A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Davis-Montham légibázison szolgálatba állt az első HC-130J Combat King II. A kutató-mentő repülőgép az 563. kutató ezred állományába került november 15-én, ahol a 60-as évek óta használt HC-130P-ket váltják társaival együtt.
Az ezred egyébként az USAF egyetlen kutató-mentő feladatokra specializált egysége, a HC-130 különböző verzióin kívül a HH-60 forgószárnyúakat üzemeltetik.
—-
3 példánnyal bővült az Amerikai Tengerészgyalogság F-35B flottja. A Lockheed Martin a tengerészgyalogosok arizonai, Yuma-i bázisán rendezett hivatalos ceremónia keretében adta át a három vadászbombázót, melyek a 121. vadász századba kerülnek, a 13. tengerészgyalogos légi csoportba.
—-
Miután október elején lezajlottak az F-35 első fegyveroldási tesztjei (JDAM és AIM-120 AMRAAM), a hónap 26. napján megkezdődhettek a fegyverintegrációs szakasz repülési próbái, egy Aim-120 légi-harc rakétával az egyik tesztpéldány belső terében. A repülés annyiban különbözött a korábbi fegyverhordozási próbáktól, hogy a rakéta rendszerei ezen alkalommal működtek, és adattovábbító rendszeren keresztül „kommunikáltak” a repülőgép berendezéseivel. Indításról persze szó sem volt, ezt erősíti meg az a tény is, hogy a fegyverből hiányzott a hajtómű, így maximum leoldhatták volna a gépről.
Egy további JSF programmal kapcsolatos tesztelés is folyik az Edwards légibázison, egy F-35A verzió segítségével megkezdték a nagy állásszögű repülési próbákat. A jelenlegi engedélyezett 20 fokos állásszöget mindössze 4 repülés alatt kiterjesztik a tervezett 50 fokosra, ami a nem vektorálható típusok között egyedi. A tesztelés persze nem áll meg 4 repülésnél, a következő hónapokban az említett értéket a típus összes konfigurációjában kipróbálják.
Dánia 9 darab MH-60R Seahawk típusú helikoptert rendelt a jelenleg szolgáló Lynx-ek leváltására, a végső csatában az AW159 Wildcat felett győzedelmeskedett. A kutató-mentésre, felderítésre és a halászok megfigyelésére használandó amerikai forgószárnyasok leszállítása 2016 és 2018 között esedékes, hivatalosan 2017-től állhatnak szolgálatba.
—-
Az Ausztrál Királyi Légierő (RAAF) a tervezettnél korábban vehette át a hatodik C-17 Globemaster III típusú teherszállító repülőgépét az Amberley támaszponton. A 6. példány beszerzését év elején döntötték el, a szerződés aláírására márciusban került sor, a Boeing pedig rekordidő alatt szállította le a gépet. (Valószínűleg eredetileg az USAF által megrendelt gépet kaptak meg, mivel egy C-17-es legyártása 34 hónapig tart.)
—-
Az első három sorozatgyártású A400M már a végszerelő-üzemben alakul, derült ki egy, a napokban közzétett képről. Az MSN7 és az MSN8 Franciaország, míg az MSN9 jelzésű példány Törökország számára készül. Emellett a napokban egy negyedik példány (MSN10) végszerelését is megkezdték, ezt szintén a franciák kapják majd meg. Mind a négy Atlas leszállítása 2013 során történik majd meg.
Újabb 3 darab Jak-130-ast adott át az Orosz Légierő számára az Irkut vállalat. Eddig összesen 9 gépet adtak át, az előző 6 példány októberben érkezett. 2015-ig 55 darab kéthajtóműves sugárhajtású kiképzőgépet gyártanak orosz megrendelésre.
—–
A közelmúltban a munkával rendesen lekötött kapacitású Szevernaja hajógyár két rövidhír erejéig is szerepelt az orosz hírek között: egyrészt a nyugati katonai körzet sajtóosztálya foglalkozott a szentpétervári hajógyárral, – pontosabban annak egyik munkájával – de a hajógyár részéről is érkezett nyilatkozat.
A haderő részéről érkezett anyagban olvashatóak szerint a 3. Sztereguscsij-osztályú korvett, a Boiky sikeresen túl van a balti-tengeri tesztjeinek első körén.
A tervek szerint decemberben befejeződő hajógyári tesztek ezen szakaszában elsősorban a meghajtás, az irányíthatóság, a navigációs és kommunikációs rendszerek tesztelésére összpontosítottak, de természetesen számos egyéb próba is zajlott – a horgony tesztelésétől a vibrációs próbákon keresztül a különféle manőverekig. Az elérhető információk szerint a Boiky még nem kapta meg a 100 mm-es hajóágyút – erre azonban hamarosan sor kerül, melyet követően újból kihajóznak a Balti-tengerre.
A Szervernaja hajógyárban azonban nem csak a Sztereguscsij-osztályú korvettekkel foglalkoznak: a Sztereguscsijok mellett ott vannak a Gorskov-osztályú fregattok is, ám a hajógyár most nem ezekkel kapcsolatban nyilatkozott, hanem a Project 18280 jelölésű felderítő / kommunikációs feladatkörű hajókról.
Mondhatjuk, hogy hajókról, mert bár jelenleg csak 1 áll építés alatt, a hajógyár közlése szerint 2013-ban sor kerül a 2. hajóegység megrendelésére is. Mindezek mellett bosszúsan kitértek arra is, hogy mivel a beszállítóik már „megint cserbenhagyták őket”, ezért nem kerülhet sor az eredeti terv kivitelezésére, nem tudják a hajógyár 100. születésnapján vízretenni a Jurij Ivanov altengernagyról elnevezett hajót. A hajó elsődleges erőforrását szállító Kolomna Motor Works késlekedése miatt erre csak jövőre kerülhet sor. (Érdekességképpen megemlítendő, hogy ezen megnevezett véállalat szállítja a Sztereguscsij hajóosztály erőforrásait is.)
