HTKA Hírhalom 2011. 51. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Annak ellenére, hogy az utóbbi időben szinte csak rossz hírek érkeztek az Angol Hadsereg háza tájáról, azért pozitívabb események is történtek, ilyen például, hogy az army átvehette az utolsó modernizált Lynx helikopterét is. A 22. és egyben utolsó példány az AH9A jelzésű sorozatból december 15-én érkezett vissza az üzemeltetőihez. A 2008-ban és 2010-ben két részletben aláírt modernizációs program összesen 92 millió fontjába, azaz 143 millió dollárjába kerül a brit államnak, de biztosította a 22 példány LHTEC CTS800-4N hajtóművel való ellátását. Az új erőforrásra azért volt szükség, mert így egyszerűsödik a helikopter üzemeltetése afganisztáni körökben, ahol a szélsőséges körülményeknek köszönhetően gyakran meghibásodtak.

—–

A Royal Air Force Typhoon gépei is részt vesznek majd a 2012-es Olimpia légi biztosításában. Az ötkarikás játékok idejére London külvárosába, a RAF Northolt légibázisra települ a típus néhány példánya. Azt még nem tudni biztosra hogy melyik állomány költözhet át a fővárosba, de legnagyobb valószínűsége erre a Coningsby légibázison állomásozó századnak van. Az játékok idejére a HMS Ocean helikopter hordozó is a körzetbe hajózik, egészen pontosan a Temzén lesz kikötve, a fedélzetéről felszálló Eurocopter Puma HC1 és Agusta-Westland Lynx forgószárnyasok pedig részt vesznek az esemény biztosításában.

RAF Eurofighter Typhoon FGR4

A RAF Typhoon FGR4-ese ,

A Francia Légierő vezérkari főnöke nagyon bízik a Rafale indiai győzelmében. Jean-Paul Paloméros tábornok egy malajziai légi kiállításon úgy nyilatkozott, hogy bízik a kiállítások és a bemutatók sikerében, és szerinte az eddig vesztes pályázatok, mint Szingapúr vagy Dél-Korea részben a politikai hozzáállásnak voltak köszönhetők. „Repültem a Rafale-al, és tudom mire képes”, állt Paloméros nyilatkozatában, majd hozzátette, hogy a gépet a kezdetektől fogva multifunkciósnak tervezték, és hamarosan megkaphatja az AESA radart és a Meteor nagy hatótávolságú légi-harc rakétát, és véleménye szerint a Rafale lenne a legalkalmasabb vadászgép India számára, figyelembe véve a környező országok légierőinek hatékonyságát.

[singlepic id=1562 w=584]

Új képességgel bővülhetnek a U.S. Marine Corps Harrier II STOVL (Short Take Off and Vertical Landing – rövid felszállás függőleges leszállás) gépei, miután végrehajtották az első kísérletet az AIM-120 AMRAAM rakétával. Az első tesztindításra december 8-án került sor, azt a USS Makin Island fedélzetéről felszálló egyik AV-8B hajtotta végre. A megtisztelő feladatot a Marine Medium Helicopter Squadron 268 hajthatta végre, akiket a teszt idejére a 11th Marine Expeditionary Unit-hoz kerültek a USS Makin Island fedélzetére. Ha megkezdődik a rakéta rendszeresítése a Tengerészgyalogság Harrirer alakulatainál, az nagyban növeli majd a gépek légiharc képességét, hisz eddig csak az AIM-9 különböző verzióval szállhattak szembe a az ellenséges vadászokkal.

—–

Decemberben 6 új Szu-34 frontbombázóval gazdagodott az Orosz Légierő. A Fullback NATO jelzéssel ellátott típusból 4 példány december 12-én szállt fel a Szuhoj novoszibirszki repülőteréről és repült át a Voronyezs légibázisra, 22-én pedig további 2 példány követte őket. A típus idén februárban lépett hivatalosan szolgálatba az Orosz Légierőben, és 2015-ig 32 példányt vesznek át belőle.

Az Australian Aerospace átadta a 15. MRH90 helikoptert az Ausztrál Védelmi Erők részére. A gép a 14-es oldalszámot viseli, és két héten belül ez a második, amit az Australian Aerospace átadott a megrendelőnek. A cégnek összesen 46 példányra van megrendelése a hadsereg és a haditengerészet részéről, a típus a kiöregedő Sea King forgószárnyasokat váltja.
A 15. példánynak köszönhetően most már van annyi MRH90 az Ausztrál Hadsereg szolgálatában, hogy kivonhatták az említett Sea King helikoptereket. Az angol típus 35 éves szolgálat után búcsúzott, ahogy az ausztráloknál szokás, búcsúrepüléssel. Három Sea King szállt fel a HMAS Albatross haditengerészeti bázisról, majd repült Sydneybe, ahol átrepültek az öböl felett, majd Canberra felé vették az irányt, onnan pedig visszatértek a bázisra. A típust a 817. század üzemeltette, amely most áttér az európai tervezésű, de ausztrál gyártású MRH90-re.

—–

Ha már az Ausztrál forgószárnyasokról van szó, meg kell említeni, hogy két Chinook-kal is bővül az ADF (Austral Defense Force) helikopterállománya. A két gép a CH-47D variánsból kerül ki, az egyik a májusban Afganisztánban lezuhant példány pótlására érkezik. Megérkezésükkel 7 gépesre hizlalják az ausztrál Chinook flottát.

—–

A Mexikói Légierő átvehette az Airbus Military-tól az utolsó megrendelt C-295 könnyű szállítógépét. Ez a példány a tavaly átvett 5 gépes vásárlás utánrendelése, melyek közül már mind az 5 üzemel, és hamarosan a 6. is szolgálatba léphet. A típust elsősorban katonák és ejtőernyősök szállítására használják, de könnyen átalakítható MEDEVAC, azaz egészségügyi evakuációs feladatok végrehajtására, vagy hordozhat 9 tonna árut raklapokon vagy ömlesztve.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Görök Mirage-ok Indiának?

Görök Mirage-ok Indiának?

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata