|

HTKA Hírhalom 2012. 3. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

HTKA Hírhalom 3. hét

Újabb hajót köszönthettek a tengerészek a Francia Haditengerészet kötelékében, ugyanis az STX és DCNS vállalatok január 13-án átadták a harmadik Mistral-oszályú helikopterhordozót, a BPC Dixmude nevű egységet. A dolog azért is említésre méltó, mert a gyártók 3 hónappal a szerződésben kikötött határidő előtt szállították le a partraszállást támogató helikopterhordozót.

Norvégiából gyakran hallani az F-35 beszerzés háza tájáról, most arról szólnak viták a norvég vezetés felsőbb köreiben, hogy az új típus üzembe állításával új bázisra kéne áthelyezni a vadászerők nagyrészét. Az F-16-osok jelenleg a Bodø légibázison üzemelnek, ami Norvégia északi részén, a Nord-Norge földrajzi régióban helyezkedik el. A Védelmi Minisztériumban arról folyik a vita, hogy az F-35-ök délebbi bázisról üzemelnének, egészen pontosan a Ørlandet-i bázisra kerülnének Közép-Norvégiába. Ebben az esetben a Bodø légibázist bezárnák, és ezt többen is ellenzik a kormányban. További érveik között szerepel, hogy a bázis délebbi elhelyezkedése esetében a vadászoknak nem lenne elég idejük elfogni az ország északi légteréhez közelítő azonosítatlan repülőket, itt elsősorban az Orosz Légierő bombázóira kell gondolni.
Egy harmadik helyszín is felmerült mint legfontosabb vadászfészek, mely nem más mint a Harstad-i bázis Troms régióban, ez a Bodø-i bázishoz hasonlóan északon helyezkedik el.
A Védelmi Minisztérium vezetője az Ørlandet-i helyszínt preferálja, de a döntést a Norvég Kormánynak kell meghoznia.

Fotó: Lockheed Martin ,

A BusinessWeek közleménye szerint tavaly egy szoftverfrissített V-22 Osprey-val intenzív tesztsorozatot hajtott végre a USMC augusztus novemberig. A rossz időjárásban is megfelelő vizuális információkat biztosító szoftverrel szerelt masina csúfos eredményt produkált, az elvárt 82 százalékos bevethetőség helyett csupán 53 százalékos értéket produkált, de a tájékoztatás szerint ezt nem az új szoftvercsomag okozta.

A német rendőrség kötelékében repülő Eurocopter EC135-ösök elérték a 10 000. repült órát. A germán gárda az európai típus 41 példányát üzemelteti.

Az Orosz Légierő illetékeseinek bejelentése szerint 30 darab Ka-226 típusú könnyű helikoptert állítanak hadrendbe 2020-ig. Az első 4 példány várhatóan még 2012 január végéig megérkezik a Torzok Kiképzőközpontba. Tavaly decemberig az intézmény 17 darab új masinát vehetett át, volt köztük Mi-28N, Mi-35, Mi-8MTV és Ka-52 is.

Ka-226T

Ka-226T ,

Dél-Ausztráliában (Edinburgh Parks) létesít titániumfeldolgozó üzemet a BAE Systems, derül ki a gyártó közleményéből. Az ausztrál kormány engedélyével felépítendő üzem elkészültekor a legnagyobb ilyen típusú létesítmény lesz a szigetországban.

Az IAe (Indonesian Aerospace) leszállította a Dél-koreai Partiőrség számára a harmadik CN-235 MPA típusú tengerészeti járőrgépet. Az ázsiai szervezet 2008 decemberében 4 masinát rendelt 94 millió dollár értékben. Az utolsó példány átadása április-május környékén esedékes.

Fotó: Indonesian Aerospace ,

—-
Közreműködött: Eagle

24 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2012. 3. hét”

  1. Fade

    Oroszul az írják hogy аренда….a fene tudja, hogy ez most lizing vagy bérlemény..10 év alatt nagyon leamortizáljak, az biztos, ez a hajó már szedett össze 20 áldozatot, tavaly azt hiszem..itt volt erről info.
    Ez a haditechnika lizing már egyre jobban kezd felfutni a világban, jó pénzt lehet csinálni, csak ne legyen CHF alapú :)

  2. @Fade
    Tényleg príma alap. Az a helyzet, ha nem téved arra egy Virginia, akkor – jó kezekben – uralni tudja a térséget. Pillanatnyilag nukiban a környéken csak a Virigina veri. Természetesen kiképzett, tapasztalt, motivált legénységgel. Kérdés, hogy a support mire szólt? Ha megkapták a hangkönyvtárat is hozzá, akkor nagyon potens gépezet. Igaz, ha vágtat, akkor nagyon hangos, de azt ritkán teszi. Bizonyára gyakori vendég lesz Pakisztán és Kína partjai közelében.

  3. kis bemutató a mentő verzióról

    http://en.rian.ru/video/20110819/165935429.html

    Szépen modernizálták ezeket a Mi-26-osokat:
    http://www.mi-helicopter.ru/rus/img/user/43EF1E16.jpg
    Bár azért nekem hiányoznak a Lada kapcsolók :-)

    A 226-osok szerintem meg ezzel a dobozrendszerrel kész főnyereménynek tekinthetők. Úgy tudom egy-két orosz minisztérium rendelt belőlük, így több feladatot egy gép is el tud végezni, pl. csinovnyikokat kell elvinni a messzi Szibériába, akkor üléses dobozt raknak fel, ha meg három szekrénnyi iratot kell elvinni, akkor meg egy teherszállító dobozt. Így nem kell több gépet is rendszerben tartani -> csökken az üzemben tartási költség, a dobozok kisebbek, kevesebb hely kell -> kevesebb pénz tárolásra, stb. Rendőrségnél is jól lehetne hasznosítani, mondjuk egyik doboz légi megfigyelőközpont, másik kommandósokat szállít, harmadik a börtönjárat. A kialakítása is jó, mert nincs farokrotor így nagyon könnyen megközelíthető a gép.

  4. A repülésben nem vagyok penge, de kérdezném: ha ez a multi-doboz rendszer ilyen nyilvánvalóan zseniális, akkor hogy nem csináltak Kamovékon kívül senkik? Szerintem egy ilyen gép főnyeremény a multifunkci miatt…. Bár állítólag az őst is dicsérték a magyar kukacbombázók…..

  5. A Sárga–tengeren biztosan nem. De a Csendesen és az Indiai-óceánon a többihez képest űberizé…. Kormánysebességen cirkálva – ezt másodkézből tudom – egy lyuk a vízben….
    Persze, kiképzésre és tanulni is kiváló. Ha India úgy dönt, hogy esetleg épít még egy párat magának….. hmmm Kínának hasonló sincs. Még…

  6. little: Te nagyon ráizgultál erre…. de India nem tud építeni magának, Oroszok erre licenszet ~100%nem adnak imho már azt is bánják, hogy anno megkötötték ezt a szerződést.
    A legujabb gosip alapján pedig a legujabb Kínai tengok hangosabbak mint az 1es Akulak.

  7. @Fade
    Nem ráizgultam, hanem családi vonás, írtam már… :D :D
    A legújabb kínai tengók nem rosszak ugyan, de még mindig igen hangosak (a nukik)…
    Ez a lízing-szerződés teljes körű ismereteket ad Indiának. Nem kell ahhoz licenc, hogy ezek alapján gründoljanak hasonlót. Még csak lopás sem lenne. Argentinával, Chilével, Brazíliával simán meg tudják oldani.
    Ez pedig, ha jól tudom, már nem az I-es Akula…..
    :D :D