—–
Eagle, Phoenix, Tcat
2 év hallgatás után,újabb hírek kerultek napvilágra az új orosz repulogéphordozóról. Ezek szerint a Szent-pétervári konstruktor irodák még két éve leadták a projektet, amit Vyszockij admirális el is fogadott. De a mostani orosz hadiflotta vezetése visszakuldte a tervezoknek átdolgozásra. A felkínált projekt a szovjet Uljanovszk hordozó modernizált változata lett volna – atommeghajtásu, gozkatapultal.
De ez a mostani vezetésnek nem felel meg, akik nagyobb hajót akarnak és elektromágneses inditással (nem szívbajosak). De 2020-ig biztos nem kezdik el építeni az új hordozót, mivel nincs rá elkulonítve pénz a modernizációs csomagban.
Ez a 2020 szám nagyon bejön az oroszoknak:))
Szinte minden második híranyagban szerepel. Valamit addig fognak rendszeresíteni, valamiből ennyit vagy annyit fognak legyártani vagy teljesen lecserélni stb. stb.
Miért pont 2020? Miért nem 2019, vagy 2021?
Sikeresen tesztel a Fehér tengeren a Szeverodvinszk. November 7-én víz alól lottek ki hajó elleni” Kalibr” rakétát, most pedig sikeresen tesztelték a víz felszínéról indított ” Kalibr” szárazfoldi célpontek elleni szuperszónikus változatát.
Mackensen szerint:
Miért pont 2020? Miért nem 2019, vagy 2021?
Ha figyeled a szerzodéseket : egyik része 2015- ig, másik része 2020-ig.
Nosztalgia az otéves tervek után :)
Egyrészt mert a 2020-as évszám olyan szép kerek, másrészt mert elég messze van ahhoz hogy bármit lehessen ígérni, az már úgysem az ígérettevő problémája lesz.
OFF de azért érdekes hír ez is…
http://www.origo.hu/nagyvilag/20121119-a-piramisokat-vennek-celba-a-radikalis-egyiptomi-iszlamistak.html
Nesze Neked arab tavasz, meg diktátorok buktatása. Itt az eredmény lehet tapsolni az USA-ban és persze Brüsszelben is.
http://fn.hir24.hu/vilag/2012/11/24/itt-esznel-kell-lenni/
„Jó-e egy balkáni misszióval indítani a külszolgálatot? Mindez kiderül a koszovói helyszíni riportunk első részéből.”
http://drotontul.blog.hu/2012/11/25/ket_loves_kozti_elet_357
„A szíriai El Babban egy évig tartottak a békés tüntetések a rezsim ellen, mielőtt a biztonsági erők brutális reakciója fegyveres felkelést eredményezett. A város azóta az ellenállás egyik bázisává vált, fejlett forradalmi kormányzattal. Helyszíni riport.”
Ultrahalkan és a hírhalom híreinek halma alá rejtve, de kérdeném, hogy nem még a múlt hétre volt ígérve ama régmúltba vesző hír/cikkíró ügynek a lezárása?
Nem kell a KOMONDOR ?
http://www.parlament.hu/irom39/09053/09053-0001.pdf
@tankman
Afganisztánban még meddig leszünk? Mert ha nem sokáig, akkor igazából akkora szükség nincs a Komondorra, a belső tartalmát más, már meglévő bázisjárműre is át tudják pakolni a Honvédségnél.
Szia GrGLy !
„Afganisztánban még meddig leszünk?”
– A hírek szerint 2013 március végéig.
Hátha vannak a HTKA-nak női olvasói is :)
A Honvédség megpróbálja növelni az ismertségét a nők körében is:
Mit tegyünk, ha megtámadnak minket az autóban?
http://www.youtube.com/watch?v=x6Cte8gHnGE&feature=plcp
Életmentés
http://www.youtube.com/watch?v=G_8tK-13CbM&feature=plcp
Vacsora egy perc alatt
http://www.youtube.com/watch?v=BGgSHvnZpYE&feature=plcp
Hogyan öltöznek a női katonák?
http://www.youtube.com/watch?v=IhHeFIoXm7U&feature=plcp
Önvédelmi mozdulatok
http://www.youtube.com/watch?v=kb3AmAgqVTY&feature=plcp
Radarjeleket elnyelő bevonatot fejleszt a honvédség
http://hvg.hu/itthon/20121126_Radarjeleket_elnyelo_bevonatot_fejleszt_a#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2012_11_26
Hát ba.dmeg ez aztán megaLOL, hogy a Juhász Feri tesz fel kérdéseket. Egy rendes világban már rég a lánctalpak alá rakták volna és oda vissza ment volna át rajta minden működő harcjármű. Már alig várom Szekeres „hidegvolt” Imre levelét ez ügyben. Kettejük minisztersége alatt hihetetlen lóvékat loptak ki a honvédségtől és még van pofájuk megszólalni, na ez aztán gyönyörű.
Új RÁBA páncélozott csapatszállító a 12. oldalon:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2012/Raba_Magazin_2012_06.pdf
tankman:
anno írtad, hogy szolnokon különleges ezreddé vonják össze az erőket. ez tervben van még?
Egyébként a komondor vásárlásnak azért sincsen sok értelme, mert ha kivonulunk Afganisztánból, akkor sz@rért-hugyért ellehet majd boltolni az általunk használt MRAP-eket az amcsikkal….
danielblack szerint: 2012. november 26. hétfő @ 14:16
Hogy hoznánk haza őket?
Kell nekünk egyáltalán MRAP?
Szia danielblack !
A „szolnoki terv” egyelőre csak elképzelés.
Szia Terminator !
MRAP nekünk azért kell, mert nem az afganisztáni lesz az utolsó missziónk…
LÁTHATATLAN LESZ A GRIPEN ?
http://mno.hu/belfold/vilagszinvonalu-fejlesztesen-dolgozik-a-honvedseg-1120210
@tankman
Egy hírt elég csak EGYSZER belinkelned…
Persze hogy „Láthatatlan lesz” üzemanyag hiány miatt rázárják a hangárajtót és eldobják a kulcsot.
