A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Tokiói Tűzoltóság újabb EC225-t rendelt az Eurocopter-től. A helikoptert tűzoltó, kutató-mentő valamint sérült szállító szerepkörökben alkalmazzák majd, csatlakozván a már szolgálatban álló példányokhoz. Az Eurocopter és a japán főváros tűzoltósága között már hosszú évtizedek óta szoros kapcsolat áll fent, a felkelő nap országában az 1967 óta megrendelt SA3160 Alouette III-ok átvétele óta annyira elégedettek az európai portékákkal hogy csak az Eurocoptertől rendeltek helikoptereket, köztük 4 Dauphins és 3 Super Puma-t.
—-
A dán Thrane & Thrane vállalat kapta a megrendelést az Amerikai Légierő 200 C-130J Super Hercules-einek kommunikációs rendszerének modernizálására. A közepes szállítógépek SATCOM antennát kapnak, amivel képessé válnak a műholdas kommunikációra és adatátvitelre. Az üzlet értéke 150 millió dán korona körül mozog, ez 23 millió dollárnak felel meg. Az első AVIATOR 700D antennával felszerelt példányt 2014-ben kell átadniuk, 2018-ban pedig már az utolsó gépnek is el kell készülnie.
Portugáliában az NH90 helikopterek megrendelésének visszamondásán gondolkodnak. A pénzügyi gondokkal küszködő országban úgy tűnik, nem tudnak megfelelő összeget biztosítani a 10 megrendelt helikopter legyártásához és szolgálatba állításához, így eltolnák a megrendelés teljesítését, de rosszabbik esetben akár teljesen le is mondhatnak az új forgószárnyasokról.
A Lockheed Martin 2012 júliusának végéig 12 F-35 vadászbombázót adott át az Amerikai Védelmi Minisztériumnak, így év végéig további 18 példánnyal kell elkészülniük hogy tartsák magukat az idei évhez kiszabott 30 példány átadásához. Christopher Kubasik, a Lockheed vezérigazgatója elmondta, hogy jelenleg 70 gép van a gyártósoron, és már 32 példányt adtak át a különböző haderőnemeknek, 19 üzemel az Eglin légibázison, Floridában, 8 a Patuxent River haditengerészeti bázison, Marylandben, a fennmaradó 6 pedig az Edwards légibázison, Kaliforniában.
Sikeres éleslövészettel végződött az AGM-158 JASSM cirkálórakéta integrációja az F-15E típuson. A Strike Eagle a hatodik típus melynek fedélzetére integrálták a 370 km-es hatótávolságú fegyvert a B-1B, B-2, B-52H, F-16 és F/A-18 után.
Ugyan Izrael nem kapta meg az F-35-höz a forráskódokat, melyek nélkül nem képesek saját rendszereikkel „felturbózni” az amúgy is elektronikailag a csúcson lévő 5. generációs vadászbombázót, a Pentagon némileg engedett a zsidó állam nyomásának, és engedélyezte izraeli elektronikai berendezések integrációját a Villámon. Annyi biztos, hogy a 2017-től az IAF (Israel Air Force) állományába kerülő F-35A gépek elektronikai zavarórendszere hazai gyártású lesz, ennek integrálásáért 450 millió zöldhasút kapott a Lockheed Martin.
Az izraeliek azonban ennyivel nem elégednek meg, és tovább harcolnak egy új, izraeli AESA radar integrációjáért az IAF jövőbeli Villámjainak orrába.
—-
Az Amerikai Légierővel együtt a tengerészek is mindent megtesznek annak érdekében, hogy elsőként használhassanak bioüzemanyagot repülőgépeik üzemeltetésére. Ehhez egy hatalmas lépést tettek idén júliusban, miután a USS Nimitz (CVN-68) fedélzetére 450 000 gallon „bioüzemanyagot” szállítottak. A tervek szerint a fedélzeten található F/A-18 Hornet és Super Hornet, E-2 Hawkeye, EA-6B Prowler és SH-60 Seahawk típusokat a repülésekhez az új üzemanyaggal töltenék meg, melynek működéséről már meggyőződhettek, a szárazföldön több tengerész gép is ilyennel repült az elmúlt időszakban, többek között a Blue Angels bemutató kötelék Hornet-jei az elmúlt egy évben. Ez az első alkalom, hogy tengerről üzemeltetett gépek repüljenek bioüzemanyaggal.
Az Izrael Légierő leállította néhány F-16C/D Barak gépének repülését, miután a karbantartók festéknyomokra lettek figyelmesek az egyik példány légbeömlőjének belső oldalán. A festék, bekerülve a gépek hajművébe akár komoly problémát is okozhat repülés közben, ezért azokat a gépeket, melyeken a karbantartók veszélyesnek ítélték a festést, a földön tartják egészen addig, amíg újra nem mázolják őket. A flotta gépeinek átvizsgálása után kiderült, hogy mindössze a Hazor és a Ramat David bázison állomásozó példányok szorulnak átfestésre.
