Nincs 3 hónapja sem, hogy augusztus 20-á bemutatórepülés közben lezuhant a híres műrepülő csapat egyik gépe, és Jon “Eggman” Egging hadnagy életét vesztette. November 8-ának délelőttjén gyakorló repülésre készülődés közben újabb tragédia következett be: a még a csapat otthonául szolgáló RAF Scampton légibázis betonján álló egyik vörös Hawk-ban beindult a katapultálási folyamat, mely sajnálatos módon fatális sérülést okozott. A Red Arrows által is repült Hawk T1 a Martin-Baker Mk 10B típusú, „dupla nullás”, azaz álló helyzetben is hatékony katapultülésével van felszerelve, azaz elméletileg a pilóta túlélhette volna a véletlen katapultálást, ám sajnálatos módon az ülés ernyője nem nyílt ki.

A katapultáláskor a gépek még egymás mellett álltak a betonon | Fotó: BBC ,
A délelőtt 11 óra környékén bekövetkezett esemény után a mentőegységeket 11:09-kor riasztották, akik a helyszínre érkezvén az egyelőre meg nem nevezett pilótát helikopterrel kórházba szállították, ám sérülései olyan súlyosnak bizonyultak, hogy életét sajnos már nem sikerült megmenteni.

A szélesköűen használt Martin Baker Mk. 10 típusú katapultülésének egyik alváltozata | Martin Baker ,
A Red Arrows már a téli gyakorló szezont repüli, készülve a következő évi bemutatóikra. Ezt a bejelentése szerint érthető módon felfüggesztették, ám a típus repülési tilalma egyelőre(?) nem lett elrendelve.