|

AESA radart kapnak az izraeli Sa’ar 4.5 naszádok

Az Izraeli Haditengerészet számára 1980 – 2003 között megépült 10 db Sa’ar 4.5 naszád közül jelenleg csak a Hetz alosztály 8 tagján lelhető fel a Dávid csillagos lobogó, lévén az Aliya alosztály 2 tagját 2004-ben eladták Mexikónak. Így hát ezen hírmorzsa is ezen 8 kis hadihajóról.

Az INS Hetz hadrendbe állításának évében, 1991-ben. ,

Látható, hogy a szóban forgó rakétás naszádok egy meglehetősen tág időintervallumban kerültek átadásra, ami alatt a korábban átadottak modernizáláson estek át, az ifjabbak pedig eleve modernebb felszereltséggel érkeztek meg a haderőnemhez. Mostanra újabb modernizálásra érettek meg – ezen folyamat egyik igen fontos eleme pedig a radar köré szerveződik. A jelenleg fellelhető, részfeladatokért felelő radarokat szanálják és helyüket egyetlen, az IAI Elta által szállított AESA radar veszi majd át.

A Sa’ar 4.5-ösökön jelenleg fellelhető EL/M-2221 tűzvezető radar, a keresőradar és a Barak 1 CIWS-hez kötődő radar szerepét konkrétan az EL/M-2258 ALPHA (Advanced Lightweight Phased Array) jelölésű radar veszi majd át, melyet kifejezetten a kis és közepes méretű hadihajók számára hoztak össze az izraeli mérnökök.

A forgó mozgást is végző, így 360 fokos lefedettséget biztosítani képes AESA antennának a felépítményre, árbocra elhelyezendő része nevéhez hűen nem nagy tömegű, mindössze mindössze 700 kilogramm. Ezt egészíti ki további fél tonnányi berendezés a fedélzet alatt.

Az IAI Elta 2258 ALPHA radar. Az IAI ezen rendszerének több elemét az Indiai Haditengerészet számára szállított nagyobb, EL/M-2248 MF-STAR jelölésű AESA radarjából vette át. ,

A Hetz naszádok ezen új szenzorának telepítése jelenleg egyébként még csak ott tart, hogy az IAI Elta szerződést kapott a rendszernek a szóban forgó hajóosztályra történő integrálására.

Saar 4.5 naszád – itt épp a Phalanx nélkül ,

14 hozzászólás “AESA radart kapnak az izraeli Sa’ar 4.5 naszádok”

  1. Nem ertem !

    Amennyiben ez egy haditengereszeti AESA radar akkor miert nem a teljes 360 fokos szektort fogja le ALLANDOAN ? Miert csak forgathato platformra szerelt cca 60-120 fokos tartomanyu a masina ?
    Az oke hogy ha jon a fenyegetes „A” iranybol akkor arra fele tud tobb felderito es tuzvezeto nyalabot is kepezni de mi van ha tobbiranybol jon a gaz ellen ? Ilyenkor a forgassal akarmilyen gyors is de max felderitonek jo es nem tuzvezetonek ( legi celok eseten )

    Valamennyi orszag aki ilyet fejlesztett az tobb antennat hasznal hogy az egesz 360 fokos reszt lefedve tartsa.

    Szerintem ez csak egy kiserleti darab es ha bevalik akkor ebbol is torony lesz.

  2. „Amennyiben ez egy haditengereszeti AESA radar akkor miert nem a teljes 360 fokos szektort fogja le ALLANDOAN ?”

    azert, mert egy antenna meg a forgato mechanikaval egyutt is joval konnyebb, mint negy, es fel lehet rakni magasra. Tovabbegyenlo messzebbre lat.

  3. „de az S-400-hoz (vagy mi lesz rajta) csak egy AESA-t”

    Ez leginkabb azert szivas, mert ha ezt az egy FCR-t elkapja egy ARM, akkor megszunik a teruletvedelmi kepessege (SHORAD-ra meg jo lehet optronic backup-okkal), mig egy Ticonal vagy Burke-nel, meg ha el is kapjak az osszes sugarzot egy oldalon, akkor is csak fordulnia kell egyet es dolgozhat tovabb…