Az Indiai Légierő baleseti statisztikáján lehet vitatkozni, de azon nem, hogy a Szu-30MKI flotta gépei ezidáig kollégáikhoz képest nemigen potyogtak: a 2002 őszén hadrendbe állított típus kapcsán először 2009-ben számolhatott be a sajtó balesetről – igaz abban az évben 2 gép is odaveszett (#1, #2) és az első, a vezérlőrendszer meghibásodása miatt bekövetkezett katasztrófában sajnos a gép pilótája életét vesztette.
Ennél mindenképpen szerencsésebbek voltak annak a Szu-30MKI vadászbombázónak a hajózói, akik alól december 13-án, kedden hullott ki a technika.
Az elérhető információk szerint az IAF 2. Vadászezredének állományába tartozott gép a Lohegaon légibázisról indult utolsó útjára, azonban az ezredparancsnok kommandírozta vadászbombázó többet már nem fogott normál módon talajt, lévén helyi idő szerint 13:15 magasságában a hajózók technikai problémák miatt a katapultálás mellett döntöttek. A magára hagyott vasmadár egy bizonyos Wade-Bholai falu közelében csapódott a földnek.
A hajózók – akik a katapultálás előtt lakott területen kívülre irányították gépüket – megúszták a katapultálást és mintegy fél kilométernyire értek földet a gép becsapódásának helyszínétől. Az ilyenkor szokott módon mindkettejüket kórházba szállították kivizsgálás céljából.

A becsapódás során dezintegrálódott Szu-30MKI egyik darabja | Fotó: ndtv.com ,
A közelmúltban azonban nem ez volt az egyetlen repesemény Indiában, lévén az Indiai Haditengerészet egy helikoptere szedett össze némi tűzkárt tegnapelőtt. Szerencsére ezen esetben sem vesztette életét senki, holott a Westland Sea King típusú forgószárnyasban 13 fő tartózkodott amikor az lángra kapott.
Az elérhető információk alapján a haditengerészet Garuda támaszpontjáról útnak indult Westland Sea King Mk.42C azután kezdett füstöt eregetni, miután a pilóta üzemanyag vételezés céljából letette a gépet a Mangalore repülőtér betonjára és leállította az erőforrásokat. A fedélzeten tartózkodók mindegyike sérülés nélkül tudta elhagyni a gépet, a gyorsan kiérkező tűzoltó csapat közbeavatkozásának hála a gépben állítólag komolyabb károk nem keletkeztek.