Egy magas beosztásban lévő, de neve elhallgatását kérő forrás állítása szerint India saját fejlesztésű vadászbombázója, a Tejas haditengerészeti változatának első repülésére most már tényleg „napokon belül” sor kerül. Állítása szerint a szűzfelszállást biztonsági problémák miatt halasztották idáig, amiket sehogyan sem sikerült orvosolniuk, de mostanra készen állnak rá, hogy levegőbe emelkedjen az első tengerész Tejas. Nyilatkozatában, melyet az Új-Delhiben lebonyolított Defexpo 2012-n adott a Flightglobal magazinnak, elmondta: a típus fejlesztése során gyakorlatilag az utolsó csavarig mindent kétszer ellenőriztek, és ellenőriznek ezt követően is, elkerülendő egy esetleges katasztrófát a berepülés során, ami nagy valószínűséggel a Tejas hajófedélzeti verziójának végét jelentené.
Ez még annak ellenére is valószínű, hogy az indiai védelmi tárca 2012 március elején úgy döntött, hogy kilenc példányt rendel (első körben) a készülőben lévő, indiai repülőgép-hordozóra. Az évek óta húzódó fejlesztés folyamatosan „eszi” a pénzt, eredményt pedig eddig nem nagyon produkált. Természetesen nem állítjuk, hogy jobban tennék, ha elkapkodnák a dolgot, hiszen, mint tudjuk, Indiában különösen gyakoriak a balesetek a katonai repülésben, egy új típus esetében ezekre még nagyobb az esély. A forrás egyébként nem árulta el, hogy pontosan milyen jellegű problémákkal nem tudtak eddig megbirkózni az indiai mérnökök.
Az HAL repülőgépgyártó-vállalat eredetileg 2011 nyarára időzítette a repülőgép-hordozó fedélzetére szánt Tejas-variáns első repülését, majd ezt a dátumot decemberre módosították. Amint láthattuk, ezekből egyik sem vált valóra – talán most végre igaznak bizonyul a híresztelés. A szűzfelszállásra egyébként a gyártó Bengaluruban található telephelyén kerül majd sor, majd a gyári berepülés után a gép a Hansa haditengerészeti légitámaszpontra kerül, ahol a flotta pilótái veszik kezelésbe. Utóbbi helyszínen fogják kipróbálni azt is, hogy alkalmas-e repülőgép-hordozó fedélzetéről történő üzemelésre.
Amennyiben nem alkalmas a repülőgép-hordozó fedélzetéről történő üzemelésre, akkor hozzádobnak a meglévő lehetséges Rafale rendeléshez néhány tucat tengerészeti változatot is. Úgyis az a legszebb repülőgép :)