|

Megérkezett a Rafale AESA radarja

A tél végeztével értékes „ajándékot” kapott a Dassault Aviation, ugyanis a Thales leszállította az első sorozatgyártású AESA radart a Rafale vadászbombázók számára.

Az első szériagyártású RBE2 típusú, aktív fázisvezérlésű (AESA) radarberendezésnek köszönhetően komoly képességnövekedés előtt áll a francia „kacsa”: a hatótávolság és a megbízhatósága nőtt, míg a karbantartási és üzemeltetési költségei csökkentek. A tervezéskor figyelembe vették az alacsony észlelhetőségű légi célok detektálásának fontosságát, valamint rendelkezik elektronikai zavaró és SAR üzemmóddal is.

Az egyik tesztpéldány egy Rafale orrában | Fotó: Thales ,

Az átadást egy háromhónapos átfogó teszt előzte meg az Istres támaszponton, ahol az eszköz az elvárt szinten teljesített.

A nevezett példány egyébként a C137-es sorozatszámú Rafale orrába építik majd. Ha elkészül és szolgálatba áll, a Rafale lesz az első AESA radarberendezéssel felszerelt európai harci repülőgép.

17 hozzászólás “Megérkezett a Rafale AESA radarja”

  1. @dalost:
    ne vedd személyesnek, te pl lehet, hogy értenéd az adatokat, de a azon (itt tipikus) hozzászólásodra, hogy
    „Kár, hogy a konkrétumokat nem tudjuk meg a teljesítményéről…”

    Az jut eszembe, hogy ha itt lenne minden konkrétum (nyilván szigorúan ttikos), akkor a htka nagyérdemű olvasói és kommentelőinek hány százaléka tudna bármit kezdeni olyan adatokkal, hogy:
    hány MW teljesítményű adója van, milyen frekvencián milyen teljesítménnyel meddig tud adni, meg ilyenek…

    Itt mindnki tényelg azt hiszi, hogy a mindent tudunk az olyasmi, hogy „200km-ről pak-fa-t , 120km-ről f35-öt, 400-ről a mindenmást”.
    Annyira általános itt az, amitől molni joggal van kiakadva, hogy fizikáról fogalmatlan emberek azt hiszik, hogy minde olyan egyszerű (igen, az, a fizika nem nagyon nehéz. Csak (szinte) mindenki szarik rá a középiskolában…)

    Szólotam. és nem lehet lepontozni! \o/ Így majd mindig mindekinek jól beszólok! (még 1x: nem személyes, általános leszólás)

  2. István: Amit írsz az igaz. (Pl. a fizikán anno mondjuk én még figyeltem középiskolában)De nem ezért írtam, hanem azért, hogy jó lenne egy pontos összehasonlítás a konkurenciával, melyik milyen tartományban hogyan muzsikál és minden sokkal átláthatóbb lenne. Ez csak amolyan költői felszólalás volt semmi több.
    Hiszen most bedobták, hogy van AESA, de konkrét adatok nincsenek csak az általános: „A tervezéskor figyelembe vették az alacsony észlelhetőségű légi célok detektálásának fontosságát, valamint rendelkezik elektronikai zavaró és SAR üzemmóddal is.”…

    Bocs, ha félreérthető voltam.

  3. A konkrét üzemi paramétereket le lehet és le is kell egyszerűsíteni olyan adatokra amik közérthetőek! pl hány négyzetméter hány km-ről földháttérben!
    Azt gondolom a konkrét számokkal a pilóták sincsenek tisztában vagy igen felületesen mert nem ez a szakterületük!

  4. A Rafale Addig Egyél Sajtot Apám (AESA) radarja tud mindent, amit egy jóravaló radarnak tudnia kell. Plusz a grillező üzemmódban a gép előtt elrepülő szárnyasokat is ropogósra süti. Hosszú útvonalrepülés közben az Angy Birds fut a színes kijelzőn, valamint a támadás eredményéről a képet rögtön felteszi a Facebookra, ahol a kötelékparancsnok lájkolja….. Hol vannak ide a jenkik?

  5. @gigabiga: óvatosan az ilyen viccnek szánt dolgokkal, mert a végén még valakinek felszalad az agyvize tőle. Előzzük meg a felesleges vitákat.

    Az indiai tender egyik feltétele volt az AESA radar megléte, tehát elvileg muszáj lesz belepakolniuk :)

  6. Kár volt levenni a diszlájkot… :)
    Ilyen esetben kapott volna 5-6 minuszt, egy-két plusz mellett, az minden hiszti nélkül elhelyezte volna és ezzel ki is adja az ember a dühét….

    Mondjuk kíváncsi lennék, ha dalost kapna egy-két teljesítménygörbét, mit tudna vele kezdeni…?! :)
    A vicc kedvéért lehet, keresek is egyet… :P