Legutóbbi bejelentésük alapján igazán nem mondható el, hogy Moszkva nem törődik a nem nukleáris meghajtású tengeralattjárókkal foglalkozó hajógyáraival, hiszen a Borej és Jaszeny-osztályok nyomatása végett igencsak elfoglalt Szevmash mellett másnak is lesz dolga, lévén az Orosz Haditengerészet egyik szóvivőjének nyilatkozata alapján 2020-ig 8-10 hagyományos, azaz diesel/elektromos meghajtású tengeralattjárót szeretnének átvenni. Melyek a Balti és a Fekete-tengeri Flottákat erősítenék.
Ezen beszerzendő mennyiség pontos összetételéről nem értekeztek a nyúlfarknyi közleményben, ám nyilván senkinek nem okoz meglepetést, hogy Project 677 Lada, illetve a Kilo-osztály legújabb, 636.3-as jelölésű alfajából áll majd össze a szóban forgó mennyiség. Mint ismert a Lada-osztályból anno 8 egységre fogalmaztak meg igényt, ebből ezidáig egyetlen, a Szentpétervár állt hadrendbe.
Korábban mi is értekeztünk róla, hogy a lerobbant állapotú Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró vonalas gatyába rázása végett Moszkva 2010-ben 3 db Project 636.3 Kilo tengeralattjáróra adott le rendelést, melynek kivitelezését 2010 augusztusában a a szentpétervári Admiralitás Hajógyár meg is kezdte. Az akkori és menetközben beérkezett nyilatkozatok alapján ezen Kilo trió első tagja, a leendő Novorosszijszk 2013-ban, míg a 2. egység a rá következő évben kerülhet átadásra.
Kapcsolódó friss hír, hogy az Admiralitás Hajógyárban hétfőn sor került ezen 2. Kilo, a leendő Rosztov gerincfektetésére. Érdekességképpen megjegyzendő, hogy a RIA Novosztyi hírügynökség szerint a hajógyár részéről azt közölték, miszerint ezen egység egy 5 darabos széria első tagja. Szó se róla, lehetett már olyasmit olvasni, hogy az eredeti 3 egységet 6-ra pumpálják fel, ám erről egyelőre hivatalos nyilatkozattal nem futottunk össze. Bár a haditengerészet mostani nyilatkozata igen erősen utal erre, hiszen 6 Project 636.3 és 2-4 új Lada ki is adja az emlegetett 8-10 egységet.
Ez brutálisan kicsi!!!
Kicsi????????????????
+ – 1 meter szelebe hossaba, es meg van az atlag meret. Altalaban ket szint plusz egy szervizszint ( akuk, meg egyebek )
Ket hely van egy D/E tengon ahol „egyedul” tudsz lenni. Az egyik a budi, a masik pedig a fugonnyel elvalasztott 90 cm belmagassagu agyad. Viszont az agy az szent es serthetetlen. Ha a fuggony el van huzva akkor mindenki csondben van a kornyekeden ( nem mint ha a tengo amugy olyan zajos bulizos valami lenne ) es ha akar egy tiszt is akar toled valamit akkor engedelyt kell kernie es a fuggonyt csak te huzhatod el. ( veszhelyzetet kiveve )
kicsit off, de a harmadik pak-fa is felszallt:
http://uacrussia.ru/ru/press/news/index.php?id4=795
Kuruc71
Én emberi léptékkel számolok nem tengeralattjáróssal!!!
@Maxim: Köszi :) Mindjárt megírom :)
Phoenix
Segítek!!!!
10…9…8… :)
Cikkhez egy kis info, bar neha marketing szagu az anyag (PAK-FA cikk – fegyverzet pl. :))
http://en.take-off.ru/pdf_to/to21.pdf
dudi:
Nem egy nuki tengó törzsszélesség, szó se róla :) Ám összehasonlításképpen egy készülő Scorpene szelvényei:
https://htka.hu/wp-content/uploads/2011/07/1st_indian_Scorpene_hull_under_construction_2007-584×389.jpg
+ gyorsan összebogarásztam a főbb tengóosztályok törzsszélességeit (beam):
SSK
—–
Kilo :
Lada : 7,1 m
Type 209 : 6,5 m
Type 214 : 6,3 m
Type 212 : 7,0 m
Dolphin : 6,8 m
Agosta : 6,0 m
Scorpene : 6,2 m
S-80 : 11,7 m
Collins : 7,8 m
Sōryū : 9,1 m
Song : 8,4 m
Yuan : ?
