|

Friss képek és videó a kínai kacsákról

A napokban számos friss felvétel látott napvilágot a közvéleményt leginkább foglalkoztató két kínai vadászbombázóról, a Chengdu által gyártott J-10B-ről és a J-20-asról.

Kezdjük a 2010 végén debütáló J-20-assal, melyről még mindig nincsenek hivatalos adatok. Az ötödik generációsnak szánt masinát manőverezés közben sikerült lencsevégre kapni. Némi számítógépes ügyeskedést követően született meg ez a két kép.

Íme egy felvétel a J-20-as felszállásáról, melyhez már forszázst is kapcsolnak:

A J-20-as nyitott fegyvertér-ajtókkal (1:26-tól nyílik az oldalsó, utána az alsó ajtó is):

Most jöjjön pár kép a Chengdu J-10 újabb változatáról, a szintén titokzatos J-10B-ről, melyet még 2009-ben sikerült először lefényképezni, ezúttal a szárnyak alá függesztett két póttartály viselkedését vizsgálták.

Végül pár kép a J-10A-ról 4 darab SD-10A-val (PL-12) a szárnyai alatt:

37 hozzászólás “Friss képek és videó a kínai kacsákról”

  1. Amit linkeltem, az egyik a T-50-esé, a másik a J-20-asé. Azt akartam megmutatni, hogy teljesen más a kialakítása, a kínaiak cakkozták (farkasfogazták), míg az oroszok síkban döntötték meg többször és egy görbe vonallal dolgoztak, de amit linkeltem, hogy van olyan sík, ahonnan merőlegesen látszódik az éle, ami nem épp előnyös… :)

  2. A mi a görbe felületeket illeti az régen volt,hogy csak a síklapokkal lehet jó RCS-t elérni(pl F-117 síklapok,B-2 ferde felületek,F-22 a kettő keveréke).De erről már írtam amikor azt fejtegettem,hogy vannak fejlődések RCS és Aerodinamikai téren amiket nem reklámoznak.

  3. Pontosan mire gondolsz, tudnál nekem linket mutatni?

    Am az RCS-es dolgokkal tisztában vagyok, nagyon szeretem a témát. Nem arra gondoltam merőlegesség terén, hogy a radar számára pont merőlegesen áll az él, hanem a két él zár be derékszöget egymással, ami nagyon nem tesz jót az RCS-értéknek.

  4. Phoenix

    Én is olvastam arról,hogy nem tesz jót az RCS-nek ha két él 90fokos szöget zár be egymással VISZONT erről sem a Raptor/F-35 sem pedig a T-50 fejlesztői nem hallottak…Még egyszer a Raptoros kép http://en.wikipedia.org/wiki/File:F-22_Raptor_shows_its_weapon_bay.jpg
    jól látszik,hogy a fegyvertér ajtók farkasfogai egymással 90-fokos szöget zárnak be(egyébként minden farkasfogazott él 90fokos szöget zár be egymással az F-22 és az F-35-ön is).

  5. Az F-22-es szárnyainak és a legtöbb felületének (így a farkasfogazás élinek) nyilazása 42 fok. A farkasfogazásnál a két él nyilazása ugye összeadódik, 2×42, az 84, ami távolról 90 foknak LÁTSZIK, de nem az!

    Linket az új ‘stealth’-fejlesztésekről kérnék, amit említettél.

  6. Phoenix

    Olyan nagy különbség lenne 84 és 90 fok között???Én nem mértem meg a T-50-nél a szögeket de ránézésre nekem 90 fok akár csak a Raptoré.
    (az nem kerül pénzbe,hogy a lemezt 84 fokosra vágom nem pedig 90-esre)

    Talán egy AS-ben olvastam valamelyik lopakodó kapcsán hasonlóan nagy vonalakban a shealt fejlődésről ami alapvetően annyira titkos dolog(maga „tudomány ág” is),hogy pl én eddig még 3.gen gépeknek sem láttam pontos adatokat RCS értékről ellenben II.vh-s bombázóról igen…

  7. nem értem mi értelme van most a futóajtókat szögezgetni. A harci helyzetben ha levegőbe repülve teszi a dolgát akkor úgy sincs nyitva, ha nyitva van akkor meg vagy leszáll vagy fel. A fegyvertér ajtóknál is kb ez a helyzet, nem hinném, hogy úgy nyílnak mint Mordor Fekete Kapuja és nyitva hagynák őket ha kioldották a fegyvereket.

