|

Csúf mérleg – Három nap alatt két baleset és egy kényszerleszállás

A menetrend szerintinek mondható indiai baleset mellett a napokban lezuhant egy mauritániai repülőeszköz is, sajnos utóbbi halálesettel végződött. Emellett a Kanadai Királyi Légierő is majdnem elvesztett egy gépet.

Augusztus 21-én lezuhant a Mauritániai Iszlamista Légierő kiképzésre használt egyik Embraer EMB-312F Tucano típusú repülőgépe. A brazil gyártású kiképzőgép hajtóműve a felszállást követően kigyulladt, majd a gép Chinguetti közelében a földnek csapódott, mintegy 600 kilométerre északra Mauritánia fővárosától. A pilóta, Elboukhary Ould Mohamed Ahmed hadnagy a baleset során életét vesztette, a lezuhanó, lángoló roncsok a földön sem emberéletben, sem ingatlanban nem tettek kárt. A védelmi minisztérium elrendelte az eset kivizsgálását.

Sajnos ezen a héten sem maradunk indiai baleset nélkül, augusztus 22-én az Indiai Légierő egyik HAL HJT-16 Kiran semmisült meg egy balesetben, amikor mintegy 20 perccel a Hakimpet légibázisról (VOHK) történő felszállását követően, helyi idő szerint 17 óra körül a Bommarasipet falu mellett található egyik szántóföldre zuhant, néhány nagy feszültségű elektromos vezetéket is elszakítva. A gép pilótája, Raj Kumar sikeresen katapultált és kisebb sérülésekkel megúszta az esetet. Elmondása szerint a géppel közepes magasságon repült, amikor szokatlan zajt hallott a hajtómű felől és a gép kigyulladt. A baleset vizsgálatát szakértők bevonásával megkezdték.

HAL HJT-16 Kiran Mk-IA

HAL HJT-16 Kiran Mk-IA ,

Majdnem újabb típus került veszteséglistára a Kadhafi elleni hadművelet folyamán, ezúttal egy kanadai Lockheed CP-140 Aurora, mely augusztus 23-án, röviddel 13 óra 30 perc előtt hajtott végre kényszerleszállást Portugáliában, mivel a 4-es számú hajtóműve meghibásodott. A 140105 lajstromú, „CanForce 0469” hívójelű gép Líbiából hazatérvén a Terceira-Lajes légibázison talált biztos talajt. Az eset során senki sem sérült meg.

8 hozzászólás “Csúf mérleg – Három nap alatt két baleset és egy kényszerleszállás”

  1. Nem csodálkozom, hogy az indiaiak ilyen rossz statisztikával dolgoznak. Elismerem nem ismerek minden gépet, aminek szárnya vagy rotorja van és repül, de ezt az indiai bádogdobozt még életemben nem láttam…
    Lehet, hogy divat a retró, de azért ez már egy kicsikét túlzás.
    Nem tud valaki valamit egy esetleges indiai kiképző gép tenderről? Mert ezt nézve rájuk férne pár korszerű trainer is.

  2. Azert a CP-140 ( alias P3C Orion ) hire egy kicsit tulzas. Az hogy egy hajtomu leall a tipuson az szinte semmi. Rendszeresen harom hajtomuvel repulnek jaroroben ezzel a fiuk es meg ket hajtomuvel is repulheto. Szoval ha nem a tenger felszinehez kozel volt ( mar pedig nem gondolom hogy most tengokra vadaszott volna ) akkor ez csak egy kellemetlen esemeny volt es egy portugal varosnezes a legenysegnek.