A lassacskán lezárulni látszó líbiai légi hadművelet statisztikái és tapasztalatai arra késztették a brit hadvezetést, hogy átgondolja stratégiáját a teherszállító/légi utántöltő flottával kapcsolatban. Mivel az észak-afrikai ország területén végrehajtott járőrfeladatok, légi csapások és felderítő bevetések mind-mind rendkívül hosszúra nyúltak, a bennük résztvevő repülőgépeknek számtalanszor szükségessé vált a levegőben való tankolást. Ezt egyelőre még képesek voltak biztosítani a Royal Air Force Vickers VC10-esei, ám a jelek egyértelműen arra utalnak: a típus erősen a penge élén táncol, kivonása elodázhatatlan.
Erre nyilvánvalóan nem most jöttek rá a Brit Királyi Légierőnél sem, a váltótípus első példányai már meg is érkeztek az Egyesült Királyságba. Az A330 MRTT-ből (helyi elnevezése Voyager) 14 darabot rendelt a RAF, melyek közül kettő Spanyolországban készült el, a többit a szigetországban állítják össze. Az eddigi becslések szerint az új tankerek 2014-ben léptek volna szolgálatba, de ezt most előrébb szeretnék hozni. Ez egyértelműen a március óta tartó Operation Ellamy-ból levont következtetéseknek tulajdonítható. A személyzetek és a műszakiak egybehangzó véleménye szerint a sokszor 10 órás vagy még tovább tartó bevetéseket már alig-alig bírták a VC10-esek.
Az élettartamuk végső óráit taposó Vickers tankereket eredetileg 2013-ban szerették volna nyugdíjazni, azonban valószínű, hogy ennél korábban kell búcsút mondaniuk az aktív szolgálatnak. A RAF felső vezetése ugyanis parancsba adta, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt kell fektetni a légi utántöltő és teherszállító képességekre (a Voyager mindkettőre képes), valamint a lehető leggyorsabban fel kell frissíteni a flottát. Ennek fényében, a megszorítások ellenére, fokozzák az A330 program ütemét.
A gépek gyártásáért és a projekt levezetéséért felelős brit cég képviselője szerint a leendő személyzetek kiképzése már gőzerővel folyik, és hamarosan megérkeznek az első szimulátorok is. Ezekkel tökéletesen felkészülhetnek a majdani pilóták az éles repülésekre, valamint további előnyt jelent majd, hogy a flotta teljessé válásáig párhuzamosan folyhat a tréning.