A napokban írtunk a Littoral Combat Ship program fejleményei kapcsán többek között az elsőként realizálódó hajóegységről a Freedom-osztályú USS Freedom-ról. A U.S. Navy Felülvizsgálati és Tanulmányozási Testületének (Board of Inspection and Survey (INSURV)) május végén esedékes vizsgálatára készülő, ennek kapcsán még rosszul álló LCS 1-el kapcsolatban újabb hírmorzsa került napvilágra.
A USS Freedom problémái kapcsán érkezett egy olvasói komment, miszerint a Freedomot az INSURV vizsgálóbizottság tagjainak tetsző módon történő kikalapálása után le kéne zavarni a szomáliai partokhoz, lévén feladatkörének megfelelő feladat lenne. Ez valóban így van, azonban a USS Freedom egy kicsit keletebbre fog menni. Pontosabban mivel Kaliforniából indul majd, ezért kevésbé nyugat felé…
Az Egyesült Államok által az idén bejelentett ázsiai „visszatérés” kapcsán már lehetett olvasni, hogy a jelentős részben Kína által kiharcolt döntés értelmében Szingapúrban is fokozódik majd az amerikai jelenlét – méghozzá a U.S. Navy LCS-ei által. A döntés megszületett: első körben az elsőként elkészült LCS fogja tiszteletét tenni az ázsiai városállamban.
A USS Freedom egy május 10-i nyilatkozat szerint 2013 tavaszán hajózik majd át a Csendes-óceánon, hogy egy 10 hónapos teljesítsen Szingapúrban, illetve értelemszerűen annak térségében. A távlatibb tervek szerint a megépítendő 55 LCS közül 4 lehetne jelen Délkelet-Ázsia ezen régiójában. A Japánban lévő jelenléttel ellentétben a szóban forgó hadihajók nem Szingapúrban állomásoznának, – ahol az USA haderejének van néminemű logisztikai vonatkozású jelenléte – csak oda látogatnának rotációs megoldással.
Azért arra a pilótára kíváncsi lennék, aki némi hullámzásnál leteszi a madarát a tatfedélzetre…. Engem kiverne a hidegveríték….
Ugyan, ez semmi ahhoz képest, amit a sötétzöldek eljátszanak minden évben a helikopterükkel a Ross-tengeren :)
LJ
„Azért arra a pilótára kíváncsi lennék, aki némi hullámzásnál leteszi a madarát a tatfedélzetre…. Engem kiverne a hidegveríték….”
Megvannak erre a technikak. A legtobbje kepes arra hogy lebegve a helodeck felett raerrezzen a deck le fel mozgasara es az inercia miatt van egy olyan pillanat amikor a deck az also holtpontos all egy „darabig” no ekkor szoktak raejteni a vasat . Ha nagyon szar a helyzet vagy serult a gep vagy a pilcsi akkor lecsorlozik a helit. Egy a leszallodeckben levo mobil csorlo kotelet a helihez rogzitik es a pilcsinek csak arra kell ugyelnie mint a vontatott autonak hogy a kotel felszes legyen , mikozben szimplan a fedelzethez csorlozik. A szitu egyszerubb ( de azert nem tul konnyu ) mert csak nagyjabol egyiranyu kontrolt kell a pilcsinek felugyelnie.
Figyelitek a Bonhome Richardon a Cobrák mellett az orosz, illetve „méhecskés?” álcafestésű L-29-et?
Ellenséges cirkálórakéta szerepét szokták eljátszani a gyakorlaton, olvastam róluk korábban, de nem is gondoltam, hogy még mindig megvannak, úgy látszik beváltak.
Azt mondjuk nem tudom, hogy hogyan szállnak le vele a fedélzetre, mindenesetre a Csehek büszkék lehetnek, hogy kettővel ezelőtti típusuk ilyen karriert fut be:)
Szingapúrban nem sok dolguk lesz, én továbbra is Szomáliába küldeném:) Kína ellensúlyozására picik ezek a hajók. Lehet marketing céljaik is vannak, és elpasszolnának párat a szingapúriaknak?