36 000 tonnára tervezik.
Az Indiai Haditengerészet jelenleg egyetlen hadrendben álló repülőgép-hordozója, az INS Viraat a Vikramaditya szolgálatba állását követő évek valamelyikében nyugdíjba vonul (még nincs eldöntött dátum), India hosszú távon három repülőgép-hordozóval számol, melyekről az orosz MiG-29K/KUB és a HAL Tejas hajófedélzeti változata üzemel majd.
Amennyiben katapulttal látják el az IAC 2-t, akkor közepes méretű vadászbombázók is állomásozhatnak fedélzetén, így az MMRCA tenderen győzelmet arató Dassault Rafale, vagy a US Navy fő típusa, a Boeing F/A-18E/F Super Hornet is szóba került már. Emellett lehetőség nyílna merevszárnyú légtérellenőrző repülőgép üzemeltetésére is, 2009-ben voltak is indiai törekvések 6 darab E-2D Advanced Hawkeye beszerzésére (bár szárazföldi támaszpontról üzemeltették volna megfelelő hajó híján), azonban az amerikai kormányzat megtagadta a típus eladását.