|

HTKA Hírhalom 2012. 28. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

HTKA Hírhalom 2010. 28. hét

Az US Navy döntött és integrálja a Super Hornetek fedélzetén a MALD-J-t (Miniature Air Launched Decoy-Jammer – kis méretű levegőből indítható zavaró/csali). A 136 kilós eszköz 500 mérföldes (926km) hatótávval rendelkezik és még repülési profilban is imitálja az eljátszandó típust.

MALD-J-k egy F-16-os szárnya alatt ,

Az európai fegyvergyártó vállalat, az MBDA előre tekint, felvázolta a jövőbeli csapásmérő UAV-k és segédhajtású, szárnyas csapásmérő eszközök fejlesztési irányát. A Vigilus rendszer keretében elképzelt Caelus és Gladius közül előbbi egy közel 100 kilogrammos, 1 kilós harci résszel vagy szenzorral felszerelt eszköz, mely 2 órán át őrjáratozhat a kijelölt harcterület felett. Utóbbi egy UAV-knek szánt, csupán 7 kilogramm induló tömegű, 1 kilós harci résszel felszerelt fegyver, mely 30 kilométeres hatótávval rendelkezik.

Földi Dragon Shield állomásokat szállított a Lockheed Martin a Finn Légierő számára, melyek a légtér-ellenőrző repülőgéppé módosítandó CASA C-295 tevékenységét segítik majd. A gép átépítése már folyamatban van, várhatóan 2012 végére elkészülnek az integrációs munkálatokkal is.

Az Airbus Military Sevilla mellett található végszerelő-üzemében megkezdték az első török A400M összeszerelését. A munkák az MSN9 gyári számú gép centroplánja és szárnyainak összeillesztésével kezdődött. A gép leszállítására várhatóan már a jövő év folyamán sor kerülhet.

—–

Az első repülés utáni balesetet követően új, módosított orrfutóval látták el a Phantom Eye repülőeszközt, de a főfutókon is változtattak kissé. A gép közel 200 métert csúszott a földet érést követően, így a törzsön is volt javítani való. Egyelőre nincs időpont a következő repülésre, de a Boeing illetékesei érthető módon szeretnék minél előbb a levegőben tudni a masinát.

Boeing Phantom Eye

Fotó: Boeing ,

A Boeing 6 darab QF-16-ost szállít le az év végéig az USAF számára, közölték a vállalat illetékesei. A gép még mindig a fejlesztési fázisnál tart, mivel az amerikai mérnököknek nincs könnyű dolga, ugyanis a légierő követelménye, hogy a drónok az átalakítás után is pilóta által repülhetőek maradjanak.

—–

Az EADS leányvállalata, a Cassidian leszállította az első ASSTA 3.0 (Avionics System Software Tornado Ada) verzióra korszerűsített Panavia Tornado-t a Német Légierő számára. Az átadás után a gép visszakerül a 33. Vadászbombázó Ezredhez. Ha minden a tervek szerint halad, 2018-ig mind a 85 gép megkapja modernizációs csomagot, mely MINDS/Link 16-os adatátviteli rendszert, digitális adatrögzítő berendezéseket és modernebb rádiókat kapott, emellett integrálták az LJDAM-ot is. A fejlesztés nem áll le, készül a 3.1-es verzió, ahol a CRT képernyők helyett többfunkciós kijelzőket kapnak a gépek.

—–

A Boeing június 17-i sajtóanyaga szerint az indiaik második P-8I Poseidon típusú tenegrészeti járőrgépe is túl
van már szűzfelszállásán. Az Indiai Haditengerészet számára leszállítandó második gép június 12-én emelkedett először a magasba, ahol 2 óra 14 percet töltött.

Az indiai Poseidonok tesztprogramja július 7-én kezdődött meg egyébként.

Az Indiai Haditengerészetnek leszállítandó Poseidonok első két példánya | Fotó: Boeing ,

13 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2012. 28. hét”

  1. Aljas pofátlanság hogy Iránra kenik az egészet.
    Az iráni atomtudósokat meg kik az anyjuk pi..ája ölte meg?
    Azok ellen Irán nem intézett válaszlépéseket mi?
    Majd pont Iránnak hiányzik ez a cirkusz mi?

    Remélem Iránnak van pár atomtöltete és egy támadás estén szétveri az őket megtámadó senkiket.