Az két európai, repülőgépgyártó és hadiipari konszern összeborulásáról már megkezdődtek a tárgyalások. Ha összejön, egy minden eddiginél hatalmasabb vállalatbirodalom jöhet létre.
Mindkét fél megerősítette azon sajtóértesüléseket, melyek szerint a két vállalat egybeolvadásáról folynak egyeztetések. BAE Systems részéről elmondták, az új cégóriást 40:60 arányban birtokolnák a felek, a többségi tulajdonos az Airbus és az Eurocopter vállalatokat is birtokló EADS konzorcium lenne. A közös vállalat egy kettősen jegyzett cég lenne, ám egy nagy vállalatcsoport részeként működnének a felek, egymással összhangban. Az EADS részéről figyelmeztettek, attól még, hogy előrehaladott tárgyalások folynak az egyesülésről, még koránt sem biztos, hogy megszületik a gigászi konszern. A brit törvények szerint október 10-ig meg kell születnie a megállapodásnak, bár ezt a határidőt meg lehet hosszabbítani.
Az egyesülés mindkét félnek jól jönne, hisz az EADS inkább polgári, a BAE Systems pedig a katonai szegmenstől függ, ráadásul így előbbi jobban beférkőzhet az amerikai piacra. Az egyetlen nehézséget az jelentheti, hogy az EADS a német és francia kormány tulajdonában van, míg a BAE Systems tulajdonosi körébe nem tartozik bele a brit kormány, csak a magánszektor.
A DASA, a CASA és az Aérospatiale-Matra vállalatokból 2000-ben megalakult EADS (European Aeronautic Defence and Space Company N.V.) jelenleg a legnagyobb európai konszern, olyan neveket birtokol, mint az Airbus, vagy a Eurocopter, de jelentős tulajdonrésze van többek közt a Eurofighter GmbH, az MBDA, az ATR, a Dassault Aviation és a Patria vállalatokban is. A polgári és katonai repülés mellett foglalkozik űrtechnikával, de az elektronikai iparban és a fegyvergyártásban is van érdekeltsége.
A BAE Systems a katonai repülés mellett a szárazföldi és tengeri hadviselési eszközök területén tevékenykedik, de az elektronikai iparban sem ismeretlen.
Az EADS és a BAE Systems közös nyeresége tavaly 93 milliárd dollár volt, míg az amerikai Boeing „csupán” 68 milliárdot keresett, így tehát érezhető, hogy a két európai konszern összeolvadásával milyen gigászi vállalat jöhet létre a Európában.