A BrahMos Aerospace bejelentette, hogy a BrahMos csapásmérő robotrepülőgép kicsinyített másán dolgozik. A „BrahMos Mini” néven emlegetett eszközt a Dassault Rafale és a MiG-29K is hordozhatja majd.
Az orosz-indiai vállalat tervei szerint két éven belül már az éleslövészeteknél tartanak majd. A fejlesztés, az integrációs munkák és a tesztindítások után az indiai haderő két jövőbeni típusa, az MMRCA-tendert megnyerő Dassault Rafale és az Indiai Haditengerészet hordozóira kerülő MiG-29K is alkalmazhatja majd, a „BrahMos Mini” néven, ill BrahMos-3 (vagy BrahMos III) jelzéssel emlegetett fegyver méretétől függően 1-3 darabot hordozhatnának.
A 2,8–3 Mach sebesség elérésre képes, orosz–indiai koprodukcióban megvalósult robotrepülő első kilövésére nagyjából egy évtizede, 2001. június 12-én került sor. A BrahMos egy egyedi termék, amit számos platformról – szárazföldi, vízi, víz alatti és légi – lehet bevetni a legkülönfélébb tengeri és szárazföldi célok ellen. A robotrepülőgép levegőből, illetve víz alól indítható változatait jelenleg is fejlesztik, emellett készül a hiperszonikus és a többször felhasználható változat is.
Ez ugyanaz a fejlesztés, ami a Szu-30ra is kerül?
az bazi nagy masina, az a rendes brahmos levegőből indítandó változatát (is) tudja cipelni…
Egy elfér az eredetiből is a SZU -30 MKI-ken.
de ha lesz kisebb, akkor gondolom azt is fogja majd cipelni az MKI is, nem csak a 29-es…
Az eredeti nem fér el a Szu-30ason. Egy fogyózott változatot terveznek rá.
http://defense-update.com/20110209_brahmos.html
Ez itt csak modell. Szerintem levegőből még nem is indították. Az oroszoknak van valami Tu-95ösük teszt célra, amin a légi indítású brahmost tesztelnék, de nem tudni ez már megtörtént-e?. Közben elterjedtek olyan hírek is, hogy indiának van olyan Tu-142ese, ami hatot hordozhat a szokásos fegyverein kívül.
Annyiban különbözik a légiindítású változat,hogy nincs rajta gyorsító fokozat ezért könnyebb és rövidebb is.
Javítsatok ki, ha tévednék, de a BrahMos-nak torló sug.h.műje van.
Így tud ilyen nagy sebességet elérni.
Ennek a hajtóműnek pedig nincs startteljesítménye, -> muszáj valami kiegészítő meghajtás, ami lendületbe hozza, ha nem a levegőből indítják.
Visszafelé ez azt jelenti, hogy a levegőből indított változatnek elég kell, hogy legyen a torló h.mű, aminek lényegében nincs súlya, amúgy. Így a levegőből indított változat kisebb és könnyebb kell, hogy legyen.
Nem így van?
Szerintem a repülőről indított változatnak is van egy starthajtóműve. Nem hinném, hogy elég a repülő sebessége a torlósugár hajtomű indításához.
borisz
Jól gondolod.
Mackensen
Nem kell hozzá indítóhajtómű.Gondolj bele 1000 km/h sebesség körül indítják a fegyver ez bőven elég.
Hmm… ez biztos? A platform megy annyivel a Brahmosal a teste alatt + póttartályok? És mi van, ha 800 körül megy? Annyi elég?
Megnéznék egy videót légi inditásról.
Mackensen
Azért marha erős az a SZU-30-as.Pl a H-41 is ugyan így indító fokozat nélkül indul repülőről.
Mackensen
A SZU-30-ra nem nagyon kell póttartály így a BrahMos + légi harc rakéta lenne szerintem a függesztmény egy hajó elleni feladat során.
H-41 is ugyan így indító fokozat nélkül indul repülőről.
A H-41 milyen gépre van integrálva? Mert mint kiderült a Szu-33-ra történtő integráció csak jó hosszú ideig fennáló porhintés volt, nem volt képes használni.
molni
Nem mondtam,hogy integrálták valamire csak azt,hogy a mérnökök a légi indítású változatot gyorsító fokozat nélkül tervezték meg.
Mack a Szu-30 bőven tud annyit ami kell. Az említett 800km/óra bőven elég.
Ám legyen, ha ti mondjátok…
:)