„Új RÁBA páncélozott csapatszállító a 12. oldalon:”
Ez csak egy doboz teherautó alvázon.
Az lenne a tréfás ha hamarabb lenne lopakodó vadászunk rendszerbe mint az oroszoknak :-D
Mondjuk én megvárnám az infókat a hatékonyságáról és alkalmazhatóságáról ennek a bevonatnak.
Topol-M siloba valo berakása:
http://tvzvezda.ru/news/nocomment/content/mbr_43topol-m59_pomestili_v_2611.html
vilmoci szerint:
„Új RÁBA páncélozott csapatszállító a 12. oldalon:”
Ez csak egy doboz teherautó alvázon.
– A RÁBA H18 VZF-et Békefentartó feladatok ellátására szánják.
– A BTR-80/A és BTR-80 váltótípusaként a RÁBA több más hazai (külföldi) céggel kutatóintézettel együttműködve fog fejleszteni kerekes páncélozott szállító harcjárművet (8×8 vagy 6×6) – ezt hallottam.
Érdekes, hogy a Rábán kívül a Currus is fejleszt egy védett zárt felépítményt, méghozzá az URAL-4320 alvázra.
Currus ZRt. felépítmény:
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223657_207083852679022_5454997_n.jpg
Rába felépítmény a 12. oldalon, H18 alvázon:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2012/Raba_Magazin_2012_06.pdf
danielblack szerint: 2012. november 26. hétfő @ 14:46
A Komondort fogjuk vele álcázni…
jancsiga szerint:
2012. november 26. hétfő @ 08:16
Off Nemtudom halottaroa Jövöév eején jön 4 Uh-1 es a honvédséghez Meg szüinIk a Szonoki bazis
danielblack szerint:
2012. november 26. hétfő @ 12:27
Jancsiga honnan veszed ezt a lehetetlen infót?
jancsiga szerint:
2012. november 26. hétfő @ 16:11
Egy illetékestöl tudom Köze lesz az UH-1 hez
danielblack szerint:
2012. november 26. hétfő @ 16:17
Jancsiga: ezek szerint összevonnák a repülő eszközöket kecskemétre? Már csak a különlegesek és vegyesek miatt is nehéz lenne elképzelni…
jancsiga szerint:
2012. november 26. hétfő @ 16:25
Kb erröl lesz szó Az Uh-1 egy ideiglenes megoldásnak szánják ( Az idejglenes mivolt nem lehet tudni medig fog tartani eben az országban Lehet hogy akár évtizedekig ) Mert jövőre kipurcanak a minyok Helikopter nélkül nem lehet a honvédség Tudomásom szerint 4 db érkezik A kiszolgálok képzése folyamatban az USA ban
MI-24 böl 2 db müködöképes
jancsiga: egészen biztosan így lesz :DD
Én nem tudom hogy mi lesz Én csak azt írtam le amit halottam
jancsiga
Nem lesz sem bázisbezárás sem pedig alakulat összevonás mert iszonyat pénzbe kerülne és jelenleg csóró a Honvédség.
Lehetséges hogy igazad van De én azért elhiszem annak aki közvetlen közelről érzi a bőrén a dolgokat Aki szenvedő alanya a történéseknek Nem hülyeségeket beszél
jancsiga
Az ittebei Kiss József hadnagy Helikopter Bázison szolgálok szerinted csak úgy beszélek bele a nagyvilágba?
De tovább megyek az 88-as és a 34.Bercsényi összevonását is közvetlen közelről érezném a bőrömön bár annak nem feltétlen lennék a szenvedője de a Kecskemétre költözésnek igen.
jancsiga szerint:2012. november 26. hétfő @ 16:32
Szeretem az ilyen híreket, új ötleteket adnak.
Nem mindegy hogy kitől származik az információ. És ha megfelelő helyről származik az információ, akkor sem biztos hogy végül úgy valósul meg. Szerintem ezzel nem mondtam újat. Minél magasabban van valaki a hierarchiában, annál messzebbre lát, de csak ha érintett és be van vonva az adott dologba.
http://dailyhumor.blog.hu/2009/11/04/vallalati_hierarchia
(Az információ mennyisége a szarral fordítottan arányos az egyes szinteken.)
Szerintem így van ez a Honvédségnél is, nem csak a multiknál.
JTAC: A Magyar Honvédségnek jelenleg tizenhárom előretolt repülésirányítója van.
Tankman:
„LÁTHATATLAN LESZ A GRIPEN ?”
„az újítások között van a szélsőséges körülmények között bevethető busz is ”
Én már utaztam ilyenen … :))) (van a magyarnál szélsőségesebb körülmény :)) ?)
Az a baj hogy az a bizonyos „pohár” eddig szinte üres volt . És most ahhoz képest , hogy mi változott vagy mi fog változni még mindig félig üresnek látjátok . Kíváncsi lennék hogy ilyen anyagi háttérrel még is mire számítotok? pl : nem volt semmi hazai , most van Komondor de az már nem jó nem fele meg , vagy itt a Rába , csinálja a „6×6-ost” . Láttunk valami fantázia rajzot róla , de már az is sz..r .
A Rábánál elírtam a dolgokat de a lényeget szerintem értitek .
Akik dolgoznak vele azok azt mondják hogy a komondor nem az igazi Azt mondják hogy a Magyar honvédség nem a jövöbeni konfliktusokra készül Hanem azokra amik már elmultak
jancsiga
Mez igen!!!Nagyon nagy pipa!!!
jancsiga
Értelek teljesen , de amíg nem volt Komondor addig az volt hogy , miért nincs valami más …. ( esetleg hazai gyártás ) . Most van és már nem jó mert nem felel meg a ” kor kihívásainak ” . Kíváncsi lennék arra , hogy amink van és még lesz is egy ” jó darabig ” (mivel nincs pénz!!!) az mennyivel alkalmasabb , biztonságosabb ? És ahogy te fogalmaztál mennyivel van az „elmúlt konfliktusok mögött” ?
karesz
Az APC nem fog kimenni a „divatból”és arra nagyobb szükség lenne.
