Augusztus elején írtunk róla, hogy ismét repülési tilalom sújtja a Lockheed Martin F-35 Lightning II típusú vadászbombázó példányait. A 20 gép több mint fél hónapig búslakodott a földön.
Bár repüléseket nem végeztek, mégsem állt a tesztprogram, a földi próbák szünet nélkül folytatódtak. Azonban augusztus 18-án a Pentagon részlegesen feloldotta a tilalmat, a tesztpéldányok számára újra engedélyezik a repüléseket, azonban a sorozatgyártású gépek továbbra sem hagyhatják el az Eglin légibázis betonját.

Fotó: Lockheed Martin ,
Ahogy arról mi is beszámoltunk, újfent az AF-4 jelzésű tesztgép rakoncátlankodott. A hibát megint az elektromos rendszerben találták, ezúttal a Honeywell által gyártott IPP (integrated power package) egy karbantartás utáni hajtóműpróba során augusztus 2-án, helyi idő szerint 8 óra 30 perckor. A JPO (Joint Programme Office) által elrendelt repülési tilalom biztosította intervallumban a mérnökök rávetették magukat a korábban gyűjtött adatokra és kiderítették, hogy az egyik szelep nem működött megfelelően. A gépek repülését továbbengedték, ám kikötötték, amíg jobb megoldást nem találnak a problémára, addig a szelep vezérlését folyamatos felügyelet alatt tartják.

Foto: Lockheed Martin ,
Az elmúlt egy évben több alkalommal is a földön rostokoltak a gépek. 2010 októberében a vezérlőszoftver egyes programjaiban találtak hibát, melyek veszélyesek lehettek a gép üzemanyag-ellátó rendszerére, konkrétan az üzemanyag-szivattyúkat vezérlésére, így az F-35-ös mindhárom verziója a napokat vesztegelt a földön. Márciusban az Edwards légibázisról végzett tesztrepülés során az AF-4 jelzésű előszéria-példány mindkét generátora meghibásodott, továbbá olajszivárgást is tapasztaltak. A hibák okainak megtalálásáig és kijavításukig a teljes flottára újfent repülési tilalmai rendeltek el, ám azóta már újra szárnyaltak a típus példányai. Június folyamán az F-35C három tesztpéldánya volt kénytelen pihenni, miután a mérnökök “logikai hibát” találtak a digitális repülésvezérlő rendszer azon részében, mely a kormányfelületek mozgatásáért felel, így akár balesetet is okozhatott volna. A szoftveres bakit orvosolták, s a módosított verzió feltöltését követően folytatódhatott a berepülési és tesztprogram.