Az két európai, repülőgépgyártó és hadiipari konszern összeborulásáról már megkezdődtek a tárgyalások. Ha összejön, egy minden eddiginél hatalmasabb vállalatbirodalom jöhet létre.
Mindkét fél megerősítette azon sajtóértesüléseket, melyek szerint a két vállalat egybeolvadásáról folynak egyeztetések. BAE Systems részéről elmondták, az új cégóriást 40:60 arányban birtokolnák a felek, a többségi tulajdonos az Airbus és az Eurocopter vállalatokat is birtokló EADS konzorcium lenne. A közös vállalat egy kettősen jegyzett cég lenne, ám egy nagy vállalatcsoport részeként működnének a felek, egymással összhangban. Az EADS részéről figyelmeztettek, attól még, hogy előrehaladott tárgyalások folynak az egyesülésről, még koránt sem biztos, hogy megszületik a gigászi konszern. A brit törvények szerint október 10-ig meg kell születnie a megállapodásnak, bár ezt a határidőt meg lehet hosszabbítani.
Az egyesülés mindkét félnek jól jönne, hisz az EADS inkább polgári, a BAE Systems pedig a katonai szegmenstől függ, ráadásul így előbbi jobban beférkőzhet az amerikai piacra. Az egyetlen nehézséget az jelentheti, hogy az EADS a német és francia kormány tulajdonában van, míg a BAE Systems tulajdonosi körébe nem tartozik bele a brit kormány, csak a magánszektor.
A DASA, a CASA és az Aérospatiale-Matra vállalatokból 2000-ben megalakult EADS (European Aeronautic Defence and Space Company N.V.) jelenleg a legnagyobb európai konszern, olyan neveket birtokol, mint az Airbus, vagy a Eurocopter, de jelentős tulajdonrésze van többek közt a Eurofighter GmbH, az MBDA, az ATR, a Dassault Aviation és a Patria vállalatokban is. A polgári és katonai repülés mellett foglalkozik űrtechnikával, de az elektronikai iparban és a fegyvergyártásban is van érdekeltsége.
A BAE Systems a katonai repülés mellett a szárazföldi és tengeri hadviselési eszközök területén tevékenykedik, de az elektronikai iparban sem ismeretlen.
Az EADS és a BAE Systems közös nyeresége tavaly 93 milliárd dollár volt, míg az amerikai Boeing „csupán” 68 milliárdot keresett, így tehát érezhető, hogy a két európai konszern összeolvadásával milyen gigászi vállalat jöhet létre a Európában.
Meg kellene szerezniük még a SAAB-ot és akkor lesz igen versenyképes…
Hö-hőőőőő!!!…És akkor világuralomra török! Ho-ho-hőőőő
Berlin Airshow 2012 képek:
http://www.bloomberg.com/slideshow/2012-09-12/ila-berlin-airshow-2012.html#slide10
Milyen vetélytárs az akiknek azonosak az érdekei?
Az úgy már tisztább lenne ha az EU Irán mellé állna .
Molni mit gondolsz erről ?
Roni
Miért állna az EU Irán mellé???? Sorolj föl légyszíves pár dolgot, hogy mi érdeke fűzné ehhez? (a politika érdekek mentén zajlik Roni!)
Pl. nyersanyagbiztonság. Kőolaj,földgáz, kiemelkedő turista célpontok amiket nyújtani tudnak.
Ettől függetlenül nem hinném, hogy bárki mellé is be kéne állni ebben a bunyóban, most itt vannak ezek a jujdejókeresztények, csináltak egy Mohamedes filmet, felesleges szarkeverés volt az is.
Bár ezeket a kérdéseket úgyse mi fórumozók döntjük el,de szerintem már rég el vannak döntve a preferenciák.
nemsokára kiserül, hogy az eu versenyhivatal ér-e fabatkát.
Ha már úgy hozta a történelem, hogy e szeptemberben döntés született az EU konföderációvá építéséről, akkor játsszuk nagyban, bár én pl. nem örünék annak, ha esetleg a Dassault vagy a SAAB-Volvo eltűnne a palettáról, mert a jövőben kiszorítaná esetleg a BAE-EADS. Pedig nincs érdekellentét azt hiszem se az EU-francia-svéd hármas egyike közt sem.
„Miért állna az EU Irán mellé???? Sorolj föl légyszíves pár dolgot, hogy mi érdeke fűzné ehhez? (a politika érdekek mentén zajlik Roni!)”
Pl fegyver eladás .
Ha pedig ez sincs akkor miért nevezik vetélytársként őket?
Az igazi aranyérmesek a szovjetek és a jenkik voltak eddig.
Akkor inkább azt kérdem hogy :
Az EU szuper állam betölthet majd hasonló szerepet a jövőben mind pl a szovjetek a jenkik ellen ?
Roni
„Az EU szuper állam betölthet majd hasonló szerepet a jövőben mind pl a szovjetek a jenkik ellen ?”
Röviden:NEM
Meg egyelőre nem is akar. Igazából nehéz itthonról az EU bürokraták fejébe látni…
Chimera:
A BAE-nak van tulajdonjoga a SAAB-ban.
Azt hiszem ennek volt az egyik előzménye Dél-Afrikában a közös Gripen+Hawk pályázat.
Megyék meg a MIG céget is :) Kapnának olcsó gyárakat és olcsó munka erőt :) És egy szeletet a 2. 3. világ béli hadi piacból
„én pl. nem örünék annak, ha esetleg a Dassault vagy a SAAB-Volvo eltűnne a palettáról, mert a jövőben kiszorítaná esetleg a BAE-EADS”
Ahogy a hírben is írtam és utánajárva megtalálható, az EADS résztulajdonosa a Dassault Aviation vállalatnak (potom 45.76%-os tulajdonrésszel).