Nos, úgy tűnik, a Boeing nagy lehetőséget lát arra, hogy odaszúrjon hazai vetélytársának, a Lockheed Martinnak, így döntött arról, hogy – egyelőre tanácsadói szerepkörben, de – beszáll a KC-390-es fejlesztésébe.
Az EMBRAER és a Boeing együtműködési nyilatkozatot írt alá, melyben megegyeztek, hogy az észak-amerikai gyártó tanácsokkal látja el déli társát, továbbá megosztja tapasztalatait és technikai tudását, cserébe megkapja a KC-390-es fejlesztése során nyert adatokat és kifejlesztett technológiát.
A dolog hátterében három dolog is állhat. Az egyik, hogy a Boeing mivel még mindig versenyben van az F-X2 tenderben, ezért a győzelem érdekében igyekszik minél jobban pedálozni a braziloknál. A második, hogy lehetőséget lát a KC-390-esben, mellyel meg lehet törni a Lockheed Martin több évtizedes egyeduralmát a 18-20 tonna teherbírású gépek piacán. A legkevésbé valószínű, hogy a Boeing is hasonló kategóriájú gép kifejlesztésén gondolkodik.
Bármi legyen is a háttérben, biztos, hogy a brazilok számára nagyon nem jön rosszul a Boeing tapasztalata, mely jelentős segítség lehet, hiszen a C-17 Globemaster is hasonló kialakítású, sugárhajtású típus, így az ott szerzett tapasztalatokkal könnyebben ki lehet kerülni a fejlesztés során felmerülő buktatókat.