A Hongdu vállalat által fejlesztett L-15 típusú sugárhajtású kiképzőgépnek megvan az első vásárlója, mely kiléte egyelőre ismeretlen.
A kínai exportügynökség (China National Aero Technology Import & Export Corporation – CATIC) belejentette, hogy rajta keresztül az AVIC érdekeltségébe tartozó Hongdu vállalat megrendelést kapott 12 darab L-15 típusú sugárhajtású kiképzőgépre. A vevő kilétét egyelőre homály fedi, a tájékoztatás szerint a jövő év folyamán jelentik be hivatalosan az exportsikert, ekkor derül majd fény a vásárlóra is.
Az AVIC Hondu közleménye szerint megkezdték az olasz M-346-ossal közös gyökerű típus alacsony ütemű gyártását, az első tucat a jövő év végére készül majd el.
Nyilvánosságra hozták azt is, hogy Minshan néven megkezdték egy új, kéttengelyes, utánégetővel ellátott sugárhajtómű gyártását az L-15-ös számára, mely jelenleg csak az ukrán Ivcsenkó Progressz AI-222K-25F típusú erőforrásokkal elérhető. A fő komponensek tesztelése megtörtént, melyek igazolták a tervezés során számított paramétereket, így pár éven belül sorozatgyártásra kerülhet a típus.
Szerintem Egyiptom:)
T50 + M346 = L15 ?
mr_extreme szerint: 2012. november 16. péntek @ 14:37
Ezt levezetnéd részletesebben is?
De megnézném egyszer egymás mellett az M346, Jak-130, L-15 hármast egy kiállításon.
Irán:
Jah elég vicces hogy már a Jak-130 is szegről végről rokona és most a kínaiak is beújítanak ! Szerintem Afrikába mennek vagy Pakisztánba.
T50 + M346 = L15 ?
Erre bármelyik matektanár büszke lenne. Micsoda rejtvény lenne ez. :)
Meglépődnétek ha pár nap múlva Hende Csaba bejelentené, hogy új kiképző gépeket vettünk a HUAF-nak, méghozzá L15-ös kínai kiképző gépeket, ajándék kis kínai rabszolgákkal. :D
A II. VH végén az amerikaiak elkérték tanulmànyozásra az angoloktól az általuk fejlesztett sugàrhajtómûvet,azzal hogy majd õk is odaadják az angoloknak majd az ô fejlesztésüket. Amikor az amik sikerrel jártak, az angolok kérték hogy tartsák be ígéretüket. Az amik erre fityiszt mutattak, és ezért az angolok- bár ôk jóval korábban kezdték meg a fejlesztést- saját hibájuk, hiszékenységük az általuk szövetségesnek tartott amik felê azt eredményezte, hogy nekik csak jóval késôbb lett sugárhajtómûves vadászgépük. És persze még nagyobb stratégiai hátrányba kerültek.
Szerelemben, háborûban nincs szabály.
Ne add ki fejlesztéseidet a kezedbôl, mert lemásolják azt, sôt még jobbat és olcsóbbbat csinálnak belõle, és ha méltatlankodsz, csak jól kiröhögnek.
krokomach szerint: 2012. november 16. péntek @ 15:00
Ezt honnan másoltad be?
Gloster Meteor a Me-262-vel egy időben lett fejlesztve, rendszeresítve.
Az amerikaiak a világháború vége felé kezdtek el komolyan foglalkozni sugárhajtóművekkel.
Az angoloknak a háború után nem volt annyi pénzük a fejlesztésekre mint az amerikaiaknak, de azért szép eredményeket értek le így is.
Az angolok eladták az oroszoknak a RR Nene hajtóműveket. Na ezt nem kellett volna.
Kicsit utánaolvastam. Erre ráillik, amit írtál:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_P-59_Airacomet
Az amerikaiak a világháború vége felé kezdtek el komolyan foglalkozni sugárhajtóművekkel.
Öööö, vagy nem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_P-59_Airacomet
Nálam az már komolynak számít, ha építenek vele egy demo repülőt.
Üdv Terminator!
Nem másoltam sehonnan. Discowery.
Hogy pontosabbak legyünk. A németek után nem sokkal kezdtek az angolok komolyan foglalkozni a dologgal. Az Angol visszaemlékezések pedig nem teljesen fedik a hivatalos Amerikai forgatókönyvet.
Az angolok ha nem kényelmesednek el, jóval előbb ütőképes gépparkkal rendelkeztek volna.
De mindezzel csak arra akartam utalni, hogy egy ország technikai- haditechnikai fejlesztései rövid időn belül megjelennek más országokban is, mégpedig „teljesen függetlenül” az eredeti fejlesztésektől. Ha elhiszed. Ezt hívják hírszerzésnek. A ki lemarad , az kimarad. Az USA régóta propagálja hogy neki nem barátai hanem érdekszövetségesei vannak.
