|

Kihajózott a Vikramaditya

Nos, végül csak sor került erre is! Az oroszok egykori Gorskov admirálisról elnevezett repülőgép-hordozójából az Indiai Haditengerészet igényeinek megfelelően – mindkét fél hibájából masszív idő és költségtúllépések árán – átalakított INS Vikramaditya június 8-án kora reggel a fedélzetére kapta a vasmacskát és búcsút intett Szeverodvinszknek. No persze még nem India felé vette az útját, lévén még csak a Szevmash hajógyár munkásai által elvégzett átalakítás, felújítás, modernizálás kombó utáni első tengeri tesztről van szó. Melynek időpontját a hajó átadási dátumához hasonlóan szintén csűrték-csavarták: idén áprilisban május 25-re ígérték, majd ezt kitolták a nyárra, végül május vége felé bejelentették, hogy Putyin elnök szeverodvinszki, Szevmash puhító látogatása során személyesen tekinti meg a hordozó mégiscsak május 25-i kihajózását. Nos, Putyin elnök a Borej és Jaszeny-osztályú atom-tengeralattjárók árazásának kérdésében ugyan lehet, hogy sikeresen szétcsapott a Szevmashnál, ám az INS Vikramaditya kihajózását nem tekinthette meg aznap. Végül is csak 2 hetet csúszott az esemény.

Kifut az INS Vikramaditya | Fotó: Szevmash ,

A vegyes indiai-orosz legénységgel kihajózott hordozóra igencsak feszes program vár, lévén a Vikramaditya december 4-ére, az Indiai Haditengerészet napjára meg kéne érkezzen Indiába – addig pedig le kell ellenőrizni minden rendszert, beleértve a MiG-29K típusú vadászgépekkel történő fedélzeti teszteket is. Ez igen tisztességes feladatmennyiség – ráadásul mivel meglehetősen északon zajlanak ezen tesztek az ősz beköszöntével egyre inkább alkalmatlanná váló idő miatt sem lehet nagyon totojázni.

21 hozzászólás “Kihajózott a Vikramaditya”

  1. „az még messze van……”

    Hát igen, ez a nagy hátrány benne .
    Na de nekik meg amúgy sincs nagy szükségük rá .
    El is kellesz azt a bizonyos 80-90 ezertonnás rephordozót látni repcsikkel .
    Azt meg látom hogy halad a légerő építgetése .

  2. A helyzet – szerintem – az, hogy ezzel a bárkával mindenki jól jár.
    1. oroszok: kapnak egy rakás pénzt és hajó (át) építési gyakorlatot.
    2. India: előző + semlegesítik a kínai uj „kiképző” hordozó általi „fenyegetést”.
    3. USA: mivel az előző pont megáll, a jenki stratégia is számolhat vele.
    4. Kína: amíg ők nem „repülik” a saját teknőjüket, addig a tesztekről szóló infók hasznosak lehetnek.
    5. HTKA: a kommentelőknek van mit csodálni/fikázni :D :D

    A helyzet – szerintem – az, hogy a bárkával mindenki rosszul jár.
    1. az oroszok: Indiának van, nekik nincs (egy darabig)
    2. India: eggyel több teknőt kell megvédeni.
    3. USA: most már a kínain kívül még egy hajót kell „célpont”-ként számításba venni.
    4. Kína: a világon mindenki össze fogja hasonlítani a két teknőt, tehát ingujj feltűr, meló indul….
    5. HTKA: amíg a kommentelők is az előbbit teszik, mi lesz a légierővel és a szárazföldi hírekkel?

    Bőnusz: mikor jön a pakisztáni hordozó? Mert eddig mindig született válasz az indiai új cuccokra…

  3. Ugyan már nem kell nagy dologra gondolni a pakisztáni hordozóval kapcsolatban: kiöntenek betonból egyet a hegyekben és le van tudva a dolog. Jóval olcsóbb, költséghatékonyabb, nem tud elsüllyedni és annyi gépet pakolnak rá, amennyit akarnak, arról nem is beszélve, hogy ez korlátlan ideig tartózkodhat a kikötőn kívül.

  4. ha olyan ország lennék, aminek nincs pénze az ultimatív brutálnagy hordozókra, inkább elmennék a Juan Carlos-féle félig hordozó-félig partraszálló hajó irányba, mint ez a majdnem nekem is van majdnem ultrabrutál hordozóm megoldás.

  5. A Kijev-osztály amúgy erősen túlméretesnek tűnő felépítményéhez minek kellett most még egy tornyot tenni a hátsó fedélzetre, tovább szűkítve az amúgy sem túl nagy teret….? Mi az, ami nem fért el azon a böszme nagy eredeti felépítményen?

  6. A háttérben, 080-as oldalszámmal a felújítás alatt álló / felújításra váró, Kirov-osztályú Admiral Nahimov látható.

    A hajó felújítása a tavalyi év végén elviekben leállt, mert a Szevmash szerint értelmetlen addig kalapálni rajta, míg az igények nem kerülnek véglegesítésre.

  7. danya:
    ne haragudj, de emlékezetem szerint a Kirovnak is csak két reaktora van, gőzturbinából van négy.

    Egyébként technológiailag egyezik (a kivitelezés más tészta) a A4W és a KN-3, csak a Nimitzének hőteljesítménye 550 MW, a Kirové meg 300 MW.