Az Egyesült Államok legidősebb szolgálatban álló repülőgép-hordozója, a USS Enterprise (CVN-65) a huszonkettedik és egyben utolsó bevetése előtt gyakorlatozik.
Az immár 50 éves, ’Big E’ néven is becézett egység William Hamilton kapitány parancsnoksága alatt a bevetéshez szükséges minősítések megszerzését végzi: elsősorban azt kell bizonyítania, hogy megfelelő gyorsasággal képes fogadni és indítani repülőgépeit. A hordozó tavasszal csatlakozik az 5. Flottához a sikeres minősítések után, melyekre egy januárban megkezdett, komplex gyakorlat alatt került sor. A hordozó és repülőcsoportja ennek során minden várható feladatra felkészült: terítéken volt kalózok által fogságba ejtett halászok mentése (ezen feladatot korábban a CVN-74 John C. Stennis végezte a térségben) és veszélyes, szűk vízi utakon (azaz az Irán által lezárt Hormuzi-szoros) végzendő feladatok megoldása is. A cél a repülőgépek üzemeltetése során az, hogy a hajó egy percen belül tudja kezelni a csapásmérő csoport vadászgépeinek egymás utáni fel- és leszállásait is. Ez azért különösen fontos, mert ez idő alatt a hordozó sebessége és útiránya kiszámítható, tehát nagyobb fenyegetettségnek van kitéve — ennek időtartamát kell a lehető legkisebbre szorítani. Ha a Strike Force Training Atlantic (~Atlanti Kiképző Csapásmérő Egység, a gyakorlatot minősítő parancsnokság) rendben találja a hajót, akkor visszatérhet honi kikötőjébe, a virginiai Norfolkba, hogy személyzete megtegye az utolsó előkészületeket a kiküldetés előtt.
A gyakorlat Florida partjainál, de a szárazföldtől jóval távolabb zajlott, és az Enterprise kíséretével együtt a kitalált „Treasure Coast” (Kincses Part) előtt hajózott. A térképeken ugyanakkor a Közel-Kelet kontúrja szerepelt, azonban minden országhatár fiktívre volt cserélve a gyakorlathoz. Garnet és Észak-Garnet, két, Kincses Parton fekvő, terrorizmust támogató állam állt a hajóról zajló műveletek középpontjában. A forgatókönyv szerint a két ország teokratikus vezetése egyesíteni kívánja az államokat egy Pyrope nevű harmadik állammal. Az Enterprise hírszerzői és elemzői a kialakult politikai helyzetet értékelik, miközben a vadászszázadok terveket készítenek a különböző bevetésekre. A hordozó „The Shuttle” című lapja is különszámban foglalkozik a (kitalált) térségbeli helyzettel.
Ugyanakkor a US Navy illetékesei szerint ennek a történetnek nincs köze egy lehetséges amerikai-iráni szembenálláshoz. Ezt megerősítendő, a Strike Force Training Atlantic parancsnoka, Dennis FitzPatrick ellentengernagy azt nyilatkozta, hogy tengeralattjárók leküzdését és kalózok elleni hadviselést is gyakoroltak a résztvevők. Azonban Treasure Coast, bár Orlando partjai mentén fekszik, pontosan ugyanúgy 35 mérföld széles az előtte lévő tengerszakasz legkeskenyebb pontja, mint a Hormuzi-szoros. [Következtetésként tehát levonhatjuk, hogy nyilvánvalóan nincs köze Iránhoz a gyakorlatnak…]
A sikeres felkészülés esetén az Enterprise tavasszal csatlakozhat az 5. Flottához az Öböl térségében.
Szerző: magalenin
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!
Vicces, hogy 50 eves egy olyan hajo, amihez hasonlot barmely masik orszagnak meg mai napig is csak alom megepiteni.
„Az immár 50 éves, ’Big E’ néven is becézett egység William Hamilton kapitány parancsnoksága alatt a bevetéshez szükséges minősítések megszerzését végzi”
jó pap is holtig tanul. ha gonosz lennék azt mondanám, ha 50 év alatt nem szerezte meg a képességet, akkor már kár erőlködni. viszont komolyra fordítva: új a legénység? vagy új a kapitány? esetleg ezek új eljárások?
Első küldetésére készül az USS Enterprise…..
http://en.memory-alpha.org/wiki/File:Enterprise_NX-01.jpg
banderas!
Minden „deployment” előtt van felkészülési fázis, pontosabban három fázis. Ez az utolsó a legkomplexebb, a strike group többi hajójával és kétéltű egységekkel is együtt gyakorol a hordozó és a repülőezred. A végén minősítés, aztán hadd szóljon a hat hónap! :-)
Egyébként Treasure Coast valóban van, nem kitalált. Ha jól emlékszem. Talán elsüllyedt spanyol hajók miatt az a neve. Már elfelejtettem, de így rémlik.
Azt gondoltam volna, a teljes életének a harmadát őrjáraton töltötte. Azt alig több, mint az 5ödét.
Devil 505
tehát minden bevetés előtt kisebb hadgyakorlat.
Több kisebb-nagyobb mini bevetés, pár hetesek. Azután amikor elindul a hordozó a féléves bevetésre és még relatíve partközelben van, akkor újra élesítik a pilóták hajófedélzeti minősítéseit.
2006-ban volt hozzá szerencsém.
http://airbase.blog.hu/2010/09/26/split_stop
nagy élmény lehetett.
Sziasztok!
Nem tudom, hogy ide elértek-e már a hírek, de egészen elképesztő dolgok derültek ki az UH-1N üzlettel kapcsolatban.
Zord írása:
http://mno.hu/phalanx/a-helyzet-helikopterfronton-fokozodik-1051593
@forest
Asszem már linkelték, kétszer is :D
Zorddal egyet kell értenem a cikk alapján, ilyen feltételek mellett több gyártó is szóba jöhet és a helyzetet ki kell használni diplomáciai úton is. Az UH-1-est pedig ilyen feltétel mellett kenjék a hajukra!
@GrGLy
Akkor elnézést kérek :) Nekem új volt az információ. Mely cikkeknél volt ebből kifolyólag diskurzus?
forest
A legnagyobb eséllyel egy tengós vagy harckocsisnál találod…
Ugye az OFF-ok :)
Köszöntem :)
„Azt gondoltam volna, a teljes életének a harmadát őrjáraton töltötte. Azt alig több, mint az 5ödét.”
Nos igen ez a hajó nem a Nimitz osztály ugyebár és a vietnámi háború alatt eléggé meg volt hajtva.Történt rajta egy nagy robbanás is stb,stb,stb. Ettől függetlenül nekem még mindíg a kedvencem. Lenyűgöző még 50 évesen is…