|

Kész az első AESA-radaros Rafale

Ahogy arról az év elején beszámoltunk, a Thales leszállította az első sorozatgyártású AESA radart a Rafale vadászbombázók számára. Nos, a program ismét mérföldkövet ért el, a francia “kacsa” gyártója, a Dassault Aviation a napokban bemutatta az első AESA radarral ellátott Rafale-t.

Október 2-án gördült ki a gall konstruktőr Merignac mellett található összeszerelő-üzemének ajtaján az első sorozatgyártású RBE2 (Radar à Balayage Electronique 2) típusú, aktív fázisvezérlésű radarberendezéssel ellátott Rafale, mely megkapta az MBDA által gyártott DDM-NG jelzésű rakétaközeledés-jelző rendszert és a Thales által továbbfejlesztett, a gép orr-részére szerelt optoelektronikai eszközöket is. Az együléses, C137 sorozatszámú, F3-04T verziójú gépet a napokban átrepülik későbbi állomáshelyére, a Mont-de-Marsan támaszpontra. Várhatóan 2013 közepén áll szolgálatba, s ezzel a Rafale lesz az első AESA radarberendezéssel felszerelt európai harci repülőgép.

Brazíliában egyelőre nem kérnek a Rafale-ból | Fotó: Dassault Aviation ,

Az RBE2 típusú, aktív fázisvezérlésű (AESA) radarberendezésnek köszönhetően komoly képességnövekedés előtt áll a francia “kacsa”: a hatótávolság és a megbízhatósága nőtt, míg a karbantartási és üzemeltetési költségei csökkentek. A tervezéskor figyelembe vették az alacsony észlelhetőségű légi célok detektálásának fontosságát, valamint rendelkezik elektronikai zavaró és SAR üzemmóddal is. Ha hinni lehet a híreknek, egyszerre több mint 40 légicél egyidejű követésére képes, melyek közül nyolcat támadhat légiharc-rakétákkal.

Egy ideig még várniuk kell az indiaiaknak a helyi gyártásra | Fotó: Dassault Aviation ,

A légierő és a haditengerészet együttesen 180 darab Dassault Rafale típusú harcigépet rendelt, ebből a hivatalos tájékoztatás szerint 111 állt szolgálatba (36 darab Rafale M a Francia Haditengerészetnél, valamint 37 darab C és 38 darab B verzió a Francia Légierőnél). A DGA (General Directorate for Armament – Védelmi Beszerzési Ügynökség) egy 60 millió eurós (77.41 millió USD) szerződés keretében az utolsó 60 géphez rendelte meg az RBE2 típusú radarberendezést.

További képek:

Fotó: Dassault Aviation ,

Fotó: Dassault Aviation ,

Fotó: Dassault Aviation ,

Fotó: Dassault Aviation ,

9 hozzászólás “Kész az első AESA-radaros Rafale”

  1. solid:
    Meg tudlak érteni, miközben a nagy kedvencem ennek a gépnek a fő piaci ellenfele (F/A18 SH) azt kell, hogy mondjam a fanszik eszméletlen szép gépet alkottak. Élőben meg aztán! Nem a szívem csücskei a csigazabálók, de a Rafale, a Mirage 2000 és az Ecureuil/Fennec helo valami eszement szép!

  2. Szép ez a gép, de csak most lett képességileg olyan, mint amilyenre eredetileg is tervezték a megálmodói. Az utolsó 60 géphez rendelték meg a franciák az RBE2 radart, OK.
    De vajon mi lesz a korábban gyártott gépekkel. Modernizálják később azokat, vagy maradnak “fapadosak”?
    Az indiai gépek már eleve ezzel az aesa radarral lesznek szállítva, vagy ott is majd második lépcsőben kapják meg?

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.