De itt még véletlenül sem ideológiai vitába akarok bonyolódni. Egyszerűen ilyen az emberi természet.
Az állam én vagyok- hogy stílszerű legyek.
A katonai fejlesztések világában aki nem lop, az lemarad- tehát kimarad.
Ezért bár mindig érdekesek azok a fejtegetések hogy éppen ki kitől lopott- másolt, de a lényeget tekintve teljesen feleslegesek.
molnibalage szerint: 2012. november 16. péntek @ 15:31
Közben én is megtaláltam.
De…
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_E.28/39
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Jets_W.1
Nem másoltam sehonnan. Discowery.
Akkor felejsd el, az lassan blikk szintű lesz…
Én is felhasználtam a Dogfigts sorozatot egyik részét az F-15 cikkhez, mert „geometriailag” nem rossz az ismeretetése annak, hogy mi történt. Csak agyon kellett kommentálni, hogy mit hagytak ki a filmben, mit hallgattak el, és hogy hol mond orbtiális marhaságot. Pl. ott, ahol lazán közli, hogy az F-15 nem manőverező harca lett tervezve. Ott legszívesebben szívlapáttal vertem volna agyon a rendezőt vagy bárki, aki a nevét adta ahhoz, hogy az úgy kimenjen adásba…
Sugárhajtás terén az „amerikaiak” cuzámme le voltak maradva, de ez mégse igaz mindenkire az USA-ban. Sőt!
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_J37
OK.
Köszönöm a kiigazításokat. Én csak érdeklődő amatőr vagyok, lényegesen kevesebb ilyen irányú ismerettel mint ti.
Éppen jogból írok beadandót, és mivel teljesen le van fáradva az agyam, nem kerestem most forrásokat- túl azon amit a sztoriról láttam a Discowerin. És nem említettem a 30-as évek és a 40-es évek eleje kutatásait sem.
Azért azt megemlíteném hogy a demók nem érnek semmit a gyakorlatban- főleg mikor az Amerikaiak meglátták a német vadászokat. Az eredmény számít.
Pl: Rakéta technika, gyakorlatilag mindenki Von Braun kutatásain indult el. És most a pontatlan megfogalmazásom miatt nem szeretnék újabb vitát generálni.
És igen a tudomány elrontott kísérletek ezrein át fejlődik. Meg mázlival.
Az egész (pontatlan) hozzászólásomat csak azért kezdtem el, mert mindig -és persze- jogosan keressük mi mire hasonlít, ki kitől másolt- lopott. Az L-15 éppen mire hasonlít. Vagy az Irániak milyen bénák, milyen kezdetleges és alacsony színvonalú rakétákat, repülőfépeket… készítenek. Miközben pl: Szputnyikot lőttek fel az űrbe pár éve már. Persze fél évszázadot késtek. Mégis.
Aki Akármilyen lesajnálható teljesítménnyel ilyen technikákat készít, az bár egy picit- néha nem is kicsit- le van maradva, az nincs kimaradva a hatalmi játéktérből.
krokomach szerint: 2012. november 16. péntek @ 16:03
Végül neked volt igazad, én nem emlékeztem az első gépekre, csak a háborúban bevetettekre. Legalább utánaolvastam újra annak az időszaknak.
A legújabb Rolls-Royce hajtómű
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F9uf99bQvLU
Ezek az egyenruhák mintha egyiptomiak lennének
http://china-defense.blogspot.ro/2012/11/zhuhai-suprise-catic-scores-its-first.html
http://www.uniforminsignia.org/?option=com_insigniasearch&Itemid=53&result=985
mr_extreme:
T50 + M346 = L15 ?
Szerintem inkább:
M346 – T50 = L15 :D
Rájöttem hogy a T-50 az a KAI T-50 Golden Eagle :)
Egyből lett értelme a képletnek :)
Kéttengelyes? Azt hogy a viharba kell elképzelni, és miért jó?
„Kéttengelyes? Azt hogy a viharba kell elképzelni, és miért jó?”
Csőtengely (tengely a tengelyben), mind a kisnyomású, mind a nagynyomású forgórész nem egy átlagos, hanem a számára optimális fordulatszámon tud dolgozni, mivel bizonyos mértékig függetlenek egymástól.
TG
A Jak-130 miért nincs a képletben? Több köze van az M346 és az L-15-höz mint a T-50.
http://www.sg.hu/cikkek/93462/kinaban_jatszodhat_a_transformers_4
Meghúzzák a nadrágszíjat így most már TF filmet is az ócó Kínában csinálják :DD
Persze nem kell rögtön cicire venni az egészet:D
Kéttengelyes? Azt hogy a viharba kell elképzelni, és miért jó?
ambasa már kiokított. Csak még annyit, hogy van olyan hajtómű, ami három fokozatú, a Tornado gépeké pl. ilyen.
http://www.jet-engine.net/miltfspec.html
Itt láthatod, hogy melyik hajtmóű hány fokozatú a nagy/kis és esetleg középnyomású részen.