Egy Dubajból érkező, Airbus A380-as típusú utasszállító repülőgép sértette meg hétfő délben a magyar légteret, ezért riasztást kapott a készenléti Gripen-géppár – közölte a Honvédelemi Minisztérium.
A közlemény szerint „sikeresen elfogott” hétfő délben a honvédség két Gripen vadászgépe egy utasszállító repülőgépet. Az Emirates légitársaság kétszintes óriásgépe Magyarország légterében nem létesített rádiókapcsolatot a polgári irányítással.
A JAS-39 Gripen típusú vadászbombázók éppen gyakorlaton voltak Taszár légterében, amikor 12 óra 15 perckor riasztást kaptak, és néhány percen belül „elfogták” az utasszállítót – tették hozzá.
A rádiókapcsolat még a levegőben helyreállt, ezért a vadászgépek visszatérhettek a bázisra; a Gripenek riasztására a magyar légtér védelme és a magyar állampolgárok biztonsága érdekében volt szükség – írta a HM.
Forrás: MTI
Hát akkor az utasoknak megvolt az életre szóló élményük…mikor beúszott melléjük a magyar géppár;-)
a. jó tudni, hogy már 2 gép adja a Keszit
b. nálunk biztos, hogy jó megjelölés a vadászbombázó a Gripenre (igen/nemet írjatok)
Attól még hogy nálunk nincs meg hozzá a megfelelő fegyverzet a gép még maga vadászbombázó marad, szerintem.
Nem akarok rossz májú lenni, de egy A380-at a Föld görbületén túlról is szabad szemmel lehet látni :) :)
Mondjuk az A380 kinyitja a tehertér-ajtót és a Gripen simán berepül :) :)
Vagy az A380 pilótája megkaparja a szélvédőt, mondván: „mi ez a légypiszok a szélvédőn? Jaaaa…. egy vadász repül előttem….”
>Mondjuk az A380 kinyitja a tehertér-ajtót és a Gripen simán berepül :) :)
Hogy hívják azt a helyet ami az utasgépeken van a konténereknek és a csomagoknak? Mi annak a szakszerű neve?
>A JAS-39 Gripen típusú vadászbombázók éppen gyakorlaton voltak Taszár >légterében,
Akkor nem is a készültségi gépek voltak?
johnibyg:
Lehet vadászbombázónak hívni.
Mert van hozzá támadó fegyverzet (Maverick AGM-65).
—
Amúgy az AMRAAM, Sidewinder, Maverick trión kívűl mi van még?
Utóbbiból melyik irányítási módú?
Azt hiszem mindkettő megvan a TV és a lézeres is…meg néhány gyakorló
Megnéztem pár bulvár oldalt, a szabad népét pl, mit ad Isten fröcsögnek orrba szájba, kb. erről is Orbán tehet. :D
Most komolyan, ez mi már? „A rádiókapcsolat még a levegőben helyreállt”.
Tán csak nem rászartak egyet a bejelentkezésre?
Borisz…
De…. jól írod… rászartak.
Ha spotterbarát keszi lett volna, lekényszerítik Ferih…pardon Liszt Ferencre….
Tökölön.
Megmondják nekik, hogy a szétvágott helikopterek is légteret sértettek.
Nincs lézeres Maverick-ünk, a TV-s mellett a másik verzió IR.
Jó lenne tudni, hogy hol lépett a 380-as a légterünkbe…
Románia felől….. a Gripen-pilóta szerint…
borisz szerint:
2012. október 15. hétfő @ 19:16
És a tököli börtönben a rabokat is bemutatják nekik, hogy ők voltak a heli pilóták:D
Szerintem semmi komoly, trehány pilóták voltak… Mondjuk az USA légterében tuti, hogy lekényszerítették volna. Mi nem tettük meg, mert az államnak jól jön a légifolyosó használatáért járó lóvé.
Valszeg már Romániában sem jelentkeztek be, a NATO ezért rendelte el az elfogást…. Sajnos, ilyen esetben az előbb említett pénzek miatt nem lesz szankció, pedig manapság a terrorhiszti és a légtérhasználat szigorítása miatt súlyos büntetést kéne kapnia a dubai légitársaságnak. De ha büntetnek, akkor a sejkek, stb. másfelé repülnek.