Ebben is egyet értek . ( nem vitatkozni hanem a dolgokat „megbeszélni” járok ide , és nem utolsó sorban a véleményetekért!!! )
dudi
Valóban több értelmét látom egy Patria licenc gyártásnak. Nem is értem miért nem ezzel próbálkozunk. Ezzel megszerezhetnénk egy csomó olyan technológiai alapot amit most drága pénzen kifejlesztünk. Semmi értelmét nem látom annak ami most zajlik a magyar hadipar terén. Egy normális karabélyt nem nyögtünk még ki az utóbbi években!
Karabélyokból is jobbnál jobb kipróbált darabokat gyárthatnánk licencbe.
Karabélynál viszont (én!!) nem licenszet hanem sajátot részesítenék előnyben .
Az átalakítást az alapoknál kellett volna kezdeni anno. Ruházat, bakancs, sisak, „kézipoggyász”, stb .. Utána gkarabély, szállítóeszközök, APC, etc.
A Komondor a fedelzeten levo ABV eszkozkkl pontosan az a termek ami a vilagpiacon restermek es lehet vele keresni. Ilyet nagy sorozatban nem gyartanak raadasul a civil szferaban is hasznalhato. ( pl Fukushima Csernobil, Tornadok utani felmeres stb )
Szoval ennek szerintem van ertelme .
Azonban a PSZH hazai fejleszteset hulyesegnek tartom. Annyira olyan mertekben hianyzik a hatteripar a technologiai es tudas hatter hogy korszeru harcjarmuvet igy epiteni nem lehet. A licensz az egyetlen jarhato ut hogy valami mukodo is legyen , de bizony ugy ahogy elottem is mondtak a dolgokat az alapnal kell kezdeni mint egyenruha, szemelyes felszereles stb stb es igy indulni epitkezni felfele.
Persze az nem annyira PR bomba ha van a katonanak egy ugyanolyan fekete de nem beazo bakancsa mint a korabbi volt .
amúgy mi a baj a licenszgyártással? Jópár igencsak jó konsrukció elérhető lenne. Nekem logikusabb lépésnek tűnne mint a hazai igényekre fejleszteni, meg gyártani, nagyon kicsi piac vagyunk.
Bár vszeg a leglogikusabb az lenne, ha a NYI leépítések miatt fölöslegessé vált pl Mardert szereznének be „1euro”ért. Bár ugye ez a lehetőség nem áll már… :(
Nem hinném hogy gazdasági, inkább védelempolitikai okai vannak, hogy minél több eszközt saját magunk állítsunk elő.
Természetesen, egy esetleges export lehetősége mindig lehetséges, de elég telített a piac, mindenféle, már bejáratott fegyverből, így ez elég valószínűtlen.
A Komondorból, maximum néhány darab kell, a vegyi-sugár felderítőből, szerintem.
Esetleg, a katasztrófavédőknek is szükséges lehet, páncélozatlan verzióban, bár lehet nekik van vmi nyugati autójuk erre már.
Azért kíváncsian várom, a Rába mivel rukkol elő.
Magyar fejlesztésű PSZH. Én személyesen is azt támogatnám, hogy inkább licenceben gyártsuk PSZH-t, néhágy európai példa:
Szlovénia: VALUK (PANDUR), SVARUN (PATRIA)
Horvátország: PATRIA
Csehország: PANDUR-II
Lengyelország: ROSOMAK (PATRIA)
Nézzük a lehetséges európai választékot:
BOXER (NSZK)
VBCI (Franciaország)
PATRIA AMV (Finnország)
PIRANHA-III,-IV,-V (Svájc)
PANDUR, PANDUR-II (Ausztria)
IVECO FRECCIA, IVECO SUPER AV (Olaszország)
BTR-4 (Ukrajna)
BTR-82A, BTR-82 (Oroszország)
Magyar haditechnikai fejlesztések.
Aki részt vett ezen az előadáson sokat megtudhatott az elkövetkező 10 év magyar haditechnikai fejlesztéseiről, valamint a 2022-es haderőképről :-)
http://hhk.uni-nke.hu/index.php/hu/osszes-hir/88-fooldal/645-a-katonai-logisztika-idoszeru-kerdesei-a-hadero-es-kepessegfejlesztesi-iranyai-es-lehetosegei
Az első szakaszban felsoroltakkal teljesen egyetértek, de a másodikban lévőkel már nem nagyon, mégpedig az utolsó kettővel. Tényleg nem utálom az orosz technikákat, de a BTR-4 talán, a BTR-82 pedig pláne visszalépés lenne nem pedig előrelépés. Elavult technológiák, max ha belső rendvédelmi problémákra jók (főleg a BTR-82). Egyszerűen oroszék és ukránék nem tudnak olyan PSZH-t lerakni az asztalra,ami felvenné a versenyt a nyugatiakkal, jóó talán a BTR-4, de nekem még az se az igazi.
Fogni kellene magunkat (POLITIKUSOK ÉS HM NEM KÉNE LOPNI!!)) és megvenni a Pandur 2, Patria AMV, Iveco SuperAV, vagy a VBCI licencét és abból gyártani vagy 200-400 darabot, amit a saját igényeinknek kicsit átalakítunk (neeem nem a védelem meg a fegyverzet rovására) + olyan verziókkal is megpróbálkozhatnánk mint pl aknavetős, „páncéltörős” verziók, és így részben megoldhatnánk a régóta agonizáló tüzérség és páncéltörősök gondját.
