Folytatja helikopterflottájának modernizációját Ausztrália. Egy hamarosan induló tender keretében a pilótaképzés jövőjét szeretnék biztosítani, leváltva a jelenleg használt típusokat. Az egységesítés elve alapján a hadsereg és a haditengerészet közösen hajtja végre a beszerzést, ezzel mindkét haderőnem sokat spórol. Előbbinél a Bell OH-58, utóbbinál pedig a Eurocopter AS350 keresi utódját, melyből egyelőre nem tudni, hogy mennyit rendelnének, de becslések szerint nagyjából 500 millió és egymilliárd ausztrál dollár között mozog majd a büdzsé.
Az Air 9000 Phase 7 névre hallgató tender felhívását egy héttel ezelőtt tették nyilvánossá, és máris számos jelentkező akadt, jellemzően „csapatokba” szerveződve. Ilyenek a BAE Systems/CAE/AgustaWestland, a Boeing/Thales, a Bell Helicopter/Raytheon és a Lockheed Martin/Bristow Helicopter társulások, egyedül az Australian Aerospace indulna magában, ez a cég a Eurocopter helyi leányvállalata. A fenti csoportosulások közül a Boeing és a Thales, érdekes módon, a Eurocotper EC135-el indulna, mivel ezt találták a legmegfelelőbbnek. Konkrétan a jól ismert típus lenne a platform, amit kissé átalakítanának a tender igényeinek megfelelően.
Kim Gillis, a Boeing Defence Australia ügyvezető igazgatója pénteken jelentette be, hogy az EC135-re esett a választásuk.
„Alapos földi és légi tesztprogramnak vetettük alá az EC135-öt, több nagyobb típussal egyetemben, és mindközül ez bizonyult a legoptimálisabbnak a haladó szintű helikopterpilóta-képzés szempontjából. Az ausztrál haderő számára ez a legmegfelelőbb platform, így ennek alapján látunk munkához.” – mondta Gillis.
Az ausztrál védelmi tárca közleménye beszámol róla, hogy nem csupán a helikoptereket cserélik majd le, hanem a teljes kiképzőrendszert megújítják. A cél, hogy a növendékek a tantermi oktatástól kezdve a szimulátoros képzésen át az első, önálló repülésükig egy dinamikus és modern folyamatba kerüljenek bele, ami kellőképpen felkészíti őket a való életben várható körülményekre. Az alapokat mindannyian ugyanúgy megkapnák, majd az igények/lehetőségek szerint specializálódhatnak egy-egy típusfeladatra, ami meghatározza a jövőbeni szolgálati helyüket, illetve repült típusukat.
Abszolút logikus döntés! Kiváló, megbízható platform.
Örülök, hogy európai helit rendszeresítenek. Amúgy itt most akkor hány gépről is van szó?
Sulyid
Meg nem dolt el semmi. Meg csak a palyazatokat sem adtak be ! Hogy milesz azt nem tudom de tippem az Europai vas. A haditengereszeti helinel ugyanis fityiszt mutattunk az Eurocorp-nak mivel az NFH 90 suk egy kalap kaka egyelore, de ettol fuggetlenul szeretjuk a technologiai transzfert amit kapunk toluk a mar gyartasban levo TIGER es a NH 90 es helik kapcsan. ( ez utobbi meg mindig egy kicsit docog ) Szoval szerintem itt most az europai vasnak fog allni a zaszlo ha nem baltazzak el valamilyen extra arral, vagy a konkurencia nem robbant valamivel.
Kuruc
A tigerrel megoldódtak-e már a problémák? És a szárazföldi NH-90-esek hogy állnak jelenleg?
Ausztráliában kicsit más fogalmat takar a haderőreform kifejezés. Minden hétre jut egy beszerzés/fejlesztés. Kina megerősödése felpörgette a fegyverpiacot arra felé.
Kína egy komplett fegyverekzési versenyt generált ott.
Nagyon izgalmas figyelni,hogy az Ausztrálok hogyan gereblyéznek össze mindent amivel lőni lehet,vagy éppen a két Korea mit csinál.Japán beszerzései és politikai manőverei és érdekesek. Nem beszélve Indiáról,a sok egyéb kisebb államról és a Szibériát féltő maciról sem.
Az USA pedig látszólag áthelyezte a prioritást a Csendes-óceán térségére.
Kíváncsi vagyok mi sül majd ki ebből.