Nos, végül csak sor került erre is! Az oroszok egykori Gorskov admirálisról elnevezett repülőgép-hordozójából az Indiai Haditengerészet igényeinek megfelelően – mindkét fél hibájából masszív idő és költségtúllépések árán – átalakított INS Vikramaditya június 8-án kora reggel a fedélzetére kapta a vasmacskát és búcsút intett Szeverodvinszknek. No persze még nem India felé vette az útját, lévén még csak a Szevmash hajógyár munkásai által elvégzett átalakítás, felújítás, modernizálás kombó utáni első tengeri tesztről van szó. Melynek időpontját a hajó átadási dátumához hasonlóan szintén csűrték-csavarták: idén áprilisban május 25-re ígérték, majd ezt kitolták a nyárra, végül május vége felé bejelentették, hogy Putyin elnök szeverodvinszki, Szevmash puhító látogatása során személyesen tekinti meg a hordozó mégiscsak május 25-i kihajózását. Nos, Putyin elnök a Borej és Jaszeny-osztályú atom-tengeralattjárók árazásának kérdésében ugyan lehet, hogy sikeresen szétcsapott a Szevmashnál, ám az INS Vikramaditya kihajózását nem tekinthette meg aznap. Végül is csak 2 hetet csúszott az esemény.
A vegyes indiai-orosz legénységgel kihajózott hordozóra igencsak feszes program vár, lévén a Vikramaditya december 4-ére, az Indiai Haditengerészet napjára meg kéne érkezzen Indiába – addig pedig le kell ellenőrizni minden rendszert, beleértve a MiG-29K típusú vadászgépekkel történő fedélzeti teszteket is. Ez igen tisztességes feladatmennyiség – ráadásul mivel meglehetősen északon zajlanak ezen tesztek az ősz beköszöntével egyre inkább alkalmatlanná váló idő miatt sem lehet nagyon totojázni.
Szépen kipofozták, inkább maradhatott volna az oroszoknak….
„inkább maradhatott volna az oroszoknak…”
Minek egy ilyen rozsdás csődtömeg ?
Inkább majd építenek jobbat és nagyobbat .
Sok ország a seggét verné a földhöz, ha lenne egy ilyen rozsdás csődtömege.
Ne felejtsük el, hogy az orosz hadiipar jelentős részét az indiai lóvéból pörgették fel újra. Megérte eladni. Még a Moszkvát is megérte volna nekik eladni.
Ez a rozsdás csődtömeg ebben az állapotában is jelenleg Európa 2.legpotensebb hordozója(a Kuznyecov a SZU-33-ok miatt labdába sem rúghat).De ha a világot nézem akkor is top 5(hajó osztályokról beszélek).
Roni
A hajó 80%- ban volt felújítva, tulajdonképpen újnak lehet venni. Ez mehetett volna a Csendes-óceáni flottához.
„Inkább majd építenek jobbat és nagyobbat ” az még messze van……
„az még messze van……”
Hát igen, ez a nagy hátrány benne .
Na de nekik meg amúgy sincs nagy szükségük rá .
El is kellesz azt a bizonyos 80-90 ezertonnás rephordozót látni repcsikkel .
Azt meg látom hogy halad a légerő építgetése .
A helyzet – szerintem – az, hogy ezzel a bárkával mindenki jól jár.
1. oroszok: kapnak egy rakás pénzt és hajó (át) építési gyakorlatot.
2. India: előző + semlegesítik a kínai uj „kiképző” hordozó általi „fenyegetést”.
3. USA: mivel az előző pont megáll, a jenki stratégia is számolhat vele.
4. Kína: amíg ők nem „repülik” a saját teknőjüket, addig a tesztekről szóló infók hasznosak lehetnek.
5. HTKA: a kommentelőknek van mit csodálni/fikázni :D :D
A helyzet – szerintem – az, hogy a bárkával mindenki rosszul jár.
1. az oroszok: Indiának van, nekik nincs (egy darabig)
2. India: eggyel több teknőt kell megvédeni.
3. USA: most már a kínain kívül még egy hajót kell „célpont”-ként számításba venni.
4. Kína: a világon mindenki össze fogja hasonlítani a két teknőt, tehát ingujj feltűr, meló indul….
5. HTKA: amíg a kommentelők is az előbbit teszik, mi lesz a légierővel és a szárazföldi hírekkel?
Bőnusz: mikor jön a pakisztáni hordozó? Mert eddig mindig született válasz az indiai új cuccokra…
Pakisztáni hordozó?
Nagy falat lenne az nekik, meg felesleges is arra a nagyonhosszú tengerpartra.
Ugyan már nem kell nagy dologra gondolni a pakisztáni hordozóval kapcsolatban: kiöntenek betonból egyet a hegyekben és le van tudva a dolog. Jóval olcsóbb, költséghatékonyabb, nem tud elsüllyedni és annyi gépet pakolnak rá, amennyit akarnak, arról nem is beszélve, hogy ez korlátlan ideig tartózkodhat a kikötőn kívül.
GrGLy…
Megy pipa :D
ha olyan ország lennék, aminek nincs pénze az ultimatív brutálnagy hordozókra, inkább elmennék a Juan Carlos-féle félig hordozó-félig partraszálló hajó irányba, mint ez a majdnem nekem is van majdnem ultrabrutál hordozóm megoldás.
A Kijev-osztály amúgy erősen túlméretesnek tűnő felépítményéhez minek kellett most még egy tornyot tenni a hátsó fedélzetre, tovább szűkítve az amúgy sem túl nagy teret….? Mi az, ami nem fért el azon a böszme nagy eredeti felépítményen?
Capslock
Azért van külön tornyon,hogyne interferáljanak egymással a különböző szenzorok.
Az a kérdésem volna a jobban értesült/guglizó fórumtársakhoz, hogy milyen típusú teknő horgonyoz a háttrében lévő rakpart mellett 80-as oldalszámmal?
A háttérben, 080-as oldalszámmal a felújítás alatt álló / felújításra váró, Kirov-osztályú Admiral Nahimov látható.
A hajó felújítása a tavalyi év végén elviekben leállt, mert a Szevmash szerint értelmetlen addig kalapálni rajta, míg az igények nem kerülnek véglegesítésre.
Köszönöm szépen az infót. A megalomán muszka mindenüket. Nagy Péteren 4??? atomreaktor. Az milyen már? A Nimitz osztály hordozóin is csak 2 van. Bár gondolom az elavultabb technológia indokolta a nagyobb számot.
danya:
ne haragudj, de emlékezetem szerint a Kirovnak is csak két reaktora van, gőzturbinából van négy.
Egyébként technológiailag egyezik (a kivitelezés más tészta) a A4W és a KN-3, csak a Nimitzének hőteljesítménye 550 MW, a Kirové meg 300 MW.
Az Enterprise-nak meg 8 db van. Néha az az érzésem, mintha tengókra tervezettekből felraktak volna sokat, ‘oszt jónapot.
Molni:
Az A4W kifejezetten hordozóra lett tervezve, tudtommal a tengeralattjáróra valók S-el kezdődnek.
Ahogy olvasgattam a hajók elhúzódó átadásai miatt ahány annyi féle konfigurációban épült meg. Különös tekintettel a fegyverzetet.
A négy reaktorról ebben az írásban olvastam. A wiki is 2-ről ír egyébként.
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/hadihajok/nagy_peter_csatacirkalo/