Hamár szóba került Tököl. Azt a börtönt ugye ’57 óta már felújították egyszer? Mert rokon „közbinztonsági őrizet” alatt volt ’56 miatt, emiatt neki is építenie kellett, és hát normális emberként, direkt rosszul épített be egy-két vasrácsot a klotyóban…
borisz szerint: 2012. október 15. hétfő @ 18:20
Most képzeld el hogy jön az A380-as 11 ezer méter magasan 1000km/óra sebességgel (az egyszerűség kedvéért). 17 km-t tesz meg percenként. 400 km-t tesz meg 23,4 perc alatt. Nem tudom hogy működik a légi irányítás, de ha minden ország felett más irányítóhoz kell bejelentkezni, akkor itt a sok kis k-európai állam felett van dolga rendesen. Otthon meg nem ehhez szokott, ahol a szomszédok fél Európa méretű országok.
johnibyg
Én Tökölön nőttem föl, sok őrt ismerek onnan. Olyan még nem volt, hogy valaki „segítség” nélkül meglépet volna. Nem véletlenül. Egyszer mindenképp érdemes megnézni, komoly hely. Felújítva szerintem meg 57 óta nem nagyon volt, maximum meszelve. De ne is erre költsék az adómat, így is a legtöbb elítélt jobban él ott, mint otthon.
UI: Az adómat inkább KOMONDORra költsék vagy a MI-24 felújításra.
johnibyg
Utána olvastam/kérdeztem 1963,1971-74,1985,1997-ben is bővítették, illetve felújították egyes részeit. A lakóknak hála ennek semmilyen nyomát nem fogod látni:P
Ha hétfőn délben lépett be a légterünkbe, akkor ez a gép volt az:
Airline: Emirates
Flight: EK49
From: Dubai Dubai (DXB)
To: Munich Franz Josef Strauss (MUC)
Aircraft: Airbus A380-861 (A388)
Reg: A6-EDI
Altitude: 40000 ft (12192 m)
Speed: 459 kt (850 km/h, 528 mph)
Track: 300°
Hex: 8960EA
Squawk: 2321
Pos: 46.243 / 21.9015
Itt vissza lehet nézni a repülés útvonalát:
http://www.flightradar24.com/data/flights/ek49
Itt a gép repülési útvonala Magyarország felett, hogy ne kelljen külön keresgetni:
http://kepfeltoltes.hu/121015/uae49_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdekes egyből helyre állt a rádió kapcsolat! :)
Persze én sem „vitatkoznék” két grippennel…
Ennek a hírnek komoly jelentősége nincs..azaz annyi azért még is,hogy ha nem is vagyunk katonailag a legerősebb nemzet de azért nyitva van a szemünk..!
(Egyben cáfolom is magam :) Akkor hol voltak a radarok,grippenek mikor az israeli kém repülő berepült? Ott kellett volna villogni….Dupla zárójelben megjegyzem a Gyurcsány és pár politikusunk Magyar-Isreli állampolgár. Miről is beszélünk??)
Buci
NEZSIDÓÓÓÓÓÓÓZZZZZ !!!! :D :D :D :D :D
Nem tartom valószínűnek , hogy nagyon megemelkedett a pulzusuk a két griff láttán! Pilóták lévén nyilván mindegyikőnknél jobban tudták, hogy ez kb nem jelent többet, mint , hogy böfögjenek bele a mikibe, és kiszóljanak balra , hogy ne lobogj griffecske, mindjárt odacsörgünk a főnöködnek!
Akár szeretjük, akár nem, nagy G és egy p.
Nekem semmi bajom vele, ezért javítom is! :) Griff
@terminator
„Nem tudom hogy működik a légi irányítás, de ha minden ország felett más irányítóhoz kell bejelentkezni”
Sajnos meg eleg fregmentalt, de mar a megvalositasi fazisban van a Functional Airspace Block-ok rendszere.
http://www.sumin.lt/files/5_1321946578_98.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Functional_airspace_block
A vegso cel a Single European Sky, de ez meg messzeb van. Itt eleg jol osszefoglaljak: http://www.nytimes.com/2012/10/11/business/global/europe-aims-to-unify-its-air-traffic-system.html
Elfogták?!
Akkor ma benzinár emelés.