A Boeing megkezdte az első KC-46-os számára szánt merevcsöves töltőrendszer gyártását az újonnan épített seattle-i üzemében.
Az új üzem október 16-án nyitotta meg kapuit és az utántöltőrendszerrel végre megkezdődött a KC-46-os első elemeinek legyártása. A KC-10-es merevcsöves berendezésén alapuló, de már digitális vezérlőrendszerrel ellátott eszközzel várhatóan 2013 harmadik negyedévében kezdik meg a laboratóriumi teszteket.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a gyáregységet a határidő előtt megnyithattuk” – mondta az eseményen Maureen Dougherty, a KC-46 program menedzsere, aki elmondta, örül, hogy a program végre a tervezési fázisból a gyártási fázisba lépett.
A KC-X tenderen aratott győzelmével elnyert megbízási szerződés szerint a Boeing vállalatnak 18 darab KC-46 típusú, többfeladatú légiutántöltő repülőgépet kell leszállítania az Amerikai Egyesült Államok részére 2017-ig. Az USAF a tervek szerint összesen 179 gépet rendel.
French military to buy refueling planes from Spain
http://www.combataircraft.com/en/News/2012/10/20/French-military-to-buy-refueling-planes-from-Spain/
Csak létrejön a KC-135 (C-135FR) -> A330MRTT váltás, csak nem az USAF-nál hanem a franciáknál.