De már mi is ezen annyit de annyit rágódunk, hogy az már fájdalmas:). Igen beszélnünk kell róla, de csodát mi se tehetünk (sajnos) :S. HA én valami nagy fejes lennék Magyarisztánban, akkor fognám és kivágnám a HM vezetésének a 90%-át és a HTKA-ról toboroznék embereket, mert itt 100% hozzáértőbb, haladóbb szellemű emberek vannak mint ott a drágalátos vízfejűeknél :D.
Keretszerződés 2 db Mi-24, 8 db Mi-17, 5 db Mi-8 típusú helikopter fenntartására
http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/8/c9/00000/RVFELH75500_12-71_044.pdf
NEM IS TUDTAM, HOGY 8 db MI-17-esünk van !?
Pénz nélkül te se tudnál sok mindent csinálni… A honvédségnek jelenleg az használna leginkább ha felgyújtanánk az összes repülő eszközt a gripeneken kívül, és akkor nagy nyomás lenne a kormányon , hogy támogasson egy nagy helikopter és szállító gép beszerzést.
Az oroszok valami „szuper torpedó”-n dolgoznak.
http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=764
A nyomás gondolom már megvan, csak nem minden kerül nyilvánosságra.
Viszont, jelenlegi helyzetünkben, azt sem tudjuk, melyik farkunkba harapjunk bele. :(
de már mióta :P
Ha jól emlékszem azok még a rendszerváltás előtt 88 körül kerültek ide Szentkirályszabadjára.
A keretszerződésben 8 db Mi-17-rúl írnak, de én úgy tudom, hogy nekünk csak 7 db van…
Esetleg a jövőben beszerzünk még 1 darabot ???
Jelenleg a Magyar Légierő CSAK 7 db Mi-17-essel rendelkezik:
http://lhsn.hu/helikopter-tipusok/mi-17/lajstrom/
tankman szerint: 2012. november 27. kedd @ 13:00
Jól látom hogy ez egy 2009-es dokumentum? 2010-ben meg kormányváltás volt.
VI.5) E hirdetmény feladásának időpontja
21/11/2012 (nap/hónap/év) – ID:2012-161269
16. oldal.
Nem látod jól.
Vasutasnak igaza van, a dokumentum mellesleg ma jelent meg:
http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/eljarasok
2014 végéig maradnak a szovjet helik.
Nem tudom, hogy mi lesz a helikopterbeszerzéssel, de 2014. december 31-ig marad 15 db Mi helikopter:
http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/8/c9/00000/RVFELH75500_12-71_044.pdf
Igazatok van, egy másik szám zavart meg.
>2014 végéig maradnak a szovjet helik.
Ez a két év majdnem kevés arra hogy kiválasszák a rendszeresítendő új típust, kiképezzék az emberek egy részét (később ők lennének az itthoni kiképzők), néhány gép megérkezzen és kialakítsák az üzemeltetési környezetet és az eljárásokat. Persze ez akkor is jó sok pénzbe kerülne, ha a gépekért csak később kellene fizetni.
A volt NÉPHADSEREG haditechnikája:
http://www.facebook.com/Nephadsereg
Szerintem nem jó, hogy egészen 2014 végéig csak 2 db Mi-24-essel számol a Honvédség. Ezek minden bizonnyal a 335 és 336 oldalszámú „P” változatok lesznek, nem értem, hogy miért mondanak le a „V” változatról és további 4 db „P” változatról …
Véleményem szerint a 2 db Mi-24P nem jelent harcihelikopter képességet.
@tankman
Véleményem szerint a 2 db Mi-24P nem jelent harcihelikopter képességet.
Hát képességet valóban nem nagyon jelent, de képességmegőrzésnek talán elegendő, így nem kéne kidobni a mögötte levő infrastruktúrát, pilótáknak is lenne még min repülni, stb. Gondolom a téma a szállítóhelikopterek mellett annyira nem élvez prioritást, főleg hogy pár éve már hasonló darabszámon egyensúlyoz a Honvédség.
Az Air Mentor Team meddig lesz még Afganisztánban? Addig itthon is kell hogy repüljenek a típusok.
Ennek az egésznek csak úgy van értelme ha 2014-re szolgálatba áll a váltótípus.
(Vagy lehet hogy csak a 2014 májusi választásokig gondolkodnak és hogy be legyen tartva „a ciklus végére eggyel több bevethető helikopterünk lesz mint a ciklus elején volt” ígéret?)
Mindenképp jó lenne a vezetőségnek szállító+harci heli csomagban gondolkozni. Így jobb árat is kialkudhatnánk :-)
Kevesebb mint egy hét van a HTKA Block 5 december 3-i indulásáig…
:)
Itt egy video ahogy a mi-17 túléli a találatot Szíriában
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kPAVv837seA#!
A békeharcosok biztos nem RPG-7 lőtték meg.
lezuhant_a_helikopter,_amit_a_lezuhant_repulohoz_kuldtek_venezuelaban
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/lezuhant_a_helikopter,_amit_a_lezuhant_repulohoz_kuldtek_venezuelaban/
new portable, ground-based military laser system (ADAM)
http://www.lockheedmartin.com/us/news/press-releases/2012/november/1127-ss-adam.html
Growth in China’s Drone Program Called ‘Alarming’
http://rendezvous.blogs.nytimes.com/2012/11/27/growth-in-chinas-drone-program-called-alarming/
Elolvastam a cikket. Azt hiszem, hogy a Pterodactylt már exportálták valami „-isztán” államba, csak már elfelejtettem melyékbe.
http://en.rian.ru/military_news/20121128/177794281.html
http://en.rian.ru/military_news/20121128/177799353.html
http://en.rian.ru/military_news/20121128/177799243.html
Serbia to Build Armored Vehicles with Russian Components
http://en.rian.ru/military_news/20121128/177801713.html
BAE Completes Upgrade of RAF Tranche 1 Typhoons to Block 5 Standard
http://www.air-attack.com/news/article/4916/11-28-2012-BAE-Completes-Upgrade-of-RAF-Tranche-1-Typhoons-to-Block-5-Standard.html
Rég volt már téma Szíria és az ottani események. Ezt a videót elnézve, új szakaszba léptek az események, legalább is a felkelők harctevékenysége és képességei biztosan.
http://www.youtube.com/watch?v=4dxLg98nQyE
Lehet átcsusszant a török határon pár MANPADS…
Ami nekem nem tetszik ebben a szituációban az a következő :
Lehet szidni Assadot és a rendszerét, de legalább rendet tartott. Ahogy más korábbi kollégái is a környéken.
