Nincs 3 hónapja sem, hogy augusztus 20-á bemutatórepülés közben lezuhant a híres műrepülő csapat egyik gépe, és Jon “Eggman” Egging hadnagy életét vesztette. November 8-ának délelőttjén gyakorló repülésre készülődés közben újabb tragédia következett be: a még a csapat otthonául szolgáló RAF Scampton légibázis betonján álló egyik vörös Hawk-ban beindult a katapultálási folyamat, mely sajnálatos módon fatális sérülést okozott. A Red Arrows által is repült Hawk T1 a Martin-Baker Mk 10B típusú, „dupla nullás”, azaz álló helyzetben is hatékony katapultülésével van felszerelve, azaz elméletileg a pilóta túlélhette volna a véletlen katapultálást, ám sajnálatos módon az ülés ernyője nem nyílt ki.
A délelőtt 11 óra környékén bekövetkezett esemény után a mentőegységeket 11:09-kor riasztották, akik a helyszínre érkezvén az egyelőre meg nem nevezett pilótát helikopterrel kórházba szállították, ám sérülései olyan súlyosnak bizonyultak, hogy életét sajnos már nem sikerült megmenteni.
A Red Arrows már a téli gyakorló szezont repüli, készülve a következő évi bemutatóikra. Ezt a bejelentése szerint érthető módon felfüggesztették, ám a típus repülési tilalma egyelőre(?) nem lett elrendelve.
R.I.P.
Az öreg Hawk masinák helyett őket is át kellene „fegyverezni” a Typhoon gépekre. Egyrészt sokkal korszerűbb is, másrészt kéthajtóműves, ezért sokkal szebben repülhető. A magyar pilótáknak a Gripennel már soha nem lesznek olyan műrepülő sikerei ( „As the crow flies”, stb. ) mint anno a kéthajtóműves Fulcrum típussal voltak…
R.I.P.
Arrol van valami info hogy mi okozta az aug 20.-i balesetet ?
Nekem ugy tunt mint ha a pilcsi egyszeruen elajult volna, de ez csak egy laikus talalgatas.
Az öreg Hawk masinák helyett őket is át kellene “fegyverezni” a Typhoon gépekre. Egyrészt sokkal korszerűbb is, másrészt kéthajtóműves, ezért sokkal szebben repülhető.
És méregdrága. Sanszosan az egész Hawk kötelék olcsóbban repül, mint egy ilyen vadász. Nagyon kevés légierő engedheti meg magának, hogy elsővonalas géppel tartson fent műrepülő csapatot. Akkora vágások közepette, ami az angoloknál van ez teljesen irreális ötlet. Sci-fi.
Szaúd-Arábia dúsgazdag ország, de még ők is Hawk-kal és nem F-15-tel
űzik az ipart. Valamelyik távol-keleti ország repül F-16-tal (?) kötelékbemutatót, a jenki BA és TB, és az orosz Lovagok és Fecskék. Ennyi. Egyetlen más csapat sem jut eszembe, ami elsővonalas géppel repkedne.
(Az oroszoknál is mintha mostanában felmerült volna fel az egyik vagy mindkettő nagy múltú műrepülő köteléket feloszlassák vagy áthangszereljék őket olcsóbb gépre…)
Ők.
http://en.wikipedia.org/wiki/RSAF_Black_Knights
Én, ha még létezik akkor az ukrán 29-es kötelék. Ennyi.
„Egyetlen más csapat sem jut eszembe, ami elsővonalas géppel repkedne.”
Tavalyelőtt Zeltweg-ben a repülőnapon a Svájci Légierő 4 db. F/A-18 Hornet gépből álló alakzattal műrepült, méghozzá igen szépen…
Mi a fene. Szerintem egyszeri dolog volt, mert a PS továbbra is F-5-ön repül, tehát ez nem állandó kötelék.
Szomorú és buta baleset, aminek nem kellett volna megtörténnie…
Részvétem.
(Az oroszoknál is mintha mostanában felmerült volna fel az egyik vagy mindkettő nagy múltú műrepülő köteléket feloszlassák vagy áthangszereljék őket olcsóbb gépre…)
Sajnos igen, és ráadásul össze is vonják őket, és utána kapnak Jak-130-asokat. Elvileg a MAKS-on búcsúztak. Persze biztos így is jók lesznek, de azért a nagyvas az nagyvas.
R.I.P. :(
R.I.P.
A Turkish Stars nem tervezte, hogy átáll F-16-osra???
Erről nem tudtok valamit?
„És, ha még létezik akkor az ukrán 29-es kötelék. „Ennyi”
Ha már átnézted a wikipediát és konstatáltad hogy ennyi akkor légyszíves vess egy pillantást erre a linkre is…
http://en.wikipedia.org/wiki/August_1st_(aerobatic_team)
pici sárga gonosz törpék akár hogy is nem tetszik egyeseknek és még mindig a bóvli jut eszetekbe róla a világ 2. legnagyobb gazdasága akiknek 1 vonal beli vadászgép a műrepülőjük….
És miért ilyen nagy accal teszed? Egyébként nem néztem meg, hanem Goggleval találtam meg a távol-keleti csapatot. Én kérek elnézést, hogy nem korlátlan a memóriám…