|

Képen a tolóerő-vektoros J-10B

A teszpadként szolgáló gép első repülését még tavaly december 25-én hajtotta végre, azóta ismert létezése. Jó minőségű fotót, amin kivehetők az új tolóerő-vektoráló rendszer részletei, azonban egészen eddig nem láthattunk.

A kép alapján sejthető, hogy a rendszer az amerikai és orosz megoldásokkal szemben teljes 3 dimenziós eltérítést tesz lehetővé, hasonlóan az Eurofighter Typhoon számára tervezett, de sorozatgyártásra nem került szárnyprógálgatásokhoz.

Tolóerő-vektoros WS-10 , Modern Chinese Warplanes

Fórum hozzászólások

  • Mackensen
    Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
    Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
    Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
    De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
    Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
    Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
    Most ebből mit következtessek?
    Okoskodhatsz de a kínai főfő hajtóműfejlesztő feje azt mondta 20 év az oroszoktól az amiktól de még az európaiaktól is.Neki kicsit jobban hiszek.
  • koppany
    USA, Oroszország, Franciaország és Anglia. Javíts ki ha tévedek.
    Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
  • beta
    Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
    Ez nagyon érdekes kérdés, hogy a kicsik ténylegesen hogy állnak. Van fejlesztés a Snecmánál? Az Eurojet fogja gondolom az új francia-német géphez a hajtóművet fejleszteni, a Sencmával együtt? A japánok meg önállóan próbálják megalkotni a saját hajtóművüket az FX programhoz, pár éve be is mutattak valamit, de fogalmam sincs, hogy állnak vele.
  • dudi
    Okoskodhatsz de a kínai főfő hajtóműfejlesztő feje azt mondta 20 év az oroszoktól az amiktól de még az európaiaktól is.Neki kicsit jobban hiszek.
    Igaza van!
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
  • beta
    Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
    Csak az amerikaiaknál. A RR fele is amerikai. Az oroszok vért izzadnak, akkor is alig megy.
  • gacsat
    Csak az amerikaiaknál. A RR fele is amerikai. Az oroszok vért izzadnak, akkor is alig megy.
    Komoly zavar van a fejedben, olvasd el az első hozzáoszlást és légyszíves ne baromságokat, önálló fejlesztésről volt szó.
  • fip7
    Mackensen

    Ha jól emlékszem ez a hajtómű az utóbbi 20 évben lett kifejlesztve:
    https://en.wikipedia.org/wiki/NPO_Saturn_AL-55
    Ez egy franciákkal közös fejlesztés:
    https://en.wikipedia.org/wiki/PowerJet_SaM146
    Ez meg elvileg egy ukrán-orosz közös fejlesztés:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ivchenko-Progress_AI-222

    Ez meg nemsokára majd lesz:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Aviadvigatel_PD-14

    Remélem ennyi elég :D
    Valamiért vadászgépekbe való hajtóművekre gondolltam...
  • Mackensen

    Az elmúlt 30 évben nem fejlesztettek ki új vadász gépet, szóval így abba való új hajtóművet sem.
    A Szu-27 n+1-ek evolúciós fejlesztések így a hajtóműveik is.
    A Szu-57 meg ugyan úgy nincs még kész, mint a hajtóműve.
  • Addig is még egy látványos kép.

    fip7
    Mackensen

    Az elmúlt 30 évben nem fejlesztettek ki új vadász gépet, szóval így abba való új hajtóművet sem.
    A Szu-27 n+1-ek evolúciós fejlesztések így a hajtóműveik is.
    A Szu-57 meg ugyan úgy nincs még kész, mint a hajtóműve.
    Én csak annyit mondtam, hogy a kínaiak fejlesztés terén nagyobb tempót diktálnak mint az oroszok. Nem azt, hogy előrébb lennének.
  • Mackensen

    Azt te is tudod, hogyha van 60 év lemaradásod abból 40-et könnyebb behozni, mint a maradék 20-at. Csak akkor van kivétel ha kívülről segítséget kapsz, de szerencsére itt még nem tartunk.
  • beta
    Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
    Az FCAS hajtóműve teljesen új lesz, és elvileg (olyan emlékeim vannak) a fő elemeket a Safran fejleszti.
    Biztos vagyok benne, hogy a franciák maguk is meg tudnák oldani a fejlesztést (ahogy a M88-nál is megoldották) de az MTU bevonása mindenképpen elkerülhetetlen volt, mert csak kooperációban kell annak a "nyomorult" gépnek elkészülnie...;)
    Ezzel legkevésbé sem akarom lebecsülni a MTU-t, csak egyszerűen ezek a piaci realitások.
  • Ha ezek WS-10B-vel repülnek akkor a j-20 WS-10G-vel ? Egyedül az vektorálható + nagyobb a teljesítménye is
    J-10C with WS-10B engine
    [​IMG]
  • Ezt mi alapján állítják?
    There would be a new variant of J-10?
    Interesting...
    [​IMG]

    Irják azt is hogy lehet jön a j-10D

    Read on some Chinese page. News are circulating about new version of J10 after J10C.
    Can be it J10D once rumored as semi sealth with sealth coating and EW improvement to have less RCS

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz