A pakisztáni haderő vezérkari főnöke, Waheed Arshad vezérezredes egy hetes kínai látogatáson volt, mely kapcsán vasárnap meglehetősen érdekes hír kapott szárnyra az elektronikus sajtóban. Az értesülések semmi meglepetést nem okozó része szerint Peking megerősítette, miszerint új magasságokba kívánja emelni a kínai-pakisztáni védelmi és gazdasági kapcsolatokat. Ami azonban érdekesebb, hogy az igen soványka információtartalmú értesülések szerint Peking állítólag felajánlott (ajándékként) egy századnyi J-10B-t Iszlámábádnak!
A dologhoz persze hozzá tartozik, hogy a jelenleg épp a JF-17 Thundert rendszeresítő Pakisztánnak már évekkel ezelőtt felajánlották a még fejlesztés alatt álló J-10B-est, sőt 2006 tavaszán Pakisztán részéről papírra is lett vetve az igény 36 J-10P/FC-20 szállításáról. Kína korábbi nyilatkozata szerint a J-10B elkészültével a típus agresszív exportjára készül.
A J-10B (Pakisztán kapcsán J-10P) a J-10A továbbfejlesztése, melynek a tolóerővektoráló rendszer következtében még tovább javult a manőverező képessége, AESA radarral érkezik majd, de növekedett a fegyverzetfelfüggesztők száma, valamint a szívócsatornát az F-35-höz hasonlóan alakították át, mely így további radarreflexió-csökkenést várható.
Elméletben minden szép és jó a géppel kapcsolatban, de gyakorlatban nem sokat bizonyítottak a kínai felszerelések az utóbbi 30 évben…
De ez nem a gépek hibája. Egyszerűen nincs a közelben olyan saját népére támadó elnök, aki ellen bevethetnék őket.
Gondolom nemsokára valamelyik baráti afrikai országban fognak segíteni leverni a gonosz felkelőket…
Egy kevés adalék a cikkhez. Úgy tűnik, hogy ez az 5 számú prototípus és a képek tanúsága szerint WS-10A hajtóművel van felszerelve.
http://img12.imageshack.us/img12/7196/131203239141021.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/5007/131203239464362.jpg
Ezen kívül felkerült a netre egy filmecske is amin repül a gép. De van rajta F-20 és JF-17 is.
http://www.56.com/flashApp/56.11.07.26.swf?vid=NjIwODYxNzQ&ref=www.***********
Kíváncsi vagyok rá, hogy mennyire ellenfele egy f16E-nek, vagy egy F-16I-nak…
1:1-ben való összehasonlításnak sok értelme nincs, rendszerszintű összehasonlításna van.
Ha megfelelően ütős légiharc rakéta van a kínai gépen és kellően közel tud menni, akkor lehet sansza. A bibi a MAWS és az IAF gépen levő tekintéles mennyiségű infrcsapda.
A J-10-hez van R-73 integráció vagy még mindig a PL-8 vonal meg tovább?
Az F-16I gépen elég szép ECM lehet, ha a Tor rendszerek tehetetlenek voltak és az oroszok meg vakargatták a fejüket.
az eredeti beömlőkkel nekem jobban tetszettek!
Pocok
Nincsen ízlésed! :)
Ezzel kategóriákkal jobb…
A J-10a és B között további különbség még hogy utóbbiban beépített ECM rendszer található valamint megkapja az új MAWS rendszert.
Fegyverzete: PL-5EII, PL-9, PL-12
Igazából már csak azért is bejön ez a gép, mert tudjuk, hogy honnan származik neki az alapja, s ez meg is látszik rajta. :)
Vicc:
– Honnan ismered fel az izraeli vadászgépet?
– Az orráról!
:D
Upsz lemaradt a folytatás:
– Honnan ismered fel az izraeli vadászgépet?
– Az orráról!
– És a kínait?
– A farkáról!
:D
Na lássátok én megmondtam tegnap hogy a pakik kapnak j-10b! (D)
Ütős egy gép – Pl-9 és Pl-11 rakétákkal ! Tolóerő-vektoros, az A-hoz képest csökkentett észlelhetőség .
A pakisztáni gépekre olasz Grifo radar kerül amelyekkel ők nagyon elégedettek.
Ez lesz az első tolóerő vektoros gép ami 1 hajtóművel rendelkezik csökkentett észlelhetőséggel .
