Korábban írtunk arról, hogy az újgenerációs brit repülőgép-hordozó szolgálatba állása után egy ideig légiflotta nélkül tengeti majd napjait, mivel az F-35C Lightning II szolgálatba állása csak később esedékes. Azonban a napokban érdekes hír látott napvilágot.
Az F-35B fejlesztésének elhúzódása és a darabár növekedése után a Brit Királyi Haditengerészet úgy döntött, hogy a STOVL változat helyett a hajófedélzeti üzemelésre alkalmas, katapulttal történő indításra és fékezőhoroggal történő lassításra tervezett F-35C variánst rendszeresíti. Azonban a jelenlegi ütemterv szerint ez a gép is késni fog, amit tovább fokozhat az a tervezési hiba, amire az elmúlt hónapban derült fény.
Az F-35-ös mellett más alternatíváról is lehetett hallani anno, pedzegették az F/A-18E/F Super Hornet rendszeresítését is, ám egyes források nagyobb hitelt adtak a franciákkal való együttműködési lehetőségnek, azaz a közös fejlesztésű hordozókra közös típust rendszeresítenének. Nos, úgy tűnik, hogy utóbbiaknak igazuk lesz, legalábbis részben, ugyanis a legfrissebb hírek szerint a Dassault Rafale hajófedélzeti üzemre specializált változatát, a Rafale M-et láthatjuk majd brit felségjellel.
Mivel a brit illetékesei az F-35C szolgálatba állásáig szeretnék feltölteni valamilyen típussal a HMS Queen Elizabeth repülőgép-hordozó fedélzetét, így logikusnak tűnik a lépést, miszerint a már szolgálatban álló és bevethető gall típust használnák. Persze nem vásárolnák meg a gépeket, csupán bérelnék őket a Francia Haditengerészettől (vagy a gyártótól, ez még nem ismert). Erről azonban még nem született döntés, csupán a megvalósítást vizsgálják. Ha azonban létrejön az üzlet, az még közelebb hozná a brit és francia felelt gazdaságilag és biztonságpolitikailag is.
Ha ezt megérhette volna Nelson vagy Napoleon.
Nem BÉRELT?
Miért nem mig-29k bérelnek? :D:D:D:D:D
@Joe: nem, Rafale-t bérelhet. Olvasd el a hírt.
Phoenix
Sorry. Elolvastam csak húz a szemem :D
Elsore azon agyaltam, megeri-e erre a par evre tipuskepzest adni a pilotaknak, aztan atkepezni oket az F-35-re. Meg az is felmerult bennem, hogy a hasznalt fegyverzet mekkroa atfedest mutat vajon?
Ugyhogy google-ztam egyet, talaltam ezt a blogbejezgyzest:
http://ukarmedforcescommentary.blogspot.com/p/jca-f35c.html
Azon tul, hogy megdobbentoen reszletes leiras, szerepel benne a C variansra egy 2020-as datum. Az meg olyan 8 ev, arra siman megerheti a kepzes.
Szerintem is kicsit komikus a szituáció, bár legalább ez is közelebb húzza egymáshoz az európai államokat, illetve ez esetben Fr-t és NB-t.
Na, ez aztán érdekes egy helyzet lesz hogy ha egyazon ország a Typhoon-t és a Rafale-t is használni fogja… :D
Egy biztos, ebben az esetben a britek tutira tudni fogják melyik a „jobb” gép.Max a PR miatt nem mondják el :D
Hát vissza nyal a fagyi.
Azért léptek ki a franciák az EF. programból mert azt gondolták nem lesz képes anyahajóról szolgálni és lám:9 igazuk lett. és most lehet az angolok is rájönnek melyik a jobb gép.
Micsoda nagy francia-angol haverság lesz itt. Pedig milyen szépek is a közös emlékek.
Sokkal hamarabb mondjuk a Queen Elizabeth se készül el, van azon épp elég új technológia ahhoz, hogy csússzon ennyit.
Viszont a Falklandi helyzet fokozódása miatt tényleg fontos lenne nekik egy bevethető hordozó, lehűtené az argentin kedélyeket.
Még a végén annyira megtetszik nekik a Rafale, hogy megtartják az F35C helyett. Az UK ellenségei ellen bőven elég az is.
„megeri-e erre a par evre tipuskepzest”
Naná, hogy megéri. Hülyébbek biztos nem lesznek tőle. Az egész harci cucc legfontosabb része pedig a zember.
Más. Nelsonnak olyan mind1 lenne. Ami a parancs, azt kell csinálni. Toulonban ripityomra lőtték a francia flottát, amelyikkel fél évvel azelőtt válvetve harcoltak.
Már bocsánat de tárgyi tévedés van. A franciák is benne voltak a EAP (amely az EF elődje) ősének a fejlesztésében. A francia javaslat szerint az fő összeszerelő üzem természetesen gall földön lett volna, valamint ki akarták fejleszteni a navalizált eurovadászt. A többi résztvevő nem akart a fedélzeti változatra pénz áldozni, valamint azt, hogy a gallok legyenek a főszerelők (érdekes módon hasonlóan csinálták az Airbusszal is, ott mindenki beletörödőtt és kiválóan megy a dolog). Nos a dolog lényege, hogy a franciák kiszálltak, mert nekik kellett egy hordozós multirole gép, a többiek pedig megalkották a BAE fővállalkozásával az AEP-ot, amely az Eurofighter demonstrátora volt, akár a mostani Gripen NG. Tehát a franciáknak nem volt választásuk, hacsak a hazai repipar helyére nem vettek volna amcsi fedélzeti gépeket, de ők inkább saját fejlesztéssel megalkották a Rafit..
Tokyo May Cancel Order for U.S. Combat Jets if Price Rises
http://en.rian.ru/mlitary_news/20120229/171612773.html
http://www.moneycontrol.com/news/features/rafale-revolutionindian-airspace_674647.html
Volt már egy hasonló eset az angoloknál na ott nyalt nagyot vissza a fagyi!
Amikor napról napra jelentette be az airbus hogy az A400M már megint késik meg már megint drágább lesz aztán addig jelentgették amíg az angolok vettek c-130j meg c-17 (mind a kettőből még repetáztak is :D )
aztán fontolóra vették, hogy csökkentik a megrendelést az A400M típusra mert túl drága meg túl sokat késik! BRAVO :D:D