|

A hollandok elviszik a Canberrát

No nem az ausztrálok elől, hanem nekik… Igen, természetesen a spanyol Navantia által az ausztrálok számára farigcsált Canberra-osztályú, elárasztható dokkfedélzettel rendelkező helikopterhordozók (LHD, Landing Helicopter Dock) egyike adja a hír apropóját. Nos, az ausztrálok örülhetnek, hiszen azon felül, hogy 1 hónapja vízre került a már nagyon várt hajóosztály 2. tagja is, nemrégiben a holland Dockwise is becsörtetett a nagy darab Blue Marlinnal a Navantiához.

Akiknek ismerősen cseng a Blue Marlin neve, azok már tudják miért is érkeztek a Ferrolba a kifejezetten a nagy méretű szerkezetek tengeri szállítására szakosodott fuvarozók. Természetesen nem másért, mint hogy felkapják a fedélzetig szerkezetkész Canberrát és elhajókázzanak vele az ausztráliai Williamstown kikötőjébe – ahol a szerződésnek megfelelően az ausztrálok fejezik majd be a spanyolok által elkezdett munkálatokat a 2011 februárjában vízre tett hajón.

Amíg a Hyundai Heavy Industries nem fejezi be a Dockwise Vanguard építését, addig a hollandok legnagyobb hajója a Blue Marlin. Mely alkalmas arra, hogy akár ekkora rakományt is ráúsztassanak. | Fotó: Dockwise ,

Mindez nem egy egyszerű mutatvány, hiszen a Juan Carlos I hordozó alapjain épülő Canberra nem kis darab, még befejezetlen állapotban sem. De persze a Dockwise nem azért rendelkezik a legnagyobb, speciális rakományok – zömében különféle tengeri platformok – szállítására alkalmas flottával, hogy mindezt ne tudja megoldani. Kétségtelen, hogy a Canberra tudomásom szerint az eddigi legnagyobb hadihajó, amit szállítottak. Hiszen hol van méretben egy Arleigh Burke (USS Cole), egy Oliver Hazard Perry, vagy akár egy-egy Victor III SSN egy jól megtermett LHD-hez képest?

Részletek a manőverről

A HMAS Canberra elhelyezése a Dockwise jelenlegi legnagyobb szállítóhajóján augusztus 4-én kezdődött meg – a Navantia sajtóközleménye szerint ezen műveletet követően 1 héttel hajózik ki Ausztrália felé a Blue Marlin. Ezen idő alatt valósul meg többek között a Canberra rögzítésének befejezése a számára kialakított speciális bölcsőben. Ha minden jól megy az út maga egyébként 43 napig fog tartani.

A HMAS Canberra a Blue Marlinen augusztus 5-én | Fotó: José Luis Maquieira, joseluis.maquieira.es ,

Az MV Black Marlin rizikós rakománnyal. A fotóra kattintva néhány extrémebb rakományt megörökítő fotót összegyűjtó blogbejegyzésre lehet ugrani. ,

6 hozzászólás “A hollandok elviszik a Canberrát”

  1. Ausztralia erossen erdeklodik az F-35 utan. Az A verziora van is fixaras ajanlatunk de az meg nem dolt el hogy a LHD-re milyen gep kerul a legiernyo biztositasara. Mondjuk sok alternativa nincs mert vagy Harrier, vagy F-35 B . Ezert is volt “orom” az itteni szakssajtoban mikor a Britek visszatancoltak a B verziohoz.

  2. A helyzet az hogy egy baloldali kormany duhong ideat ugy hogy az elmult evekben hianyt hianyra halmoztak amit allandoan a fejukhoz vagtak. Nepszeruseguk zuhan ezerrel es ezert ugy dontott a miniszterelnok asszony hogy kerul amibe kerul most nyeresegesse hozza ki a budget. Ez azzal jar ertelem szeruen hogy a nyugdijasoknak es az alacsony jovedelmueknek a masok altal megtermelt penzbol osztogat. Egy szegeny csalad 800-1600 dollart kap most kezhez ! Azonban vannak vesztesei is a nagy koltekezesnek megpedig a sereg az egyik amelyiknek az evek alatt felepitett terveit hajototta a kukaba a tesasszony ugy hogy a GDP aranyos katonai koltsegvetes 80 eve nem volt ilyen alacsony.

    No szoval most par projekt torlesre kerult par halasztasra mert a dilettans marhak szerint ez igy helyes.

    No megyek lenyugodni mert amit muvelnek az mindig felhuz.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.