|

HTKA Hírhalom 2012. 10. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Indiából újabb gépveszteségről számolhatunk be, ezúttal a légierő egyik Mirage 2000-je ért földet hamarabb a tervezettnél. A francia típus balesetére hétfőn, március 5-én került sor Sawai Madhopur közelében, Rádzsasztán szövetségi államban. Az eset okai egyelőre tisztázatlanok, a kivizsgálást megkezdték. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a pilóta sikeresen katapultált, és kisebb karcolásokkal úszta meg a nem mindennapi repülést.

—–

Sajnos nem járt ilyen jól a Airborne Tactical Advantage vállalat civil pilótája, aki március 6-án gyakorlórepülésen vett részt munkáltatójának F-21 Kfir gépével (IAI Kfir C2), és sajnos a katapultülésben lelte halálát, amikor a hatástalanított vadászgép a földnek ütközött. A balesetre Texasban, Fallon közelében került sor a Naval Air Station nyugati kapujától pár km-re. Az eset okainak kivizsgálását megkezdték.
Az ATAC működésének történetében nem ez volt az első gépveszteség, arra 2010 július 8-án került sor, a vállalat egyik A-4C könnyű bombázója csapódott földnek, a pilóta akkor azonban sértetlenül megúszta az esetet.

—–

Törökországban a héten kezdődött az Anatolian Falcon 2012 hadgyakorlat, melyen a hazai gépeken kívül az USAF vadászgépei is részt vesznek. A kéthetes gyakorlat alatt a két NATO szövetséges elsődleges célja a kommunikáció javítása, és ezzel együtt egymás erősségeinek jobb kihasználása. Amerikai részről a 480. vadász század vesz részt a hadgyakorlaton, akik a törökökhöz hasonlóan az F-16-ot üzemeltetik. A Spangdahlem-ben állomásozó század pilótáinak még nem volt részük közös repülésben a török pilótákkal, így jelentős tapasztalattal gazdagodhatnak.

—–

Az Ausztrál Quickstep Holdings Limited megrendelést kapott a Lockheed Martin-tól a C-130J Super Hercules új kompozit anyagokból készült fékszárnyának megtervezésére. A tavalyi évben legnagyobb haditechnikai megrendeléseit begyűjtő amerikai vállalat nemzetközi tendert indított a fékszárnyak megtervezésére, amire a legjobb pályázatot a Quickstep nyújtotta be, így ők kerültek ki győztesként. A Lockheed képviselői 2012 második negyedévében utaznak Ausztráliába, hogy véglegesítsék a szerződést, mely több évre biztosítja az együttműködést a két vállalat között. A megrendelésnek köszönhetően 60 munkahellyel többet tud biztosítani a Quickstep a Bankstown-ban lakók számára.

—–

A Defense Security Cooperation Agency március elején terjesztette a Kongresszus elé Nagy Britannia azon kérését, melyben 20 F-117-PW-100 hajtóművet rendelnének a Pratt & Whitney-től a Foreign Military Sales program keretében. A hajtóművek a RAF 8 C-17 Globemaster III szállítógépéhez kellenek, a hozzájuk tartozó segédberendezésekkel és pótalkatrészekkel együtt. A beszerzés értéke 300 millió dollárjába kerül a brit kormánynak.

—–

Szolgálatba lépett az Olasz Légierő első HH-139A kutató-mentő helikoptere. A hazai AgustaWestland gyáraiból kikerülő forgószárnyasok az eddig a feladatkört betöltő, de már matuzsálemi korú HH-212 és HH-3F helikoptereket váltják. Az új típusból 10 példányt rendszeresítenek, a maradék 9 az év végéig kerül az Olasz Légierő állományába.

—–

A brazil és perui kormány a közelmúltban széleskörű együttműködésről írt alá szerződést, melynek részét képezi többek között új anyagok kifejlesztése és közös katonai üzemeltetése is, ám szerződés legfontosabb tételét a perui fél repülőgép megrendelései teszik ki: többéves késlekedés után a Perui Kormány megrendelte a könnyű EMB-134 Super Tucano típust, mellyel az eddig csapásmérése használt A-37B sugárhajtású típus váltják, elrendelték az EMB-132 Tucano gépek modernizálását, valamint beszálltak a KC-390 teherszállító programjába. A Super Tucano-ból összesen 10 példányt rendeltek a Perui Légierő számára, ezek szolgálatba állításának értéke 150 millió dollár.

Az 1987-ben szolgálatba állított 30 EMB-132 közül összesen 20 példányt újítanak meg, még ebben az évben.
A KC-390 programban való részvételük egyelőre még tisztázatlan mélységű, ám valószínűleg a dél-amerikai állam rendszeresíti a szállító és légi utántöltő gépet, amelynek népszerűsége egyre csak nő.

11 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2012. 10. hét”

  1. Ha valoban van neki AIP, akkor kivancsi vagyok melyik. STIRLING, MESMA , UZEMANYAG CELLA ? A kozpsonek mint hozzaferheto francia technologianak adok legnagyobb eselyt es annak is orulnek ha mar van nekik valami mivel ugyan az a legnagyobb teljesitmenyu de a leghangosabb is.