Ha már a gép olyan fasza akkor mennyit fognak ebből rendelni a kínaiak kb 2020-ra ? mert ott nincsenek olyan előre ígérgetések mint a ruszkiknál .
Az oroszoknak meg már ideje lesz fejleszteni egy új közeli légi harc és egy BVR rakétát mert az R-77 legalább 20 éves .
Ez lesz az első tolóerő vektoros gép ami 1 hajtóművel rendelkezik csökkentett észlelhetőséggel .
Csökkentett észlelhetőségűnek nevezni elég erős. Ennyi erővel akkor a Have Glass F-16 is az…
Puma Grifot lokátort honnan veszed? mert a JF-17 be se vették meg a grifot, KLJ-7 kínai lokátor jobb teljesítményű volt. A J-10A ban már KLJ-10 volt ami még fejlettebb, ha tényleg kész a kínai AESA akkor tuti azt választják, mert nyugatról tuti nem kapnak AESA-t.
Amúgy az X-31 is egyhajtóműves tolóerő vektor változtatós volt. Mondjuk az csak kisérleti gép.
Ha ez így van ahogy itt le van írva,és be is válik,és a pakisztániak fúl elégedettetek lesznek, hát akkor az oroszok ebben a szegmensben is piacot fognak veszíteni nem is keveset, ugye az ár érték arány , meg ugye a megbízhatóságuk sem a régi.
snakeye ! Több oldalon is ezt írták, sajnos nem jegyeztem meg az oldalakat. Azok szerint a jelenlegi – kínai – gépeikben is Grifo radar van.
comandante ! A hajtómű még a Szu-27 vagy kínai klónja ! Egyébként egyetértek Veled !
1 szazad hany gep? 14?
Vajon miert adjak ingyen? Mit kapnak cserebe?
Pakisztánban 18 gépes századok vannak.
Pakisztáni oldalak infóival csak vigyázva Puma! Amúgy azt nem érteném, miért választanának egy gyengébb radart(grifo), ha megkaphatják a kínai AESA-t.
A nyugati AESA-ra esélyük sincs. Indiával szemben nem játszanák meg, mert borítaná az erőviszonyokat.
A kínai gépekben KLJ-10 radar van mármint a J-10A-ban. Múltkor pont belinkeltem, hogy olyan 220db van nekik belőle a márciusi adatok szerint.
Ja és nem egy olyan olcsó gépecske ez ha jól tudom az A verzió 35+ milla /db a B verzió 45+ milla/db
Azért azzal a vektorálással várjunk még egy kicsit. Az egy hajtóművel rendelkező gépen ez bonyolultabb, mint a kétcsövesen. Annak idején a jenkiknek is meggyűlt a bajuk az X-31-essel és az F-16 MATV szoftvereivel. Ugyan ez már régen volt, de nincs okom feltételezni, hogy ezen a téren a kínaiak valamit ütős világszenzéációval jönnak ki. A fotókon látott J-10B hajtóműve még nem valószínű, hogy képes vektorálásra.
@ molni
Nem olvastam soha, hogy R-73 próbáltak volna integrálni. A legtöbb fényképen PL-11 vagy PL-12 látni.
http://i.imgur.com/oYIcZ.jpg
Itt épp a dupla indítósineket tesztelik.
http://i.imgur.com/NR55L.jpg
snakeye ! A wikin még 27 milla dollár volt az ár – két éve !
A 45 milla ezért a gépért sokk !!
Nálunk, a Józsefvárosi piacon mikor lesz?
” Nálunk, a Józsefvárosi piacon mikor lesz? ”
Ha kell ne várj a piacra, Stadler úr előbb szerez…. D D
„Azért azzal a vektorálással várjunk még egy kicsit…”
Én arra az AESAra is kiváncsi lennék… márha egyaltalán az.
A Jf-17 re is annó azt írták. hogy 12-14 milla/db jelenleg 25milla az ára. A wikinél jobb források is vannak rá akár ausztrál vagy tajvani oldalak is pontosabb infóval szolgálnak.
Nem kell félteni a Kínaiakat meg van ott az AESA.
Amúgy a jól csinálják 2005 be hadrendbe állt 2008-ba már a B változat tesztjeivel is végeztek és beindult a gyártás.
