Bár a francia Mirage 2000-es és a litván L-39-es ütközéséről szóló hírünkben megemlítettük, szükségesnek éreztük egy külön bejegyzésben is megemlékezni arról, hogy szeptember elejétől a dánok őrzik a Baltikum légterét.
Nem túl boldog utolsó napokat követően a francia egységek szeptember 2-án hivatalosan átadták a balti országok őrzésének feladatát a Dán Királyi Légierő küldöttsége számára, akik még augusztus 31-én települtek ki 4 darab F-16AM/BM típusú vadászbombázóval és mintegy 70 főnyi személyzettel a litván Šiauliai légibázisra, immáron harmadik alkalommal (2004 és 2010 folyamán már jártak itt hasonló ügyben).
Az önálló légtérvédelemre egyelőre nem képes balti államok 2004-es NATO csatlakozása óta számos tagállam vett részt az eleinte 3, majd később 3-4 hónapos “air policing” missziókban. Közülük többen nem is egyszer fordultak meg a Baltikumban, azonban vannak olyan államok (köztük hazánk is), melyek nem képesek ezen feladat ellátására.
Egy F-16 Block 60-as CFT nelkul vadasz konfigban 1 pottartallyal mennyivel potensebb mint egy Gripen???
Ez én szememben sokkal. Nagyobb őrjáratozási idő. Egyébként miért szorítkozunk egy pótosra? Pont az az előnye a Sólyomnak, hogy 3 pótos is felmehet full AA fegyverzet mellett. A Griffnél nem. A Sólyom vihet 6 db BVR AMRAAM-ot a Griff nem.
Velemenyed szerint az a cft az mennyire elony vagy hatrany az F-16 ra.Gondolok ittelsosorban manoverezokepessegre.Azt sokan mondjak hogy a block 50/52 felett mar a gep tulsulyos es ez meg novekszik a cft vel es ez ramegy tulsagosan a gep kepessegeire.Errol mit gondolsz??
Számomra örök kérdés az, hogy a gép által vitt ütemanyagmennyiség az mikor optimális. A sok keró a gépen nagy hatótávot ad. Viszont, ha pont akkor ront rád az ellen, mikor túl sok van, akkor a gép harcértékér rontja.
A CFT üres állapotban a gép G túlterhelhetőségén semmit nem korlátoz, valamekkora állásszög korlátozás van, az orsozó sebességet egyszámjegyű %-kal rontja. A gép össze siklószáma mimálisan valszeg kisebb, az eredetinél.