SSN
—–
Los Angeles : 10,0 m
Virginia : 10,0 m
Trafalgar : 9,8 m
Astute : 11,3 m
Akula : 13,6 m
Jaszen : 15,0 m
Rubis: : 7,6 m
Barracuda : 8,8 m
Type 91 : 10,0 m
Type 93 : 11,0 m
SSBN
—–
Ohio : 13 m
Vanguard : 12,8 m
Delta : 12,0 – 12,3 m
Borej : 13,5 m
Triomphant : 12,5 m
Project 941 Akula: 23-23,3…
Két egymásmellé szerelt Delta hajótest.
Tcat:
hiányolom a „lepényhalat”
oscar: 18,2 m
Fajjintos kis boroshordó:)
8000 l es a legnagyobb hordóm,néha amikor bemászok takarítani,
szembe jut,milyen lehet egy tengóban,bezárva….
Ha nem is merülnék egy ilyennel, de az árát eltenném zsebre:)
Csutak!
8000 literes hordóval?
Budafokon a Szent István hordó 100’000 L es. Van vagy 40éves,de a
mai napig tölthető.Igaz egy év alatt elpárolog belőle vagy 1000l bor…
deze75,
Én repülni imádtam, 34 évig vezettem nagy járműveket (busz, kamion) de a víz alá csak a kádban, a föld alá pedig a rudabányai felszíni táró múzeumban mentem!
Nem fóbia, annál rosszabb:(
off
Egy jó kis búvárkodás az kellene neked, az kigyógyítana a szó jó értelmében.
Egy mély dél Vörös-tenger szafari jujujuj
on
deze75,
szeretnék, de rokker lettem:(
COPD az egyik kórom, ami tiltja a merülést, pedig milyen csodálatos a tenger világa!
Anno a fekete fehér tévében mentek igazán szép filmek erről.
Ma az ezer csatorna korában nem:(
Nagyon eltértünk a tenger alattól.
Technikailag persze csodálom!
Tessék, itt van egy orosz szonár:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=5879464&viewfull=1#post5879464
Én úgy tudtam,hogy az orosz tengókon a vetőcsövek elhelyezkedése miatt nem tudnak nagyméretű szonárokat alkalmazni a nyugati társaikhoz képest.
Mekkora egy Los Angeles osztályú SSN szonárja?
dudi:
Ugyan nem Los Angeles, hanem Seawolf szonárja, de:
http://www.harpoondatabases.com/encyclopedia/Entry2316.aspx
A szétrongyolt orrú San Francisco-s gépet gondolom ismered – ezen a képen épp mászkálnak emberek a szonárdóm közelében, lehet saccolni a méreteket :)
http://www.navsource.org/archives/08/0871115.jpg
Tcat: ezzel a vassal mi történt?
A fotón látható károkat eredményező balesetre 2005 január 8-án került sor Guamtól délkeletre. A USS San Francisco (SSN 711) 61 méteres mélységben full kakaóval haladva zátonynak ütközött, melyben majdnem odaveszett – a szonárdóm meglapogatása mellett ugyanis az elülső ballaszttartályok is kilyukadtak. Én azt olvastam, hogy volt egy meccsük, míg a felszínre küzdötték a tengót. A nyomásálló törzs nem károsodott, csak az orr rész lett totálkáros.
Az ütközésben a legénység 23 tagja sérült meg különböző mértékben – egyikük másnap belehalt fejsérüléseibe. A USS San Francisco január 10-én hajózott be a guami Apra Harborba.
A javításokat a guami szárazdokkban végezték el. A kicserélt orr részről is van itt 2 fotó:
http://www.navsource.org/archives/08/08711.htm
Nagy kérés lenne egy rövid cikk az angolul nem vagy rosszul tudók kedvéért?
Tcat
Tényleg kisebb!Pedig az Akula szonárjára amikor először megláttam(ma este)azt hittem,hogy óriásnak számít.
MGK-400EM szonár
http://militaryforces.ru/weapon-2-48-272.html