  8. Chris, ezzel az elmélettel mi értelme van a szerelőnyílásokat is fogazni? Azt se nyitogatja senki repülés közben, de a Raptornál nem csak nyilazták, még a mennyiségüket is a felére csökkentették az YF-22-höz képest…

  9. Hat ez a kinai lopakodo vacak, meg mindig olyan, hogy rossz ranezni…
    Pfejjj. Szamomra a teljes takoltsag sugarzik belole. Borzaszto.
    En inkabb arra tudok tippelni, hogy ez a gep igy soha nem lesz szolgalatba allitva, de lehet, hogy sok ertekes dolgot ki tudnak kiserletezni rajta, ami aztan majd kesobb jo lehet egy igazi repulo epitesekor. Addig meg ez is jo a nyugat+oroszok ijesztegetesere, meg otthoni propaganda celokra…

  10. Az hogy ez a gep vacak azt Te mibol szurod le???
    A kinaiakon kivul senki nem tud semmi hiteles infot errol a geprol.Na akkor amirol semmit nem tudunk azt miert nevezzuk vacaknak????Amilyen utemben Kina fegyverkezik es fejleszt!! 30 ev mulva a vilag felkotheti majd a gatyajat mert hogy legyen itt akarmilyen gazdasagi valsag,ehezes,szarazsag,stb ok nem fogjak sajnalni a penzt a fejlesztesekre meg ha a nep ehen pusztul is.Vacakozzuk itt a lopakodojukat nezzuk meg Europanak milyen lopakodo prototipusa van??Ja hogy meg neki se alltak fejleszteni???Jo jo az az Eurofighter,F-22 utan a legjobb jelenleg(na jo egy szinten az F-15-tel,de)eljott az ideje az otodik generacionak es itt Europa nagyon le van maradva.

  11. A J-10-es rakétaindító pilonjai nagyon furcsának hatnak.
    A képekről nagyon elöl lévőnek tűnik a rakéta súlypontja. Szinte már a szárnybelépőél előtt van.
    A dupla indítósín pedig még inkább zavaró, még ha makettokról van is szó. Vajon mekkora rezgések ébredhetnek az előrenyújtózkodó függesztéseken?

  12. @erdifefoka

    Van egy nagyon jo angol mondas.
    „Although I cannot lay an egg, I am a very good judge of omelettes”
    Talan ez kicsit igaz meg egy ilyen komplex dologra is mint a repules.
    Az ember, ha laikus ugyan valamihez, de muszaki beallitottsagu/vegzettsegu es emelle meg repulobuzi is, akkor azert talan valaminek a kinezete alapjan is megprobal velemenyt alkotni. Nekem, errol a kinai „lopakodorol” az az erzesem, hogy egy takolt szar. Valahogy a gepen a kulonbozo reszek egymashoz vett aranya sem stimmel mar, nem sugaroz erot az egesz konstrukcio. Borzalmasan nez ki az egesz.
    Szamomra ez ilyen, lehet, hogy ettol meg neked nagyon tetszik, es szerinted ez lesz a vilag legjobb gepe, de szerintem ez leginkabb annak a termeke, hogy a part megmondta, hogy mikorra kell mutatni valamit.

    EUnak valoban nincs sajat fejlesztesu lopakodoja, de minek is kene? F-35bol nagyon nem keveset fog vasarolni tobb EU orszag is, ha meg igazan szukseg lenne ra, akkor USA ugyis eladna a Raptort, erre pedig lenne penz nyugodj meg. Nemetek akkora Raptor flottat vehetnenek, amivel a vilagon senki nem tudna mit kezdeni. De nem vesznek mert minek? Ettol fuggetlenul meggyozodesem, hogy ez a kinai csodagep sem az EF-el, sem a Rafaleval nem lesz egy sulycsoportban. Talan majd a kovetkezo.

