|

Indiának is ajánlja az A400M-et az Airbus Military

Az Airbus Military arra készül, hogy világszinten több országnak exportálja az A400M Atlas teherszállítót, ezért erőteljes marketing-kampányba kezdenek – jelentette be a tegnapi nap folyamán, az ILA Berlin 2012-n tartott sajtótájékoztatóján Domingo Urena-Raso, a cég elnöke. Elmondása szerint eddig azért nem tudtak érdemben foglalkozni a típus értékesítésével, mivel a berepülési program során felmerülő problémák minden erőforrásukat elvonták. Mostanra viszont elérkezett az idő, hogy további vásárlókat keressenek, így enyhítve az eddigi megrendelőkre eső költségeket. Urena-Raso elmondta: elsősorban ázsiai és közel-keleti ügyfelekre gondoltak, melyek közül Indiát említette meg, mint potenciális célországot.

A program jelenlegi állásást elnézve, teljesen logikus lépés az Airbus Military részéről, hogy újabb vásárlókat keres repülőgépének. Az utóbbi hónapok hajtómű-problémái, valamint a finanszírozással kapcsolatos tárgyalások után be kellett látniuk, hogy az A400M – melyet nemrég a HTKA küldöttsége részletesebben is megismerhetett – nem fog annyi profitot termelni, mint amennyire számítottak, ez pedig érzékenyen érinti a financiális válság miatt egyébként is takarékoskodó repülőgépgyártó vállalatot. Minderre megoldást jelenthet egy zsírosabb exportmegrendelés, vagy több kisebb beszerzés, amivel ellensúlyozni lehetne a veszteségeket.

Világhódító útra indul az Atlas – vajon hány helyen sikerül megvetnie a lábát? ,

„Indiát a legesélyesebb megrendelők között tartjuk számon, mivel potenciális felvevőpiaca az A400M kategóriájába eső repülőgépeknek. Amint lehetségessé válik, és minden engedélyt megkapunk rá, azonnal szeretnénk elkezdeni a típus értékesítését Új-Delhi számára.” – nyilatkozta Urena-Raso Berlinben. India mellett a Perzsa-öböl térségének olajban gazdag, és nem mellesleg erőteljesen fegyverkező országait említette, mint szintén lehetséges vásárlókat az A400M számára. Esetükben sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy 2012-ben nem tudták elküldeni valamelyik példányt az ottani repülőnapokra, mivel a hajtóműproblémák miatt ez lehetetlenné vált. De hangsúlyozta, hogy ezen túl minden adandó alkalmat kihasználnak, hogy teljes valójában megmutassák az Atlast a különböző kiállításokon.

Szintén az ILA 2012-ben számolt be Tom Enders, az EADS vezérigazgatója arról, hogy Franciaországgal jelenleg is folynak a tárgyalások az A400M finanszírozásáról, illetve a szállítások ütemezéséről, amik nemrég ismét csúszást szenvedtek. Egyben arról sem tudtak még dönteni, hogy miként rendezzék az EADS és az Europrop International közötti, a hajtómű problémái miatt kialakult vitát. Mindezekkel együtt az Airbus Military továbbra is azt tervezi, hogy 2013-ban átadja az első négy sorozatgyártású A400M-et, mégpedig Franciaországnak és Törökországnak.