A másik ami sokkal inkább zavar az pedig az hogy a törökök NATO 5. cikkelyre hivatkozva kérnek ezt-azt, miközben nyíltan beleavatkoznak egy másik állam belügyeibe. Ez így egyszerűen nem frankó, hogy hosszú hónapokig provokálnak egy szomszédos államot majd a NATO 5. cikkelyre hivatkoznak. Ennyi erővel Mi is nekiállhatnánk a szerbeket vagy horvátokat provokálni majd szaladhatnánk a NATO-hoz (mondjuk gyanítom hogy a szerbektől kb. a 3. eset után olyan maflást kapnánk hogy a fal adná a másikat)
Már sokszor leírtam, meg lehet nézni az arab tavasz eseményeit hová is vezet mindez, nem véletlen hogy Izrael sem igazán örül a fejleményeknek. Nekik is inkább megfelel egy partiképes Assad Akivel lehet riogatni a népet, de kordában tartható. Ha Assad rendszere elbukik az Izrael számára sokkal komolyabb biztonsági kockázat, mert olyan szélsőségesek kerülnek hatalomra Akik még egymással is nehezen egyeznek meg.
A baj az, hogy gyakorlati szempont és morális vonatkozások ellentmondanak. Akkor ítéld el ’56-ot és ’48-at is, mert az is megbolygatta a békét…
Szerintem ez nem ilyen egyszerű sajnos. Az 56-os és 48-as hasonlat sem teljesen helytálló, mivel mind2 esetben egy ország népe lázadt az idegen befolyás ellen, míg jelen helyzetben az idegen befolyás inkább a lázadókra igaz. Az a k..va nagy szíriai ellenzék kb a fasorban sem lenne a külföldi bajkeverők nélkül. Azzal hogy az iszlám nevében külföldi harcosok szállnak be a konfliktusba, a morális alap is kérdőjelessé válik. De számomra a gyakorlati haszon is véleményes. Az hogy a törökök újra saját befolyási zónát akarnak szerezni az Ő dolguk. De az hogy mindebbe a NATO-t is belerángatnák, (tudván hogy az oroszok miatt fontosak a NATO számára) az már nem magánügy. De ha annyira a demokrácia bajnokai akkor mi is van a kurdokkal? Nekik nem jár önrendelkezés? Kicsit sarkítva olyan ez mintha a szomszéd galambokat tartana és egy menyétpárt próbálna elüldözni a padlásáról, eközben én direktben tenyészteném és folyamatosan telepíteném be Őket….
ennek a tengónak azért elég retró kinézete van :) http://index.hu/kulfold/2012/11/29/turkiz_tengeralattjaroval_erosit_iran/
Israel developing stealthy UAV
http://www.flightglobal.com/news/articles/israel-working-on-low-observable-uav-379564/
Így első blikkre ez egy Ghadir osztályú tengó.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ghadir_class_submarine
Nem egy komoly harcértékű típus de azért ott a Hormuzi szoros környékén kellemetlenkedni lehet vele.
Jelenleg a legpotensebb cuccuk az a 3 Kilo amit az oroszoktól vettek. A saját fejlesztésű egységeik sokkal kisebb hajók. Számomra ez is azt jelzi, hogy nem igazán akarnak többet mint regionális tényező lenni.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QRFg3Upzukc#!
7:30-tól az összeszerelő üzemet mutassák .
A vadászrepcsi gyártósoron is legalább ennyi repcsinek kéne készülnie .
Egy kis képsor adalékként az Iráni haditengerészet újabb szerzeményeiről. A GADIR tengeralattjáró, Shina rakétás fregatt, és 4 új légpárnás hajó. A fregatt felépítménye érdekes, és a tengeralattjáró hajócsavarja sem egyszerű propeller.
Azért az a fregatt kicsit erős… jó lesz az gyorsnaszádnak is. A gond az, hogy egy rendes harci kötelékhez még indítási távolságba sem tudnak kerülni…
Na jó korvettnek azért elmegy. Azért minden esetre érezhető a változás az iráni hadiipar képességeit illetőleg. A felépítmény minden esetre dizájnosabb mint az előző modellek. A fórumokat lapozgatva kiderült hogy az irániak elég sok mil helikopter használnak köztük találtam egy érdekességet a Mil 171 típussal fémjelzett verziót ami elég különleges konfigurációval rendelkezett. A kabin közepén valamiféle gépfegyver volt beépítve valamint 2 külső gun poddal volt felfegyverezve ami elég kuriózum szerintem.
Úgy néz ki , hogy áttörést értek el a SABRE hajtómű előhűtőrendszerével. Lehet hogy lesz áttörés a rakéta hajtóművek terén lehet máshol is lehet alkalmazni.
http://www.reactionengines.co.uk/news_updates.html?page=2
http://worlddefencenews.blogspot.hu/2012/11/serbia-is-considering-to-buy-russian.html
Ukrán Oplot gyakorlaton:
http://www.youtube.com/watch?v=3Q_xN5fDiOM
Roni a hír az lenne ha nem oroszt vásárolnának. Viszont ez a hír is olyan mint a kínai Su-35… semmi konkrétum. Mit? Mennyit? Mikor?
