A amerikai General Electric vállalat jól halad a fejlesztés alatt álló CH-53K Super Stallion szállítóhelikopter hajtóművének tesztelésével. A GE38 jelzésű erőforrás négy tesztpéldánya immáron 2300 üzemórát futott próbapadon, várhatóan ez év folyamán csatlakozik az új gázturbina ötödik prototípusa is, mellyel együtt teljesíteni kell 2013 végére a kitűzött 5000 üzemórát.
Bár a CH-53K körül nincs minden rendben, a haditengerészet részéről abszolút optimisták az új erőforrással kapcsolatban. A General Electric sem panaszkodhat, folyamatban van a repülési tesztekre szánt 7 gázturbina építése, emellett szerződés van további 13 hajtóműre is (melyek valószínűsíthetően a nullszériapéldányokba kerülnek majd).
A gyártó szerint a 2006-ban kiválasztott hajtóművel kapcsolatban nem túlzás generációs ugrást emlegetni, hiszen a CH-53E Super Stallion-okban már hosszú évtizedek óta szolgáló T64-esnél 57 százalékkal nagyobb tengelyteljesítményt szolgáltat az üzemanyag-fogyasztás 18 százalékos csökkenése mellett. Ezeken túl az erőforrás 63 százalékkal kevesebb alkatrészből épül fel mint elődje, tehát tömege is jelentősebb kisebb, és üzemeltetésének költségei is alacsonyabbak.

Sikorsky CH-53K | Fotó: US Navy ,