Indiában továbbra sem álltak le a repülőgép beszerzések, az ázsiai ország most éppen a felderítő és kommunikációs feladatkörű gépek felé kezdett el kacsintani.
Az indiaiak még áprilisban kértek információkat kilenc turbóventilátoros hajtóművel felszerelt repülőgépről, amelyeket számos feladatra szeretnének majd használni, például felderítés, célpontvontatás, kommunikációs és elektronikai hírszerzés.
A kilenc közül kettő alapvetően SIGINT (Signal Intelligence – elektronikai hírszerzés) feladatkörben munkálkodna, míg a másik hét felderítő és célpontvontató gép lenne, illetve még ezek közül hármat a COMJAM (Communications Jamming – kommunikációzavarás) feladatokhoz szükséges eszközökkel is felszerelnének. Természetesen a légierő részéről csak élvonalbeli felszerelések jöhetnek számításba, ezért ezeknek a rendszereknek többek között képesnek kell lenniük a földi állomásokkal való adatkommunikációra, valamint nagyfokú automatizáltsággal is rendelkezniük kell.
A tervek szerint mind a kilenc repülőgép ugyanabból a típusból kerülne ki, illetve az Indiai Légierő feltétele még az is, hogy az összes gépet át lehessen alakítani utas- és teherszállító feladatokra is (a repülőgép mérete valószínűleg nem lesz túl nagy, mivel a követelmény szerint csak 15 utasnak kell helyet biztosítani). India földrajzát figyelembe véve az adott típusnak képesnek kell lennie több éghajlaton, valamint nagy magasságokban (tehát ritka levegőn) is problémamentesen üzemelnie, így végeredményben egy elég változatos feladatokra használható fémmadárral bővülhetne az Indiai Légierő.
A határidő május 24-én járt le, de egyelőre nincs információ arról, hogy mely gyártók szolgáltattak adatokat az indiai félnek saját termékeikről, azonban a becslések szerint az IAI (Israel Aerospace Industries), a Northrop Grumman, a Boeing, az L-3 Communications és a Raytheon vállalatok elektronikai csomagja lehet az esélyes, a hordozó platformok közül pedig a Gulfstream G550 vagy az EMBRAER ERJ-145 várható befutónak.
Szerző: GrGLy