A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Március 16-án átvehette negyedik, egyben utolsó KC-767-esét az Olasz Légierő. A 4 darab KC-767-est még 2002-ben rendelték, s mivel Olaszország volt a típus első megrendelője, így az olasz gépeken jöttek elő a KC-767-essel adódó gondok, gyermekbetegségek. Melyek miatt a hosszas tesztelés után csak 2011 januárjában vehették át az első példányt – további kettőt is leszállítottak a tavalyi év folyamán. A már átadott gépek részt vettek a Líbia elleni Unified Protector hadműveletben.
Az Ausztrál Királyi Légierő nyugdíjba küldi A109E helikoptereit. A 2007-ben leszállított példányok jelentős használatnak voltak kitéve, 6000 repült óra alatt több mint 60 helikopter személyzetet képeztek ki a segítségükkel. A 3 forgószárnyas a 723. század állományába tartozott, melynek parancsnoka, Matthew Shand,elismerően nyilatkozott a típusról: „Az A109 fantasztikus lehetőséget biztosít a fiataloknak a tapasztalatszerzésre a kéthajtóműves helikoptereken, és kiváló alapot biztosít a nagyobb helikopterekre kerülés előtt, legyen szó akár a Westland Sea King-ről, Sikorsky Seahawk-ról vagy az NH Industries MRH90-ről.” A 3 helikoptert hasonló mennyiségű Bell 429 váltja fel.
Két, az Ausztrál Védelmi Erők birtokába tartozó CH-47D Chinook helikopter tért vissza az afganisztáni hadműveletekbe, miután mélységi karbantartáson estek át Kandahárban. Az Afganisztáni javítóbázis használata jelentős pénzösszeget takarított meg az ausztrál Kormány számára, lévén nem kellett a helikoptereket a C-17-esekkel hazaszállítani, valamint az sem mindegy, hogy a két nehéz szállító forgószárnyas mikorra állhatott újra a nemzetközi erők szolgálatába.
—-
Az orosz Irkut repülőgépgyártó vállalat 10 millió dolláros szerződést kötött a Vietnam Aerospace Association (VASA) nevű vállalattal. A szerződés értelmében az oroszországi cég egy új pilóta nélküli repülőgépet (UAV – Unmanned Air Vehicle) fejleszt ki a dél-kelet ázsiai ország részére a hozzá tartozó távvezérlő és üzemeltető berendezésekkel együtt. Az új UAV tömege várhatóan 100 kg körül mozog majd, és hivatalosan a civil szféra részére építik, de nem zárják ki katonai hasznosítását sem. Az pilóta nélküli jármű üzemeltetése egyelőre új a vietnami félnek, de reményeik szerint hamar kitanulják minden részletét, és akkor a VASA a tapasztalatok alapján saját típust is tervezhet, legalábbis távoli célként ezt ezt jelölték meg.
—-
Indiában az MMRCA tender végeztével most a tankergép beszerzésre összpontosul a hangsúly, amely a szóvivők szerint immár a végfázisában van. A 6 példány beszerzésével kapcsolatban az Airbus Military nyilatkozott, mely szerint az ő versenyzőjüket, az A330 MRTT-t télen tesztelték az indiaiak, és pozitív visszajelzést adtak az európai cég felé. A másik pályázó, az Iljusin az Il-78-al pályázik a tenderen, melynek előnyére válhat, hogy 6 példánya már az Indiai Légierő szolgálatában áll, ám a hírek szerint Indiának elege van az orosz típusok bonyolult üzemeltetéséből és az akadozó alkatrész utánpótlásból, ezért legtöbben az európai típust tartják esélyesebbnek.
Indiai részről annyi kiszivárogtatás történt még, hogy esély van a mennyiség növelésére, köszönhetően a változó igényeknek, azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy mikor hirdetnek győztest.
Az indiai védelmi miniszter, A. K. Antony a parlament alsóházi ülésén nyilatkozott az első század szolgálatba állításáról, mely reményei szerint 3-4 éven belül megtörténhet. Az első századot 18, még Franciaországban gyártott gépből állítják fel, 2015-2016 környékén. A többi századhoz kerülő 108 példány annyiban fog különbözni az elsőktől, hogy azok már a HAL (Hindustan Aeronautical Limited) üzemeiben készülnek, előre láthatólag 2015 és 2022 között.
Ezekben az években az IAF egyébként is hatalmas változáson esik majd át, hisz rengeteg régi gépet vonnak ki a szolgálatból, és helyükre állnak majd az újonnan beszerzett Szu-30MKI-k, a hazai fejlesztésű LCA-k, forgószárnyas oldalon a szintén hazai Advanced Light Helicopter-ek és a különböző közepes szállítóhelikopterek, szállítógép vonalon pedig a C-17 és C-130J típusok.
Sziasztok!
