|

A hollandok elviszik a Canberrát

No nem az ausztrálok elől, hanem nekik… Igen, természetesen a spanyol Navantia által az ausztrálok számára farigcsált Canberra-osztályú, elárasztható dokkfedélzettel rendelkező helikopterhordozók (LHD, Landing Helicopter Dock) egyike adja a hír apropóját. Nos, az ausztrálok örülhetnek, hiszen azon felül, hogy 1 hónapja vízre került a már nagyon várt hajóosztály 2. tagja is, nemrégiben a holland Dockwise is becsörtetett a nagy darab Blue Marlinnal a Navantiához.

Akiknek ismerősen cseng a Blue Marlin neve, azok már tudják miért is érkeztek a Ferrolba a kifejezetten a nagy méretű szerkezetek tengeri szállítására szakosodott fuvarozók. Természetesen nem másért, mint hogy felkapják a fedélzetig szerkezetkész Canberrát és elhajókázzanak vele az ausztráliai Williamstown kikötőjébe – ahol a szerződésnek megfelelően az ausztrálok fejezik majd be a spanyolok által elkezdett munkálatokat a 2011 februárjában vízre tett hajón.

Amíg a Hyundai Heavy Industries nem fejezi be a Dockwise Vanguard építését, addig a hollandok legnagyobb hajója a Blue Marlin. Mely alkalmas arra, hogy akár ekkora rakományt is ráúsztassanak. | Fotó: Dockwise ,

Mindez nem egy egyszerű mutatvány, hiszen a Juan Carlos I hordozó alapjain épülő Canberra nem kis darab, még befejezetlen állapotban sem. De persze a Dockwise nem azért rendelkezik a legnagyobb, speciális rakományok – zömében különféle tengeri platformok – szállítására alkalmas flottával, hogy mindezt ne tudja megoldani. Kétségtelen, hogy a Canberra tudomásom szerint az eddigi legnagyobb hadihajó, amit szállítottak. Hiszen hol van méretben egy Arleigh Burke (USS Cole), egy Oliver Hazard Perry, vagy akár egy-egy Victor III SSN egy jól megtermett LHD-hez képest?

Részletek a manőverről

A HMAS Canberra elhelyezése a Dockwise jelenlegi legnagyobb szállítóhajóján augusztus 4-én kezdődött meg – a Navantia sajtóközleménye szerint ezen műveletet követően 1 héttel hajózik ki Ausztrália felé a Blue Marlin. Ezen idő alatt valósul meg többek között a Canberra rögzítésének befejezése a számára kialakított speciális bölcsőben. Ha minden jól megy az út maga egyébként 43 napig fog tartani.

A HMAS Canberra a Blue Marlinen augusztus 5-én | Fotó: José Luis Maquieira, joseluis.maquieira.es ,

Az MV Black Marlin rizikós rakománnyal. A fotóra kattintva néhány extrémebb rakományt megörökítő fotót összegyűjtó blogbejegyzésre lehet ugrani. ,

6 hozzászólás “A hollandok elviszik a Canberrát”

  1. Ausztralia erossen erdeklodik az F-35 utan. Az A verziora van is fixaras ajanlatunk de az meg nem dolt el hogy a LHD-re milyen gep kerul a legiernyo biztositasara. Mondjuk sok alternativa nincs mert vagy Harrier, vagy F-35 B . Ezert is volt „orom” az itteni szakssajtoban mikor a Britek visszatancoltak a B verziohoz.

  2. A helyzet az hogy egy baloldali kormany duhong ideat ugy hogy az elmult evekben hianyt hianyra halmoztak amit allandoan a fejukhoz vagtak. Nepszeruseguk zuhan ezerrel es ezert ugy dontott a miniszterelnok asszony hogy kerul amibe kerul most nyeresegesse hozza ki a budget. Ez azzal jar ertelem szeruen hogy a nyugdijasoknak es az alacsony jovedelmueknek a masok altal megtermelt penzbol osztogat. Egy szegeny csalad 800-1600 dollart kap most kezhez ! Azonban vannak vesztesei is a nagy koltekezesnek megpedig a sereg az egyik amelyiknek az evek alatt felepitett terveit hajototta a kukaba a tesasszony ugy hogy a GDP aranyos katonai koltsegvetes 80 eve nem volt ilyen alacsony.

    No szoval most par projekt torlesre kerult par halasztasra mert a dilettans marhak szerint ez igy helyes.

    No megyek lenyugodni mert amit muvelnek az mindig felhuz.