Együttműködési megállapodást írt alá a francia SNECMA (Société Nationale d’Étude et de Construction de Moteurs d’Aviation) és a brit Rolls-Royce hajtóműgyártó vállalat, melynek értelmében közösen fejlesztenek ezentúl katonai repülőeszközökhöz sugárhajtóműveket.
Az első lépcsőben közösen tanulmányozzák a katonai hajtóműipar jövőbeli irányait, közös kutatásokkal igyekeznek új anyagokat, technológiákat előállítani. A folyamat következő lépéseként a BAE Systems és Dassault Aviation által az FCAS (Future Combat Air Systems) program keretében kifejlesztendő UAV-khez készítenek majd sugárhajtóműveket. Az együttműködés nem csak az ezentúl létrehozott erőforrásokban hozhat gyümölcsöt, a jelenlegi hajtóművek továbbfejlesztésében is segítséget nyújthat.
A két vállalat rivális is a Dassault Rafale (SNECMA M88) és az Eurofighter Typhoon (Eurojet EJ200) által, ám számos projektben eddig is együttműködtek, ilyen a Mitsubishi F-1 és T-1, a Sepecat Jaguar és BAe Hawk típusokat hajtó Adour hajtóműcsalád, valamint az Airbus A400M ‘Atlas’ teherszállítót levegőbe emelő EuroProp International TP400-D6 gázturbina fejlesztése.
Az újabb együttműködés még közelebb hozza a franciákat és a briteket, a két nemzet így a katonai tevékenységek mellett iparilag is újra szorosabban együttműködik majd.
És a NEURON gép mikor száll fel?
Vagy az is olyan durván elhúzódik mint a meteor rakéta?
Mi ez a gép a képen?
Helyesebben: „Milyen gép van a képen?”
A válasz amúgy BAE Taranis.
Köszi.
Az elképzelés kiváló! Azonban arra nagyon kíváncsi leszek, hogy meddig fognak együttműködni…lásd pl. EF/Rafale, vagy NH90/Merlin…
Azért egy alrendszert lényegesebb könnyebb kifejleszteni, mint egy komplex helikoptert/vadászbombázót. Nincs annyi szerteágazó igény, jelen esetben vannak méret, tolóerő/teljesítmény és élettartam elvárások.
Neuron 2012-re van tervezve az első repülés