Tüzéreink hídon álló UAZ-452-est semmisítettek meg D-20 ágyútarackkal:
http://www.honvedelem.hu/cikk/30922/fustbe-borult-a-bakonyi-loter
Reggelt!
Gondolom az indiai rész második bekezdésében a Rafale-ről van szó. Tankerből a 18+108 sok lenne :-D
Jol gondolom hogy nem repeszrombolo granattal lottek a tuzerek hanem valami gyakorloval ?
Mar csak azert mert ahogy nezem a 152 es malac becsapodasi pontja 2-3 meterre volt az UAZ tol de legge egyben maradt.
Szia Kuruc!
Vagy a repeszek rossz irányba repültek… :-)
Ha ele lottek akkor legkissebb a repeszhatas de lokohullamnak akkor is eleg nagynak kene ott lennie mert az a felszint kovetve felgomb alakban terjed centrikusan.
Szia Kuruc!
Itt alaposabban meg lehet nézni a gránátbecsapódás következményét:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.357189044324857.81883.121362154574215&type=1
Repeszgránáttal lőttek, a Honvédelem.hu-n lévő videó szerint.
Meg a képek is önmagukért beszélnek itt.
Mellesleg, ha jól tudom, a tatai dandár, 300 fől létszámbővítésre kapott keretet.
Feltöltik, a névlegesen már zászlóaljakat.
300 fo ? Tatara ?
Kezdek meglepodni ! Hajszalnyi urom az orombe hogy kozben a honvedseg vesziti el a tapasztalt jol kikepzett motivalt katonait.
Ahogy a képeket nézem ezek éles OF-530-asok RGM-2 gyújtóval. A repeszhatást egy jó közelségi gyújtóval lehetne ideálissá tenni ami még becsapódás előtt felrobbantaná a gránátot. A lökéshullám viszont nyílt terepen csak kis távolságon veszélyes, nem kell a filmes jelenetekből kiindulni.
Amúgy azzal hogy elé csapódik a gránát annyival gyengül a repeszhatás hogy kisebb a célfelület mintha oldalról kapná. viszont azt se felejtsd el hogy 152-essel általában össztüzet lőnek tehát beteríti az a célterületet rendesen.
Sziasztok!
Egy átfogó cikk a magyar JTAC-ról:
http://airbase.blog.hu/2012/03/25/munkaban_az_eloretolt_repulesiranyitok
bréking nyúz:
csak 2012 után születik döntés a D-20 váltótípusáról
Akkor gyanítom még jó ideig maradnak a D-20asok.
A képen látható fickó sisakján látható álca az rendszeresített cucc v. egyéni? Mennyire hatékony? Mennyire elterjedt?
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=357190540991374&set=a.357189044324857.81883.121362154574215&type=3&theater
Sziasztok
Ezt lattatok mar? Egesz jora sikerult….
http://www.honvedelem.hu/cikk/30958/a-kivalasztas
Nagyon kíváncsi vagyok már a következő tüzérségi eszközre ami rendszeresítve lesz :-)
Levegő:
http://www.saabgroup.com/About-Saab/Newsroom/Press-releases–News/2012—3/Saab-receives-order-from-FMV-regarding-Gripen-system/
http://www.flightglobal.com/news/articles/european-defence-industry-nearing-crisis-report-warns-369946/
http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/03/why-cant-the-air-force-build-an-affordable-plane/254998/
Föld-levegő:
http://www.flightglobal.com/news/articles/european-defence-industry-nearing-crisis-report-warns-369946/
http://www.aviationnews.eu/2012/03/26/raytheons-first-new-production-patriot-system-debuts-in-successful-flight-test/
Víz:
Trident Cancellation Could Save UK £83.5 Billion
http://www.defpro.com/daily/details/976/?SID=d0c0c752fb84202ccc337793ec533116
http://www.dodbuzz.com/2012/03/26/obama-pledges-fewer-nukes-how-low-would-he-go/
Kuruc,
„Hajszalnyi urom az orombe hogy kozben a honvedseg vesziti el a tapasztalt jol kikepzett motivalt katonait.”
Tudsz valamit? Ez mennyire friss? Van valami új fejlemény?
***
danielblack,
„Nagyon kíváncsi vagyok már a következő tüzérségi eszközre ami rendszeresítve lesz :-)”
Csak ne olyan hevesen! A „Lövész 2020” szerint akár még 105 mm-es (vontatott) tüzérség is válthatja a D-20-asokat!
OFF TIPP 2 héten belül bombázzák Iránt (Fogadni mernék rá ha szoknák fogadni)
Felteszek egy rakesz Sopronit arra, hogy semmi sem fog történni.
:)
Ne röhögj vazzeg :D
Most tartod vagy nem ? :P
Figyeltétek hogy a „Lövész 2020-ban” mi szerepel a Mig-L-39 után ? L-159 beszerzés :))))
szittya88,
ha fogdsz, vesztesz!
