|

Újabb tragédia érte a Red Arrows-t

Nincs 3 hónapja sem, hogy augusztus 20-á bemutatórepülés közben lezuhant a híres műrepülő csapat egyik gépe, és Jon “Eggman” Egging hadnagy életét vesztette. November 8-ának délelőttjén gyakorló repülésre készülődés közben újabb tragédia következett be: a még a csapat otthonául szolgáló RAF Scampton légibázis betonján álló egyik vörös Hawk-ban beindult a katapultálási folyamat, mely sajnálatos módon fatális sérülést okozott. A Red Arrows által is repült Hawk T1 a Martin-Baker Mk 10B típusú, “dupla nullás”, azaz álló helyzetben is hatékony katapultülésével van felszerelve, azaz elméletileg a pilóta túlélhette volna a véletlen katapultálást, ám sajnálatos módon az ülés ernyője nem nyílt ki.

Red Arrows gép a katapultálás után

A katapultáláskor a gépek még egymás mellett álltak a betonon | Fotó: BBC ,

A délelőtt 11 óra környékén bekövetkezett esemény után a mentőegységeket 11:09-kor riasztották, akik a helyszínre érkezvén az egyelőre meg nem nevezett pilótát helikopterrel kórházba szállították, ám sérülései olyan súlyosnak bizonyultak, hogy életét sajnos már nem sikerült megmenteni.

Martin Baker Mk. 10 szerkezeti rajz

A szélesköűen használt Martin Baker Mk. 10 típusú katapultülésének egyik alváltozata | Martin Baker ,

A Red Arrows már a téli gyakorló szezont repüli, készülve a következő évi bemutatóikra. Ezt a bejelentése szerint érthető módon felfüggesztették, ám a típus repülési tilalma egyelőre(?) nem lett elrendelve.

13 hozzászólás “Újabb tragédia érte a Red Arrows-t”

  1. Az öreg Hawk masinák helyett őket is át kellene “fegyverezni” a Typhoon gépekre. Egyrészt sokkal korszerűbb is, másrészt kéthajtóműves, ezért sokkal szebben repülhető. A magyar pilótáknak a Gripennel már soha nem lesznek olyan műrepülő sikerei ( “As the crow flies”, stb. ) mint anno a kéthajtóműves Fulcrum típussal voltak…

  2. Az öreg Hawk masinák helyett őket is át kellene “fegyverezni” a Typhoon gépekre. Egyrészt sokkal korszerűbb is, másrészt kéthajtóműves, ezért sokkal szebben repülhető.

    És méregdrága. Sanszosan az egész Hawk kötelék olcsóbban repül, mint egy ilyen vadász. Nagyon kevés légierő engedheti meg magának, hogy elsővonalas géppel tartson fent műrepülő csapatot. Akkora vágások közepette, ami az angoloknál van ez teljesen irreális ötlet. Sci-fi.

    Szaúd-Arábia dúsgazdag ország, de még ők is Hawk-kal és nem F-15-tel
    űzik az ipart. Valamelyik távol-keleti ország repül F-16-tal (?) kötelékbemutatót, a jenki BA és TB, és az orosz Lovagok és Fecskék. Ennyi. Egyetlen más csapat sem jut eszembe, ami elsővonalas géppel repkedne.

    (Az oroszoknál is mintha mostanában felmerült volna fel az egyik vagy mindkettő nagy múltú műrepülő köteléket feloszlassák vagy áthangszereljék őket olcsóbb gépre…)

  3. “Egyetlen más csapat sem jut eszembe, ami elsővonalas géppel repkedne.”

    Tavalyelőtt Zeltweg-ben a repülőnapon a Svájci Légierő 4 db. F/A-18 Hornet gépből álló alakzattal műrepült, méghozzá igen szépen…

  4. (Az oroszoknál is mintha mostanában felmerült volna fel az egyik vagy mindkettő nagy múltú műrepülő köteléket feloszlassák vagy áthangszereljék őket olcsóbb gépre…)

    Sajnos igen, és ráadásul össze is vonják őket, és utána kapnak Jak-130-asokat. Elvileg a MAKS-on búcsúztak. Persze biztos így is jók lesznek, de azért a nagyvas az nagyvas.

  5. “És, ha még létezik akkor az ukrán 29-es kötelék. “Ennyi”

    Ha már átnézted a wikipediát és konstatáltad hogy ennyi akkor légyszíves vess egy pillantást erre a linkre is…

    http://en.wikipedia.org/wiki/August_1st_(aerobatic_team)

    pici sárga gonosz törpék akár hogy is nem tetszik egyeseknek és még mindig a bóvli jut eszetekbe róla a világ 2. legnagyobb gazdasága akiknek 1 vonal beli vadászgép a műrepülőjük….

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.