Majd a mi 29-eseinket piszkálják meg nekik :-)
Bár úgy lenne… akkor legalább valamit látnánk belőle. A gond csak az hogy nem tudom hány darab olyan van amit még érdemes piszkálni.
http://www.honvedelem.hu/cikk/35161_a_riporter_kerdez_es_valaszokat_var
programajánló:
2012-12-13 17:00
Mindenki Hadtudománya Szabadegyetem
A nemzetközi biztonság és a Kínai Népköztársaság
A Magyar Hadtudományi Társasággal (MHTT) közös szervezésben
Előadó: Rácz Lajos nyá. ezredes
Belépés díjtalan!
http://www.bphkk.hu/kulturalis_programok
http://polrotor.nolblog.hu/archives/2012/11/29/India_repulogep-vasarlas_es_ami_mogotte_van/
„Ha nagyon le kellene egyszerűsíteni, akkor egy szokásos keleti blokk (Il-114, An-148) vs. nyugati blokk (C-27J, C-295) felosztás vázolható fel.”
Az Il-114 az nem egy halott projekt, az An-148 pedig egy utasszállító? Mire gondolhatott a szerző? Talán az An-140-re?
(Az Orosz Légierő használ An-148-at, de (VIP) személyszállítónak. )
Upgraded Indian Jaguar ‘Darin III’ takes flight
http://business-standard.com/india/news/hal-carries-out-maiden-flightupgraded-jaguar-darin-iii/197590/on
The U.S. Army Corps of Engineers is to build a five-story underground facility at an Israeli Air Force base near Tel Aviv.
The complex, named “Site 911,” will take more than two years to build, at a cost of up to $100 million.
http://seattletimes.com/html/nationworld/2019784583_israelibunker29.html
@Terminator
Az Il-114 az nem egy halott projekt, az An-148 pedig egy utasszállító? Mire gondolhatott a szerző? Talán az An-140-re?
Az An-148-ból van teherszállító változat – legalábbis papíron – An-178 néven. Viszont én úgy tudom, hogy az Il-114 is csak utasszállító.
Egyébként én kicsit belemagyarázásnak érzem ezt az egészet. Ugyanígy el lehetne mondani azt is a beszerzéssel kapcsolatban, hogy India megnézi a prospektust és szimplán a neki megfelelőbb gépet választja (amelyhez talán drágább a metálfény, de 7 év garanciát adnak hozzá).
2013 végén kifut a KONKURSZ és KUB „meghosszabbított” üzemideje, kíváncsian várom a megoldást…
Német szakemberek már dolgozznak rajta:
https://www.youtube.com/watch?v=TSU1jQoGIqo
Néhány érdekes fotó a vezetési gyakorlatról:
http://www.honvedelem.hu/files/9/35160/hk_02.jpg
http://www.honvedelem.hu/kep.php?src=container/gallery/12_1354223523.jpg&h=569&w=800
http://www.honvedelem.hu/kep.php?src=/container/gallery/15_1354223552.jpg&w=800&h=569
„Konkrét példa a Mistral rakétakomplexum
kérdése, mely meghatározó a légvédelmi képesség
szempontjából. A rakéták kihordási
ideje néhány éven belül lejár, tehát új rakétákra
lenne szükség. Hiába a kompatibilis eszköz,
ha nincs hozzá rakéta. És ha nincs rakéta, felesleges
hozzá a katona. A példákat tovább
sorolhatnánk. Elmondhatjuk, hogy e tekintetben
az MH nehéz helyzetben van.”
bővebben itt: (14. oldal)
http://www.honvedelem.hu/container/files/attachments/35165/h_szle_2012-6_beliv_kicsi_oldalankent.pdf
@tankman
-Ezzel arra célzol, hogy megszüntetik a Győri 54 -est.
-Az is érdekes , hogy a t-72-en van reaktív páncél és a parancsnoki nyíláson pajzs.
@tankman
-Ja és a kislány.
Tankman:
Jól összefoglalják a cikkben a problémákat. Nem tudom mi lesz itt ha tényleg csak 2016-tól növekedik majd csak a költségvetés….
Mekorát tévedtem az 54-es a Veszprémi radar ezred , és itt a 12. Arrabonáról van szó.
Még több nőt a seregbe… :)))
Nem tartom szerencsésnek a nők alkalmazását a seregben. Persze kivételek vannak, de ahogy én láttam a tevékenységüket… hát a nagy többséget max adminisztratív beosztásban alkalmaznám. A másik oldalon láttam géppuskást is aki nagyon kajak volt, de az meg már nem is Nő hanem asszonyállat kategória :)))
A konkrét példához : megnézném mikor futógörgőt vagy láncot szerel a kislány…
Az nagyon kár hogy a Kubok kikopnak, szerintem a továbbiakban is egy Kub kategóriájú+valódi MANPADS eszköz kellene és nem ez a mutáns Mistral ami a kettő közt van.
Érdemes lenne a csehekkel és a lengyelekkel tárgyalni Kub modernizációról. Habár ha rajtam múlna én a mobil csapatlégvédelmet is Rába alvázra pakolnám :-)
http://www.armyrecognition.com/idet_2011_daily_news_actualites_pictures_video/mbda_and_retia_present_a_new_upgrade_version_of_the_russian_made_sa-6_gainful_at_idet_2011_1005112.html
http://www.armyrecognition.com/images/stories/east_europe/poland/exhibition/mspo_2008/pictures_gallery/Rim-7_Sparrow_anti-aircraft_missile_2K12_Kub_Sa-6_MSPO_2008_002.jpg
Ha már mindenki nekiállt álmodozni, szerintem a legolcsóbb és legeszerübb utat kéne választani. Valami használt de modernizált Hawk-ra gondoltam.
Szia Luthero !
„-Az is érdekes , hogy a t-72-en van reaktív páncél és a parancsnoki nyíláson pajzs.”
– Sajnos a hetvenkettesen csak üres kazetták vannak (robbanótöltet nélkül).
Annak idején (1997) a Honvédség 3 db T-72M1 „üres-kazettás” harckocsit kapott.
Hasonló megoldást fejlesztettek ki Gödöllőn is, de az ellátásra nem volt pénz.