Egy komolyabb F-16 balesetre is sor került Izraelben, mely könnyen végződhetett volna súlyosabb következményekkel. Az esemény résztvevője a jelenlegi legmodernebb és legújabb izraeli vadászbombázók egyik példánya, egy F-16I Sufa, valamint egy már a 40-es éveiben járó Boeing 707 tanker. Egy légi utántöltési gyakorlat közben, az Ovda légibázis felett, Dél-Izraelben a tanker utántöltő csöve, közelítvén a vadászbombázó kabinjához, hirtelen szétesett, és az elrepülő darabok kárt okoztak az F-16I orrán, a kabinnak az elejében. Szerencsére mindkét gép nagyobb sérülések nélkül kényszer leszállást hajtott végre egy közeli reptéren. Személyi sérülésre nem került sor, az eset kivizsgálását megkezdték az izraeli szakemberek.
Július 24-én a Lockheed Martin megkapta a megrendelést az Iraki Légierő 18 F-16C/D gépének legyártására. Az FMS (Foreign Military Sales) keretében a közel-keleti állam 12 együléses C és 6 kétüléses D példányt kap a Block 52 szériából. A gépeket 2014 májusa és 2016 januárja között kell leszállítania a gyáróriásnak.
Kis javítani való, piszkálódás nélkül:
Az első képen „B” vagy „D” Eagle van, nem A változat…
Nem gyengén koszos a gép. Használják a jelek szerint rendesen.
Vagy csak elfogyott a vax. :-)
Hornet102
Jogos az észrevétel, a képen tényleg „B” verzió van, nem is figyeltem hogy kétüléses, csak azt hogy az „A” és „B” verziók kapták meg az antennát, és valamiért az előbbit írtam… :/
Javítva!
Ez a sas a „szárny nélküli” gép, nemdebár ?
http://jets.hu/news?id=227
„Nem gyengén koszos a gép. Használják a jelek szerint rendesen.”
Most látszik hogy mire képes a sztereotípia és egy manipulált (HDR) kép…. még a szakértőt is becsapja.
Ez a kép a csehországi Osztravában készült 2011 őszén:
https://htka.hu/2011/10/22/ostrava-2011-%E2%80%93-nato-day/
A kép nagyban: https://lh3.googleusercontent.com/-kjxOkw89t4w/ToT-7E0WJII/AAAAAAAAAhY/RyuFFCZee7E/s1000/IMG_9458_I.jpg
És igen, ez az a gép, amellyel egy szárnnyal is le tudtak szállni.
A gép öreg, de tiszta volt. Csak a reggeli páralecsapódás látszott rajta, de az is gyorsan elpárolgott.
(Az amerikaiak viszont egy foltozott F-15-öst küldtek 2007-ben vagy 2008-ban Brno-ba…)
Gondoltam a HDR-re, nem hittem volna, hogy ennyire koszolja. Tökéletesen értelmetlen volt HDR-t rányomni…
No most akkor F-15B v. F-15D? Csak azért kérdem, mert a jets.hu -s cikkben D varánsként hivatkoznak rá.
Közben szombaton az egyik Szu-35Sz-el megvolt az első éleslövészete a típusnak.
A kétüléses F-15-ös egy D. Az F-16-os szívócsatornájában pedig nem festéknyomot, hanem festék felválást találtak. Nem újra „mázolják” hanem fújással javítják majd, mivel műgyanta alapú spec festék kell.
Az hogy fújással viszik fel a alapozó közbenső és fedő rétegeket egyértelmű (De a felhordás típusától fügetlenűl mázolásnak minősül mert fémre fára mázolsz a felhordás eszköze hogy ecset henger szórópisztoly rongy festőkesztyű szivacs lényegtelen) de speciális nem a műgyanta kötőanyagtól lesz mert a mai festékek 90% műgyantaalapú.
Nem szerencsésen fogalmaztam, de szerintem a mázolás a kézi ecsettel történő felhordást jelenti. Nem vagyok szobafestő-mázoló, így nem tudom biztosan.
Én többek között letettem a szobafestő mázoló tapétázó szakmát (gondolva egy kis plusz pénz sose árt) :D
A Honvédség új 60mm-es EXPAL aknavetője:
http://www.honvedelem.hu/container/files/attachments/33019/kl2012-2_ok.pdf
a_britek_modernizaljak_a_del-koreai_kf-16-osokat/
http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/a_britek_modernizaljak_a_del-koreai_kf-16-osokat/
2019-ben vonják ki az angol Tornado-kat
http://www.flightglobal.com/news/articles/uk-tornado-fleet-to-retire-in-2019-says-bae-375014/
http://www.rheinmetall-defence.com/index.php?lang=2&fid=5164
Szíria csatlakozni akar az Eurázsiai unióhoz.
Eközben 3 partra szálló hajó indult tartus bázishoz .