|

Heti balesetdömping – FRISSÍTVE

Nem alakult jól a hét balesetbiztonsági szempontból, bizony több országban is megizzadtak a kutató-mentő csapatok a roncsok és a gépek személyzete után folytatott keresésben.

A hét legbrutálisabb esete egy angolai VIP-masina elvesztése volt. Szeptember 14-én az Angolai Légierő egyik Embraer 120ER Brasilia típusú szállítógépe a Huambo repülőtérről történő felszállás közben (helyi idő szerint 11 óra 30 perc körül) visszazuhant, kettétört és kigyulladt. A gépen utazók közül a hadsereg 11 tisztje (köztük három tábornok) és 6 civil vesztette életét a katasztrófában, a balesetet csak 6 ember (köztük a gép négyfős személyzete) élte túl. A T-500 lajstromú és 120359 sorozatszámú gép 2002-ben repült először.

Angolában másnap sem alakultak túl jól a dolgok, a légierő újabb masináját vesztette el, ugyanis Lubango közelében lezuhant a C-510 lajstromú Szuhoj Szu-22M-4 ‘Fitter-K’ típusú csapásmérő gépük. A gépet irányító pilóta, António João Firmino alezredes életét vesztette a balesetben.

No, de térjünk vissza szeptember 14-ére, mert sajnálatos módon másik két baleset is történt aznap. Az egyik a Perui Hadsereg kötelékébe tartozó, EP-617 lajstromú Mil Mi-171V típusú helikoptere volt, melyet helyi idő szerint 14 óra 20 perckor egy bevetés során lőttek le a lázadók, amikor az Mantaro folyó közelében fekvő terület felett repült. A gép kétfős személyzete, Ernesto Vasquez Esneider Alberto Silva alezredes és Jenner Vidarte Campos százados életét vesztette a balesetben.

Nem sikerült sokkal fényesebben ez a nap Mexikóban sem, egy szeptember 16-i parádéra készülvén a légierő egyik Pilatus PC-9 típusú turbóprop kiképzőgépe zuhant le Tuxtla közelében, amikor leszállás előtti megközelítés során egy ölyvvel ütközött. Bár a kétfős személyzet mindkét tagja katapultált, az egyikük ejtőernyőjével fennakadt egy fán és életét vesztette a balesetben, míg a másik pilóta egy autóútra érkezett, őt kórházban kezelik, mivel eltörte a karját és a szilánkok összevagdosták az arcát.

3 hozzászólás “Heti balesetdömping – FRISSÍTVE”