Korábban írtunk arról, hogy az újgenerációs brit repülőgép-hordozó szolgálatba állása után egy ideig légiflotta nélkül tengeti majd napjait, mivel az F-35C Lightning II szolgálatba állása csak később esedékes. Azonban a napokban érdekes hír látott napvilágot.
Az F-35B fejlesztésének elhúzódása és a darabár növekedése után a Brit Királyi Haditengerészet úgy döntött, hogy a STOVL változat helyett a hajófedélzeti üzemelésre alkalmas, katapulttal történő indításra és fékezőhoroggal történő lassításra tervezett F-35C variánst rendszeresíti. Azonban a jelenlegi ütemterv szerint ez a gép is késni fog, amit tovább fokozhat az a tervezési hiba, amire az elmúlt hónapban derült fény.

Vajon láthatjuk brit felségjellel? | Fotó: Ministère de la Défense ,
Az F-35-ös mellett más alternatíváról is lehetett hallani anno, pedzegették az F/A-18E/F Super Hornet rendszeresítését is, ám egyes források nagyobb hitelt adtak a franciákkal való együttműködési lehetőségnek, azaz a közös fejlesztésű hordozókra közös típust rendszeresítenének. Nos, úgy tűnik, hogy utóbbiaknak igazuk lesz, legalábbis részben, ugyanis a legfrissebb hírek szerint a Dassault Rafale hajófedélzeti üzemre specializált változatát, a Rafale M-et láthatjuk majd brit felségjellel.
Mivel a brit illetékesei az F-35C szolgálatba állásáig szeretnék feltölteni valamilyen típussal a HMS Queen Elizabeth repülőgép-hordozó fedélzetét, így logikusnak tűnik a lépést, miszerint a már szolgálatban álló és bevethető gall típust használnák. Persze nem vásárolnák meg a gépeket, csupán bérelnék őket a Francia Haditengerészettől (vagy a gyártótól, ez még nem ismert). Erről azonban még nem született döntés, csupán a megvalósítást vizsgálják. Ha azonban létrejön az üzlet, az még közelebb hozná a brit és francia felelt gazdaságilag és biztonságpolitikailag is.