Hirtelen ezt a fotót találtam a guglin a gödöllői modernizációról:
http://makettinfo.hu/upload/201105/1286747_09718_T72_CURRUS.jpg
Érdekes,mert én Tatán járva úgy hallottam megvannak az éles reaktív kazetták és csak gyakorláshoz van az üres. Amit viszont személyesen is láttam hogy nem egy hk-ról le voltak vagdosva a felfogatáshoz szükséges fülek. ( A rossz nyelvek szerint valami hombárfejű vezér utasítása volt mondván balesetveszélyes )
@duckdodger
– Én a toronyról is leszedném, hisz töltet nélkül semmi jelentősége…
Melyek az exportképes hadiipari termékeink?
http://www.parlament.hu/irom39/09048/09048-0001.pdf
A HADITECHNIKA 2012/6-os száma:
http://www.topomap.hu/images/163/1206.pdf
Lockheed Martin “Cuda”: Brand new type of air-to-air missile
http://theaviationist.com/2012/11/30/cuda/
GrGLy szerint: 2012. november 30. péntek @ 06:33
Ez az IL-114 azért is furcsa, mert nem rég volt egy táblázat belinkelve (amelyet most nem találok) az Orosz Légierő 2020-as gépállományáról és abban nem volt Il-114, ha jól emlékszem. Az utasszállító változatból pedig eddig kevesebb mint 10 épült 17 év alatt. Ráadásul az IL-114 az An-140-nel egy méretkategória és az oroszok az utóbbit választották rendszeresítésre és annak fejlesztik mindenféle változatát.
A leváltandó Hawker Siddeley HS 748M Avro is kb ekkora.
https://htka.hu/2011/07/08/uj-szallitogep-az-antonovtol/
Az An-178 az már egy kicsit nagyobb és nem tűnik valószínűnek ez mellett: http://en.wikipedia.org/wiki/UAC/HAL_Il-214
http://hal-india.com/futureproducts/products.asp
Ami még furcsa: nem említenek határidőket az Hawker Siddeley HS 748M Avro leváltásával kapcsolatban. Nem lehet tudni hogy kész gép kell nekik vagy van idő fejlesztgetni.
Ha már magyar haderő:)
http://www.youtube.com/watch?v=7rGoRbtyOK0
A legjobb az AMRAAM-ra épülő légvédelmi rakétás rendszer, a NASAMS. Az AMRAAM jó a Gripenhez is
Eléggé költséghatékony egy rendszer. Amúgy szerintem amíg van Gripen a légvédelem nagyjából megoldottnak tekinthető és inkább szárazföldi nehézfegyver kellene, abból igazán komoly hiányok vannak.
terminator
IL-114 csak utasszállító változatban van (de nincs is utána nagy érdeklodés-export változatát nyugati elektronikával kínálják)
itt a táblázat:
http://periscope2.ru/2012/10/24/6522/
boki szerint:2012. november 30. péntek @ 22:18
Köszönöm a táblázatot!
New Kalashnikov Initial Testing ‘Complete’
http://en.rian.ru/military_news/20121130/177844741.html
Szovjet vihar: II. Világháború keleten – maraton van a hétvégén a History csatornán.
Szombat 07:00-15:00
Vasárnap 08:00-18:00
Chinese WZ-10 attack helicopter test firing anti-tank guided missiles (ATGM) and unguided rockets during a traning mission.
http://chinesemilitaryreview.blogspot.ro/2012/11/chinese-wz-10-attack-helicopter-in.html
Concept model of the Sino-Waverider being displayed at the Beijing Aviation Museum which seems similar to the American X-51 WaveRider unmanned scramjet hypersonic demonstration aircraft.
http://chinesemilitaryreview.blogspot.ro/2012/11/sino-waverider-at-beijing-aviation.html
http://www.air-attack.com/news/article/4918/11-30-2012-Largest-B-1-modification-in-history-set-to-begin.html
Felszállt a neuron!
http://barikad.hu/levegobe_emelkedett_az_elso_europai_harci_dron-20121201
Igen! túrbó oldalon van!
Vagy el sem olvassák vagy elkezdenek jajgatni:DD
http://alert5.com/2012/12/01/black-eagle-t-50-crash-was-caused-by-maintenance-error/
http://www.defencetalk.com/russia-denies-losing-indian-arms-tenders-45735/
http://www.combataircraft.com/en/News/2012/12/01/Drones-change-%E2%80%98Top-Gun%E2%80%99-culture-of-Air-Force/
http://alert5.com/2012/12/01/raytheon-says-production-of-aim-120d-back-on-track/
USS Enterprise (CVN-65) was inactivated on Dec. 1 after 5 decades of service.
http://theaviationist.com/2012/12/01/enterprise-retired/
Megjelent az Aranysas decemberi száma.
Szerintem sok érdekes cikk van benne: B-2, kínai hordozó és lopakodók stb.
Tartalomjegyzék: http://www.aranysas.hu/friss.php
Teljes cikk: http://www.aranysas.hu/cikk_varjagbol_liaoning.php
Ha decemberi Aranysast vesztek, jól nézzétek át, mert néhány darab nyomdahibás lett (néhány oldal ismétlődik benne).
„Figyelem! Aki nyomtatási hibás Aranysast vásárolt, azt kérjük, hogy postai úton juttassa el a szerkesztőség címére (1581 Budapest, Pf. 47.) és postafordultával küldjük a hibátlan példányt.”
Forrás: https://www.facebook.com/aranysas
Egy kis honvédelem:
http://www.honvedelem.hu/container/files/attachments/35165/h_szle_2012-6_beliv_kicsi_oldalankent.pdf
Úgy néz ki a cseheknél végül a SAAB engedett a bérleti díjból:
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article73704.html
A cseheknél a C-295 beszerzése pedig még mindig vita tárgya:
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article73709.html
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article73701.html
http://index.hu/kulfold/2012/12/02/irak_engedi_at_sziriaba_a_fegyverszallitmanyokat/