|

Lengyelek védik a Baltikum légterét

Április 26-án tartották a litván Šiauliai támaszponton az ünnepélyes átadóünnepséget, melynek keretében a Lengyel Légierő MiG-29-esei vették át a balti légtér őrzését.

Négy hónapnyi strázsálás után a Luftwaffe különítménye hazatér, helyüket a lengyel katonák veszik át, akik negyedik alkalommal települnek át az északi államok felségterületének őrzésére. A négy MiG-29 ‘Fulcrum’ típusú elfogóvadásszal 100 fős kontingens érkezik, a parancsnoki feladatokat Lezsek Blach alezredes látja majd el. Az ünnepélyes feladatátadáson a német és lengyel különítményen kívül magas rangú észt, lett, litván politikusok is részt vettek.

A balti államok képtelenek ellátni a légtérvédelemmel járó feladatokat, így a NATO tagállamok felváltva látják el a nevezett országok védelmét. Strázsált már belga, dán, cseh, brit, spanyol, amerikai, lengyel, norvég, holland, portugál, francia, román, török és német elfogóvadász is a litván támaszponton. A felsoroltak közül számos állam már több alkalommal is felügyelte a Baltikumot, a most sorra kerülő lengyelek 2006-ban, 2008-ban és 2010-ben is teljesítették e feladatot, mindig MiG-29-esekkel települtek át Litvániába.

16 hozzászólás “Lengyelek védik a Baltikum légterét”

  1. dudi: Az F15 A/Bket tudtommal már kivonták mind, a C/Dk 1980-1986 között épültek abból van 250db rendszerben, azaz a C/Dk átlagéletkora 26-32év. (Ezek közül a legjobb állapotban lévő 43db kapja meg a felújítást és az APG70et.) az Ek nagyja még sokáig marad azoknál figyelembe vették élettartam szempontjából az A/B/C/Dnél felhalmozodott tapasztalatokat és alapból 16.000hra!!! vannak megcsinálva, majd 2030után váltja az Eket vmi 6gen csoda.

    De lehet ez érdekel, elég szemléletes?
    http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/f-15-life.htm

  2. @dudi

    Fejből meg nem mondom az átlagot, soha nem számoltam ki.

    http://iaro.3dmax.hu/images/2012/04/16/f_15_e_scdoc_afax_086.jpg

    Itt van egy lista, hogy mikor rendelték meg a gépeket. A gyártás 1-2 éven belül megtörtént. Tehát s.n. alapján a legutolsó F-15C/D-k 1987 magasságban készültek.

    A durva az, hogy a cikk kapcsán már kezdtem nyomozni, de nem találtam adatot arra vonatkozlólag, hogy hány A/B sárkány repül -e még és azt sem tudom, hogy a MISP I/II után milyen fejlesztéseket kaptak meg közösen, tehát mely részegységek lettek közösek az A/B/C/D változatokban. 2008 magasságban a nemzeti gárdás Sasok még ‘A’ változatok voltak. Asszem nem sokkal utána bűcsúztak.

    Számomra az volt még megdöbbentő, hogy még 1996 magasságában is bőven repült olyan Sas, ami sem az F100-PW-220E-t sem a -220 hajtóművet nem kapta meg, még akkor is a -100 erőforrással repültek.

  3. Fade, apró pontosítás. Az APG-70 már régi dolog, a már folyó többlépcsős korszerűsítés során az APG-63(V)3-as AESA radarokat kapják meg, ezekből már 60 darabot adtak át. A Golden Eagle korszerűsítési csomagot 176 gép kapja meg, ezek párhuzmosan hajtanak majd végre feladatokat a Raptor-okkal a következő évtizedekben.

  4. A mi kis nigériai típusú banánköztársaságunk nem nagyon fogja a Baltikum légvédelmét ellátni géphiányból adódóan.A Szlovén légtér védelme sokkal valószínűbb,hisz ők a szomszédaink és nem egy Oroszországról beszélünk már ami a területét illeti.

  5. Szerintem esélytelen, hogy kimenjünk. Ehhez 14 gép kevés.
    Viszont Szlovénia meglehet. Egyrészt közel van, nem kell 100 fővel, 4 gépel kitelepülni, másrészt szerintem nagyon jól jönne a kommunikáció, az együtt működés gyakorlása a NATO központtal, AWACS-szel, tattara,.
    A pilótáink, és a műszakiaink is rengeteget tanulhatnának egy szlovéniai légvédelmi küldetésből!