|

Moszkva: 10 új diesel-elektromos tengeralattjáró 2020-ig

Legutóbbi bejelentésük alapján igazán nem mondható el, hogy Moszkva nem törődik a nem nukleáris meghajtású tengeralattjárókkal foglalkozó hajógyáraival, hiszen a Borej és Jaszeny-osztályok nyomatása végett igencsak elfoglalt Szevmash mellett másnak is lesz dolga, lévén az Orosz Haditengerészet egyik szóvivőjének nyilatkozata alapján 2020-ig 8-10 hagyományos, azaz diesel/elektromos meghajtású tengeralattjárót szeretnének átvenni. Melyek a Balti és a Fekete-tengeri Flottákat erősítenék.

Ezen beszerzendő mennyiség pontos összetételéről nem értekeztek a nyúlfarknyi közleményben, ám nyilván senkinek nem okoz meglepetést, hogy Project 677 Lada, illetve a Kilo-osztály legújabb, 636.3-as jelölésű alfajából áll majd össze a szóban forgó mennyiség. Mint ismert a Lada-osztályból anno 8 egységre fogalmaztak meg igényt, ebből ezidáig egyetlen, a Szentpétervár állt hadrendbe.

Korábban mi is értekeztünk róla, hogy a lerobbant állapotú Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró vonalas gatyába rázása végett Moszkva 2010-ben 3 db Project 636.3 Kilo tengeralattjáróra adott le rendelést, melynek kivitelezését 2010 augusztusában a a szentpétervári Admiralitás Hajógyár meg is kezdte. Az akkori és menetközben beérkezett nyilatkozatok alapján ezen Kilo trió első tagja, a leendő Novorosszijszk 2013-ban, míg a 2. egység a rá következő évben kerülhet átadásra.

Kapcsolódó friss hír, hogy az Admiralitás Hajógyárban hétfőn sor került ezen 2. Kilo, a leendő Rosztov gerincfektetésére. Érdekességképpen megjegyzendő, hogy a RIA Novosztyi hírügynökség szerint a hajógyár részéről azt közölték, miszerint ezen egység egy 5 darabos széria első tagja. Szó se róla, lehetett már olyasmit olvasni, hogy az eredeti 3 egységet 6-ra pumpálják fel, ám erről egyelőre hivatalos nyilatkozattal nem futottunk össze. Bár a haditengerészet mostani nyilatkozata igen erősen utal erre, hiszen 6 Project 636.3 és 2-4 új Lada ki is adja az emlegetett 8-10 egységet.

Project 636.3 osztályú Rosztov gerincfektetési ceremóniája

A leendő Rosztov nevezetű Project 636.3 / Kilo-osztályú tengeralattjáró gerincfektetési ceremóniája ,

26 hozzászólás “Moszkva: 10 új diesel-elektromos tengeralattjáró 2020-ig”

  1. Kicsi????????????????

    + – 1 meter szelebe hossaba, es meg van az atlag meret. Altalaban ket szint plusz egy szervizszint ( akuk, meg egyebek )

    Ket hely van egy D/E tengon ahol „egyedul” tudsz lenni. Az egyik a budi, a masik pedig a fugonnyel elvalasztott 90 cm belmagassagu agyad. Viszont az agy az szent es serthetetlen. Ha a fuggony el van huzva akkor mindenki csondben van a kornyekeden ( nem mint ha a tengo amugy olyan zajos bulizos valami lenne ) es ha akar egy tiszt is akar toled valamit akkor engedelyt kell kernie es a fuggonyt csak te huzhatod el. ( veszhelyzetet kiveve )

  2. dudi:
    Nem egy nuki tengó törzsszélesség, szó se róla :) Ám összehasonlításképpen egy készülő Scorpene szelvényei:
    https://htka.hu/wp-content/uploads/2011/07/1st_indian_Scorpene_hull_under_construction_2007-584×389.jpg

    + gyorsan összebogarásztam a főbb tengóosztályok törzsszélességeit (beam):

    SSK
    —–
    Kilo :
    Lada : 7,1 m

    Type 209 : 6,5 m
    Type 214 : 6,3 m
    Type 212 : 7,0 m
    Dolphin : 6,8 m

    Agosta : 6,0 m
    Scorpene : 6,2 m

    S-80 : 11,7 m

    Collins : 7,8 m

    Sōryū : 9,1 m

    Song : 8,4 m
    Yuan : ?

    SSN
    —–
    Los Angeles : 10,0 m
    Virginia : 10,0 m

    Trafalgar : 9,8 m
    Astute : 11,3 m

    Akula : 13,6 m
    Jaszen : 15,0 m

    Rubis: : 7,6 m
    Barracuda : 8,8 m

    Type 91 : 10,0 m
    Type 93 : 11,0 m

    SSBN
    —–
    Ohio : 13 m

    Vanguard : 12,8 m

    Delta : 12,0 – 12,3 m
    Borej : 13,5 m

    Triomphant : 12,5 m

  3. deze75,
    szeretnék, de rokker lettem:(
    COPD az egyik kórom, ami tiltja a merülést, pedig milyen csodálatos a tenger világa!
    Anno a fekete fehér tévében mentek igazán szép filmek erről.
    Ma az ezer csatorna korában nem:(
    Nagyon eltértünk a tenger alattól.
    Technikailag persze csodálom!

  4. A fotón látható károkat eredményező balesetre 2005 január 8-án került sor Guamtól délkeletre. A USS San Francisco (SSN 711) 61 méteres mélységben full kakaóval haladva zátonynak ütközött, melyben majdnem odaveszett – a szonárdóm meglapogatása mellett ugyanis az elülső ballaszttartályok is kilyukadtak. Én azt olvastam, hogy volt egy meccsük, míg a felszínre küzdötték a tengót. A nyomásálló törzs nem károsodott, csak az orr rész lett totálkáros.

    Az ütközésben a legénység 23 tagja sérült meg különböző mértékben – egyikük másnap belehalt fejsérüléseibe. A USS San Francisco január 10-én hajózott be a guami Apra Harborba.

    A javításokat a guami szárazdokkban végezték el. A kicserélt orr részről is van itt 2 fotó:
    http://www.navsource.org/archives/08/08711.htm