|

2,4 milliárdért venne taktikai teherszállítókat India

Július 23-án újabb tendert hagyott jóvá az indiai Védelmi Beszerzési Tanács (DAC): már oldalunkon is volt róla szó, hogy a légierő kiöregedő Hawker Siddeley HS 748 taktikai teherszállító repülőgépeit lecserélné egy modernebb típusra. A HAL által annak idején licencben gyártott típus helyére 56 állna majd szolgálatba a tender győzteséből, melyekért 2,4 milliárd dollárt fizetne India. A.K. Antony védelmi miniszter szerint egyelőre még nem adták ki a hivatalos követelményrendszert, de annak közlésére hamarosan sor kerülhet, mivel az idő sürget, és reményeik szerint ez a beszerzési program nem húzódik el annyira, mint az MMRCA. Az esélyesek köre rendkívül szűk, mindössze az Alenia Aermacchi C-27J és az Airbus Military C295 merült fel.

Fotó: Alenia Aeronautica ,

Annak ellenére, hogy hivatalos követelményrendszer nincs, idén márciusban, Új-Delhiben kiszivárgott egy dokumentum, melyben az szerepel, hogy az 56-ból 16 példányt az eredeti gyártónak kell leszállítania, a maradék 40-et pedig Indiában állítanának elő. Egyelőre kérdés, hogy ezt a feladatot a HAL látná-e el, ugyanis felmerült, hogy egy teljes egészében civil kézben lévő vállalatra bíznák a munkát, ezzel élénkítve a világviszonylatban nem túl bőséges, magánkézben lévő repülőgép-ipari cégek körét és megrendelés-állományát.

Ami pedig a szállítások ütemét illeti, India a szerződés aláírásától számított két éven belül szeretné átvenni az első példányt, utána pedig újabb két évet adna annak a 15-nek a leszállítására, amik még nem náluk készülnének. Ezen a ponton egy év szünet következik, ami alatt fel kell készíteni a helyi szakembereket, hogy képesek legyenek a maradék 40 repülőgép Indiában történő legyártására. A terv szerint a majdani gyártósor évente nyolc teherszállítót tudna elkészíteni, tehát öt év alatt végeznének, a továbbiakban pedig időszakos és ipari szintű nagyjavítást végeznének a flottán.

One Response to “2,4 milliárdért venne taktikai teherszállítókat India”