|

Indonéziának nem kell több Szuhoj

Az Indonéz Légierő részéről csütörtökön úgy nyilatkoztak a Flightglobal részére, hogy nem kívánnak azon 6 Szuhojon felül továbbiakat rendelni, amik megvásárlásáról még a tavalyi év végén született döntés. Mint ismert Jakarta meglévő, Szu-27 és Szu-30 gépekből álló, összesen 10 darabos Flanker gépparkját 6 db Szu-30MK2 beszerzésével gyarapította, megvalósítván a célul kitűzött, 16 gépes Szuhoj századot. Úgy tűnik azonban, hogy az egyelőre még leszállítás előtt álló gépek volt az oroszok utolsó légierő üzlete Indonéziával.

Szu-30MK2

Az Indonéz Légierő egyik Szu-30MK2-ese ,

A védelmi minisztérium közlés szerint a légierő költségvetése mostantól az Egyesült Államoktól beszerzés alatt álló 24 F-16-osra, 9 C295 szállítógép beszerzésére, illetve a Hercules géppark modernizálására és ausztrál segítséggel történő bővítésére lesz fordítva.

Állásfoglalásuk szerint a 16 Szuhojjal és a 24 F-16-ossal elegendő és kellő minőségű vadászbombázójuk lesz az elkövetkező 20 évre. A hosszútávú tervek az Indonézia által támogatott, dél-koreai K-FX program végtermékéről szólnak, melyből 3 századnyit terveznek beszerezni. (16-22 gép közötti századokkal számolnak.)

A Flightglobal megkeresésére az orosz válasz az volt, hogy nem érte őket meglepetésként a döntés, lévén már nem folytak tárgyalások Jakartával újabb gépek beszerzéséről.

12 hozzászólás “Indonéziának nem kell több Szuhoj”

  1. Ez úgy értendő, hogy orosz gyártású Flankerből nem vesznek többet. Ha majd Kína hajlandó értékesíteni nekik a Szu-30MK másolatát, akkor legalább annyit vesznek belőle, hogy a Szuhoj állományuk 1:1 pariban legyen az ausztrál Hornet/Superh. gépparkkal. Ezenfelül furcsának találnám, ha a JF-17-ből nem vásárolnának be.

  2. Majd megmagyarázzák az ausztrál környezetvédőknek, hogy ők dehogyis készülnek az ötödik kontinens megszállására…egyszerűen arról van szó, hogy mivel ők sokkal többen vannak, azért kell nekik több harcigép, mint az ausztráloknak…)))

  3. Nem hinném, hogy kína bárkinek is eladna J-11B-t. Elég baja eddig is a církusszal miatta. Másodszor oroszországgal most valamilyen szövetségi viszonyt is ápol, nem kockáztatná a megromlását.
    Most, hogy láttam a J-7E berepüléses videóját, kezdek kicsit kételkedni a JF-17 exportsikerében. Az igazán csóróknak bőven jó a J-7 is, míg akiknek van egy kevés pénzük lehet J-10-ben gondolkodnak majd. Elképzelhető, hogy a JF-17 két szék közt a földre esik.

  4. Mackensen
    Nem a „KPVO” honi légvédelmi feladatokat ellátó J-11B-jét, hanem a Szu-30MK másolatát emlegettem. Kína és Oroszország már nem ugyanabban a súlycsoportban játszanak.
    Ez a háború szinte elkerülhetetlen, az indonézeket a körülmények a lakatlan ausztrál földek felé terelik.
    Tudtommal a J-7 család már egyáltalán nincs gyártásban, kívéve a visszafogottabb teljesítményű JL-9-et. Bár ettől használt példányokat még eladhatnak, csak ezeknek a sárkányoknak nem 6000 óra a repülési élettartama.
    Távlatilag a JF-17 fő vásárlói Közép-Ázsia szovjet utódállamai, Indonézia, az afrikai országok, Irán, Kuba, Ukrajna lesznek.

  5. Ok, bármilyen szuhoj másoltat esetében valószínű, hogy tartózkodni fognak az exporttól. A J-7, meg nagy meglepetésemre épp, hogy gyártásban van.

    http://www.56.com/u76/v_NzA3MjQwODE.html

    Arra tippelek, hogy Bangladesnek gyártják őket, de annak tükrében, hogy nemrég a hörvátok jelentették be igényüket Mig-21-re lehet a típúsnak még nem áldoztak le teljesena a napjai. Egy rakás afrikainak nagyon is jól jöhet ez is. Ez meg pont alúlról támadja a JF-17-et. Banglades még GPS vezérlésü siklóbombákat is rendszeresített a J-7-hez.