A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Tactical Air Defense Services egy olyan amerikai központú cég, mely különböző szolgáltatásokat nyújt katonai alkalmazók részére. Elsődleges alkalmazójuk az Amerikai Egyesült Államok katonai erői, de más államok hadseregei is fordultak már a segítségükhöz. Repertoárjukban szerepel a katonai eszközök karbantartásától kezdve a légi utántöltésig elég sok minden. Több repülőgéptípust is üzemeltetnek, legújabb szerzeményük a brazil Embraer 314-es gyártmánya, ismertebb nevén a Super Tucano. Ezen hírünk is a típussal áll kapcsolatban, ugyanis a típus az megkapta az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal típusbizonyítványát. A Super Tucano típus sikeresen átment a bizottság tesztjein, és így üzembe állhat a Tactical Air Support, azaz TacAir által használt nevadai reptéren. A típus rendszeresítésének oka hogy a katonai ügyfelek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a könnyű támadó gépek iránt, és hamarosan megkezdik a képességeinek bemutatását a nyugati parti katonai bázisokon.
Dél-Koreában hamarosan megrendezésre kerül a 2011 Szöul Air Show, melyre a Boeing minden eddiginél több portékáját küldi el. Itt kerül sor az új Jumbo Jet-ek (747-8F, 747-8I) koreai debütálására, valamint a 787 Dreamliner is először teszi tiszteletét az ázsiai országban. Természetesen nem feledkeztek meg a katonai gyártmányaik reklámozásáról sem: CH-47 Chinook, Ah-6i , B-737AEW&C is látható lesz a bemutatón, de a legnagyobb falánkságot a koreai katonai vezetés számára az F-15SE Silent Eagle jelenti majd. Mint ismeretes, Koreában nemsokára új harci gépek beszerzéséről döntenek, az F-X III elnevezésű tender 40-60 modern vadászbombázó rendszeresítéséről szól. A tender legnagyobb esélyesének eddig az F-15SE-t tartották a szakértők, mert a típus korábbi változata, az F-15K már nagy számban üzemel a RoKAF állományában, de résztvevő továbbá az F-35, az Eurofighter Typhoon valamint a Boeing másik esélyese, az F/A-18E/F Super Hornet. Utóbbi két típus esélyét növeli, hogy a saját 5. generációs harci géphez külföldi hajtóművet terveznek alkalmazni, amely minden jel szerint vagy a Typhoon-t meghajtó EJ200, vagy a Super Hornet-ekben duruzsoló F414 lesz. De térjünk vissza a kiállításhoz – a Boeing itt mutatja be először a „Csendes Sasba” szánt pilótafülkét, mely az állításaik szerint az új generációt képviseli.
Üzembe helyezték az Eglin légibázison az első F-35 fegyver kiszolgáló szimulátort. A Lockheed Martin által októberben leszállított és szolgálatba állított szimulátor egy F-35 Lighting II törzsközéprészét formálja meg, magában foglalva a fegyvertereket, az „A” verzióba beépített gépágyút és lőszerkamrát, valamint az üzemanyag feltöltő csatlakozókat. A berendezés arra szolgál, hogy a gép kiszolgáló személyzete gyakorolhassa a típus feltöltését üzemanyaggal, rakétákkal, bombákkal, valamint az „A” verzió esetében gépágyú lőszerrel. A személyzet számára azért is bír jelentős fontossággal ezen folyamatok gyakorlása, mert a típus a bevetések többségén csak a belső fegyvertereiben hordoz majd fegyvereket, és ezek betöltéséhez kevesebb hely áll rendelkezésre mint a hagyományos típusok esetében.
—–
Új tag iratkozott fel azon cégek listájára, mely képes bevethető pilóta nélküli helikoptert leszállítani az alkalmazóknak: az Israel Aerospace Industries, avagy az IAI-ról van szó. Avi Bleser, a vállalat Malat UAV részlegének vezetője elmondta, hogy sikeres tesztet hajtottak végre egy Bell 212 helikopterrel, melyben nem ült pilóta, és az automata repülési irányítórendszer irányította, ugyanakkor képesek a rendszert bármilyen más helikopterre is integrálni, ha a megrendelő úgy kívánja. Blesser azt is elárulta, hogy milyen különleges módszerrel tesztelték le a helikopter irányítórendszerének képességeit: a forgószárnyas alá kötélen egy kosárlabdát rögzítettek, majd a helikoptert úgy irányították egy földi állomásról, hogy a kosárlabdát belehelyezze egy kosárba. A gép irányításához ugyan azt a földi állomást használták mint ami már szolgálatban van az Izraeli Védelmi Erők kötelékében a pilóta nélküli gépek irányítására. Az IAI szerint az irányítórendszerrel felszerelt helikopter kiválóan lenne alkalmazható utánpótlási és MEDEVAC feladatok ellátására.
—–
A General Atomics új megrendelést kapott az Olasz Légierőtől, az amerikai gyártó MQ-9 Predator B gépek szállításáról írt alá szerződést. Olaszország 2 példányt rendel az MQ-9 Reaper-nek is nevezett pilóta nélküli típusból.