Túl azon, hogy az izraeli légierő egymagában kevésbé valószínű, hogy képes lenne a csapás végrehajtására, az időpont sem megfelelő.
Holdtalan, de tiszta éjszaka kell, ennek időpontjai adottak:
most ért véget a márciusi ablak, legközelebb úgy április 16-26 között lesz, de az április általában viharos arrafelé.
Szóval szerintem ez a tipped most nem nyert.
Ki bombázza? Amerika, vagy Izrael?
Panzerfaust,
az nem a „Lövész 2020”-ban szerepel!
Ahol azt láttad, ott van más cifraság is, például „telepíthető műveleti dandár”, 2017-re…
Fogadni nem szokásom (amúgy nehézkes lenne a törlesztés is 1200 km távólságból)
Holdtalan, de tiszta éjszaka kell,
Nem a II. Vh-ban járnk. A GPS vezérlésű fegyverek, navigáció, szintetikus apertúrájú radar módok és éjjellátók korában miért kellenek ezek a feltételek? Miért baj, ha van valamekkora Hold és felhőzet…?
Ez már annyira lerágott csont, hogy bombázzák Iránt…
Az időjárás és a Hold fény csak egy kis mozaik az egészből. Inkább az oda és vissza út, a célpontok és a hogyan és mivel támadnak kérdések az izgalmasak…
Ha most nyíltan megtámadják őket, akkor az olyan lenne, mintha belerúgnának az alvó oroszlánba…
A Moszad ügynökeivel többet érnének el, mint egy légi támadással. Lehet, hogy tévedek, de ezzel a csapással már elkéstek.
Ha Ti azt tudnátok……………….. hogy a Moszad ezen oldalakon üzen a Forradalmi Gárdának…..
hát… valamiért a szíriai támadást is holdtalan éjszakán hajtották végre, az időjárás pedig inkább a viharok miatt érdekes.
Újra off
Ennyit a VMSZ-ről http://www.hir24.hu/kulfold/2012/03/27/koztarsasag-lenne-vajdasag/ (Egy lehetőséget már elszalasztottak a Délvidéki Magyarok azt lehetett arra fogni hogy féltek a háborútól és a veszteségektől hogy nem mertek ők is felkelni de hogy most a békésen megkaphatnák a Vajdasági Köztársaságot és ezzel állammá alkakúlhatnának békésen és ez se kelljen nekik… Ennyire azért nem lehet megtőrt és gyáva a magyar nemzet sőt egyenesen idióta….
szittya88,
a téma nem kimondottan ide való, de mégis, hogy gondoltad?
Felkelés? A szerb magterületek közvetlen közelében? Ilyen háttérrel? Ilyen „anyaországgal”? Mészároltatták volna le magukat?
A másik, hogy a VMSZ a janicsárok gyöngye, a véleményük nem mérvadó, messze nem képviseli a délvidéki magyarságot.
http://www.sg.hu/cikkek/88600/ufo_vagy_urszemet_landolt_sziberiaban
Nyitott égbolt 10 éve….
http://www.honvedelem.hu/cikk/30985/nyitott-egbolt-szerzodes
Europe Poised For Gradual Updates To Fighters
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=defense&id=news/awst/2012/03/19/AW_03_19_2012_p58-431862.xml&headline=Europe%20Poised%20For%20Gradual%20Updates%20To%20Fighters&next=0
Sziasztok!
Ha valakit érdekelne, megjelent a 2012-es magyar védelmiipari katalógus:
http://www.vedelmiipar.hu/img/content/kiadvanyok/hungarian_defence_industry_catalog_2012.pdf
OMLT felkészítés volt Tatán. Néhány fotó a katonák felszereléséről:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.359924894051272.82517.121362154574215&type=3
tankman
Abból a szempontból,hogy mi milyen a felszerelésük nincs sok haszna a posztnak mert odakint nem ez lesz rajtuk(nem csak a gyakorlóra meg a sisakra gondolok).
@dudi
odakint már talán AK-63FM lesz
Én is így tudom(talán már most is az van).
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/southamerica/falklandislands/9165653/How-the-RAF-drew-up-plans-to-attack-Argentina-over-the-Falklands-in-1982.html
EF-2000 446M £ 600 UK jobs
http://www.aviationnews.eu/2012/03/30/alenia-aermacchi-signs-eurofighter-technical-and-logistical-support-contract-worth-over-e500-million/
http://www.flightglobal.com/news/articles/eurofighter-companies-agree-five-year-support-deal-370206/
http://www.aviationnews.eu/2012/03/30/446m-typhoon-contract-will-help-sustain-600-uk-jobs/
Kemény:
http://rebelangel.homestead.com/C130CollidesWithABaldEagle.html
C-130 radar:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/C-130_and_Hawk_in_nosecone_outside.jpg