    Szokas mostanaban Kinat tulbecsulni anyagi lehetosegeik teren. Teny, hogy kurva erosek, teny, hogy nagyon bovulnek, teny, hogy hatalmas tartalekaik vannak. DE. Nehany akkora galacsint gorgetnek maguk elott, ami 30-40 even belul ugy fog a nyakukba borulni, hogy ahhoz kepest a mostani USA-EU gyengelkedes, csak gyenge zokkenonek fog tunni. (onkormanyzati hitelek, nyugdijproblemak, olajimport, dollar esetleges elinlalasa, stb stb…) Ott sem lesz am mindig penz erre. Most van, most eros a kinai sarkany, de hatalmas belso gondjaik is vannak mindemellett. Egy ekkora orszag, mint Kina, USA vagy Oroszorszag, nem tud olyan idealisan mukodni mint Svajc, vagy Luxemburg, nehanyan pedig mar mar ezt hiszik roluk…

  13. erdifefoka:
    „A kinaiakon kivul senki nem tud semmi hiteles infot errol a geprol.Na akkor amirol semmit nem tudunk azt miert nevezzuk vacaknak?”
    majd:
    „Jo jo az az Eurofighter,F-22 utan a legjobb jelenleg”
    Ha nem tudnuk semmit, akkor nem csak vacak, de a 3. legjobb sem lehet, nem?

    Batka:
    Ez más gépeknél is meg van:
    http://home.pages.at/godi/versionen/fa18c/f18camraam.jpg
    Nézd mindkét oldalon a külső három AMRAAM-ot.

  14. Ha már Kína.

    Minden vegyipari technológiával foglakozó órámon. Az tanárok mikor megemlitették Kínát. Akkor azt mondták szép és jó a kína ipari fejlődés. De ennek az ára hogy rendkivűl szennyező iparágakat fogattabe USA-ból és Európából . Jó példa a Rur-vidék. Annó Európa fekete pontja volt olyan mértékü volt a környezetszennyezés. Az ottani gyárakat is Kínába telepitették technológia váltás nélkül.
    A környezet barátabb ipari technológiáknak nagyobbak a fajlagos és járulékos költségeik.

    Kína azokat a milliárdokat amit hadipar fejlesztésre álldoz saját természeti környzetének elpusztitásából nyeri.
    Közben meg marad a hatalmas társadalmi problémi.
    Gondoljuk az egyke gyerek ideológiára. Aminek eredménye sokkal több a férfi mint a nő.
    Sok férfinak egyszerűen nem jut feleségenek való (nyersen kifejezve magam).

  15. molni,
    Hans:
    Rendben, a kettős indítósínnél viszont még mindig furcsállom a megoldást.
    Hans, az amerikaiak dupla indítósín rendszere oldalra függeszti a rakétát, egyszerű fordított „T” elrendezésben a pilonokkal, nem lefelé lógatja. A kínainak meg négy támadáspontot alkalmaznak a függesztési rendszerben, nem hármat. Ilyet máshol ejtőlőszer függesztéséhez használnak, nem légiharcfegyverzethez.

  16. A képeket nézegetve azon gondolkodtam, hogy vajon a kettős felfüggesztés mellé befér e még a pótos…Lehet hogy csak úgy hogy lefelé „függesztik” a rakétákat, nem oldalra, amit Batka furcsáll. Az is kérdés, hogy ha megvalósul, akkor vajon kerülhet a gépre még egy-két rövid ható infra…

  17. monyok: Kínában anno döntöttek. „Mindent” bevállaltak azért, hogy „0”ról 2xév alatt oda jussanak ahova. Ez volt az ára viszont nagyon gyorsan összejött.
    Az egy gyerek probléma pedig nem csak Kínában fog nagyon komoly gondokat okozni, gondolj MOra ahol „páronként” ~1.2 gyerek születik és ennek egy része is köszönöm távozommal távozik, vagy épp vmi miatt nem éri meg a felnött kort. (és kérlek ne cigányozz, hogy ennek mennyi része… tudjuk)

  18. Nem irtam sehol hogy ez a gep lesz a jovo gepe meg a kedvencem stb.Amit irtam hogy nem tudunk rola semmit,ezert ne vacakozzuk le.En sem hiszem hogy ez a gep lesz a jovo kinai gepe.Ami teny hogy tanulni,tapasztalatot szerezni sokat fognak belole es ezt boven kamatoztatni tudjak a kozeljovoben.Az Eurofighter jelenleg az egyik legjobb gep az osszes kepesseget figyelembe veve.Es Europanak kb 2040 ig ki fogja elegiteni az igenyetit,szoval tenyleg nincs szukseguk 5.gen gepre.