És akárki akármit mond a Kínai légierő félelmetes ütemben fejlődik szórják ki a régi elavult típusokat és állítanak a helyükre újakat (már sokkal kevesebb géptípust üzemeltetnek mint eddig)már Kína se használ mindenféle szedett vetett haditechet (a jf-17 est se használja pedig ő gyártja és nem egy rossz gép nem egy csillag romboló, de nem egy rossz gép.) Sokan abba a hibába esnek hogy lenézik a Kínai technikát mert gagyi… de nem minden gagyi ami ott készül (pénzük van, a világon szabad tudósok vannak, mi kell még a fejlődéshez)
szittya88
„(pénzük van, a világon szabad tudósok vannak, mi kell még a fejlődéshez)”
Nem tudom elvileg semmi.Gyakorlatban most tartanak ott ahol az oroszok 75-ben ami a hajtóműgyártást illeti.
Ha ez így van ahogy itt le van írva,és be is válik,és a pakisztániak fúl elégedettetek lesznek, hát akkor az oroszok ebben a szegmensben is piacot fognak veszíteni nem is keveset, ugye az ár érték arány , meg ugye a megbízhatóságuk sem a régi.
Valóban, a megbízhatóságuk jobb, mint régen:)
Ár érték arányban viszont tuti, hogy nem állják meg a versenyt –
az ingyenes kínai gépekkel szemben…
Nincs ingyen leves. Amerikai (dakota) közmondás.
Hát azért kerül többe mert romlik a dollár!
A JF-17-es már nevezték szegény ember Gripenének, de hogy csak gyártják és nem állítják szolgálatba a kínaiak így egy kicsit olyan, mint a XXI.század „F-5-se”. (Mielőtt még ketté harapna valaki, tisztában vagyok vele, hogy a F-5 rendszerítették az amerikai légi erőben, navynél, és a bőrnyakúaknál, de elsősorban agresszornak.)
A nyugathoz képest, biztos hogy óriási ütemben fejlesztenek, de azért figyelmeztet a régi mondás:Hamar munka ritkán jó.
Színes lesz a paki légi erő: F-16, Mirage, JF-17, J-10B(?)
A JF-17 programot csak a pakik miatt vitték végig. Minden évben előhozzák azt az ötletet a kínaiak, hogy a 3. lépcsős ezredeket JF-17 tel töltsék fel.
A pakik a Mirage gépeket is a JF-17 tel cserélik majd le!
A félreértések elkerülése végett szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek: A JF-17 nagyon jó kis masina. Nem csak a kivitelét, hanem a képességeit tekintve is. Szakítsunk már végre azzal a sztereotípiával, hogy ami kínai, ázsiai, az szar. A tisztlt topictárnak számítógépében már számtalan kínai alkatrész üzemel, megfelelően.
Nagyon vad gondolat, de ha a MiG-29 nálnuk rendesen repült volna még 10 évig és után típusváltás gondolata merült volna fel, nos…? :)
Hát ez elég vad gondolat molnitól, az elmúlt pár történései viszont nem zárják ki…
Akkor F-35 vagy J-20? Hát na…
A tisztlt topictárnak számítógépében már számtalan kínai alkatrész üzemel, megfelelően.
Ezt inkább úgy fogalmaztam volna meg, hogy a nyugati szellemi tőkével megtervezett alkatrész, ami kínába telepített nyugati gyártósoron és kínai biorobotkkal besgeítve készül.
A kínai biorobotok használata azért nem volt épp olyan egyszerü. Kína elég „érdekes” feltételeket szabott a használatukhoz. Ha egy nyugati cég kínába akarta helyezni a termelését, ahhoz kötelező volt egy helyi pertner bevonása mittoményhány %os arányban és számára a teljes tehnológiai transzfer. Ezen kívül, nem hogy szemet hunyt de burkoltan talán még támogatta is a (mondjuk ki nyíltan) lopást (tehnológiára értve). Ennek a politikána, meg lassan, de kezdenek beérni a gyümölcsei.
http://www.youtube.com/watch?v=l_NXFHMm_9U
Ezen kívül, nem hogy szemet hunyt de burkoltan talán még támogatta is a (mondjuk ki nyíltan) lopást (tehnológiára értve).
A Huawei esete erre tökéletes példa
Mack!
