Hasonlóan az Amerikai Egyesült Államokhoz, Izrael is „vegyes” flottával képzeli el haditengerészeti repülőerejének felépítését az elkövetkezendő évtizedekben. Mint ismeretes, Washington mind a Parti Őrség, mind pedig a Haditengerészet kötelékében szeretne minél több pilóta nélküli repülőeszközt látni, amik mellett egyre inkább háttérbe szorulnak majd a konvencionális, tehát ember vezette típusok. Ez nem véletlen, a leggyakoribb feladatra, vagyis a nyílt tenger feletti járőrözésre tökéletesen alkalmas egy UAV is, melynek repült órára számított költsége jóval alatta marad az eddig alkalmazott repülőgépekének.
Azonban mindennek ellenére Izraelben sem tűnnek el végleg a „pilótás” típusok a tengerészeti repülőerőktől. Hírünk apropóját éppen az adja, hogy az Izraeli Légierő és a Haditengerészet közös megegyezés alapján üzemidő-hosszabbítást hajt végre IAI 1124N Sea Scan típusú járőr-repülőgépein. A Sea Scan az IAI 1124 Westwind business jet alapján készült, a szükséges átalakításokat az Elta Systems (az IAI leányvállalata) végezte. A típus üzemeltetését a légierő végzi, a pilóták is annak kötelékéből kerülnek ki, ám a fedélzeten megtalálhatók a haditengerészet specialistái is, és a felderítési adatokat is a tengerészek kapják.
A Sea Scan megbízhatóságára nem sok panasz lehet, amit jól mutat, hogy a két haderőnem megbízta az Eltát és az IAI-t a rendszerben álló példányok üzemidő-hosszabbításával. Ennek keretében átvizsgálják az összes „Shahaf” (az 1124N másik neve) törzsét és szárnyát, illetve lecserélik az elfáradt alkatrészeket, akár komplett részegységeket is. Természetesen a fedélzeti rendszerek területén is történik változás, fejlettebbre cserélik a kommunikációs és navigációs eszközöket, valamint a célfelderítéshez használatos szenzorokat. Bennfentes források szerint az üzemidő-hosszabbítást a Sea Scan hosszú őrjáratozási ideje, és az UAV-knál magasabb sebessége indokolta.
„Egész egyszerűen fogalmazva, szükségünk van azokra a speciális képességekre, amiket a típus nyújt. A Földközi-tenger medencéjének általunk ellenőrzött része fölött a Shahaf képes rövid időn belül bárhová elérni, és ott hosszú időn át járőrözni.” – fogalmazott a haditengerészeti forrás. Izrael számára az utóbbi időben a felségvizei alatt felfedezett földgáz-lelőhelyek felügyelete kiemelt prioritássá lépett előtt, ami megmagyarázza a képesség fenntartását. Az említett UAV, mely a Sea Scan mellett ebben közreműködik, az IAI Heron, mely egykor majd teljesen átveszi az 1124N szerepét.