S nem volt igazuk, hogy így csinálták! A válság idején mindenki húzta a nadrágszíjat, míg a kínaiak mentek tovább. Tudták, hogy egy hatalmas piacon csücsülnek és hogy a lehetőséget meg kell ragadni, hát megtették. Hogy van e technológiai kémkedés vagy lopás, ugyan kérem Kínáról beszélünk, a visszatervezés és másolás Mekkájáról. Merjen morogni a sértet fél, kipakolják az országból és jön helyére más, aki sorában áll, hogy betelepülhessen Kínába!
Kína megrendezte a 2008-as Olimpiát, volt belőle gondja? Nem sok, maradt egy rakat stadion, meg a Madárfészek, ahol a sportolok dolgozhatnak tovább és rendezhetnek kontinens vagy világbajnokságokat.
A görögök megrendezték a 2004-st, s most ennek is isszák a levélt, mert ez is része a tetemes államadósságnak.
Én azon csodálkozom, hogy Kína még nem Ecclestone-nak, hogy két futamot szeretnének rendezni nem egyet, elvégre ők mégis csak nagyobbak, mint Spanyolország…
Hornet
Az európai állmok a büdös életbe nem fognak kapni Kínai fegyvert mert tudnák kinek a kezére jutna .Max a szerebek de azok nincsenek is jóba a jenkikkel .vagy igen ?
Anno Albánia kínai gépeket kapott… Volt róla szó itt korábban – igaz hónapokkal ezelőtt – hogy Szerbia talán lehetséges JF-17 vásárló. A nyugati államok biztos nem. Nem nyilatkozhatok molni nevében, de ami gondolatot megkezdett, azt én – lehet rosszul – úgy értelmeztem – s röviden fejtettem ki – hogy ha a MiG-29 kirepülik még azt a 10 évet, ami bennük van/volt:( és nem veszünk Gripent, de a pár héttel ezelőtti magyar-kínai „csúcstalálkozó” tükrében típusváltásra kerülne sor a jelenlegi évtized végén, s elmélyülnének a magyar-kínai kapcsolatok, akkor lehetségessé vált volna, hogy J-20-at vagy más kínai gépet rendszeresítünk…
Talán a Balkán és a Kaukázus egyes államai vehetnek JF-17-et, s még talán Moldávia, de ez csak egy tipp…
Igazából három tényezőn múlhat egy esetleges európai J-10 beszerzés:
1. milyen minőségű maga a gép a fegyverzet és az elektronika nélkül (kivéve kormányművek). Tehát magára a sárkányra és hajtóműre lehet e hosszú távú üzemeltetést alapozni!
2. elég jóba vagy e Izraellel, hogy az elektronika és fegyverzet feljavítását bevállald izraeli közreműködéssel, így végső soron egy J-10I(zrael) modifikációval olcsóbban összehozd a korszerű 4+ gépet, mint bármilyen nyugati típus vásárlásával.
3. és ne legyen más választásod mint a demokratikus nagyhatalmaktól és valamilyen okból Oroszországtól is független forrásból vásárolni.
blogen
„2. elég jóba vagy e Izraellel, hogy az elektronika és fegyverzet feljavítását bevállald izraeli közreműködéssel, így végső soron egy J-10I(zrael) modifikációval olcsóbban összehozd a korszerű 4+ gépet, mint bármilyen nyugati típus vásárlásával.”
A jelenlegi álláspont szerint, a j-10B drágább, mint egy f-16-os…
Ezt nem tudtam.
A jelenlegi álláspont szerint, a j-10B drágább, mint egy f-16-os…
Milyen F-16? Az attól függ. Nagyon nem rajongok az ilyen általános kijelentésekért…
http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
Használt MLU, darabja ~ 10 millióért.
„A jelenlegi álláspont szerint, a j-10B drágább, mint egy f-16-os…”
Attól függ, hogy milyen konfigurációval kéred.
Én a blk 50/52-őből gondoltam a legmodernebbre, mint ahogyan a kínai barátaiknál meg a j-10B-re gondoltam.
Szerintem, ez az, amit Magyarország vásárolhat.
http://www.centurychina.com/plaboard/posts/3892379.shtml
Ja már csak 1/144-es pilóták kellenek hozzá…
A Block 50/52 csupasz ára lehet, hogy 40 milla táján van, ha egy SH ennyi… Kelle egy legutolsó friss csomagot nézni és nyesegetni + becsülni, hogy mennyibe fájhattak a járulékos költségek.