Alig hét hónappal a megrendelés aláírását követően már a levegőbe is emelkedett az első sorozatgyártású Boeing P-8A Poseidon típusú tengerészeti járőrgép. Bár már július 7-én megejtették, a Boeing csak a napokban jelentette be a jeles eseményt.
Az első felszállását végrehajtó példányt a három órás repülés alatt átrepülték Boeing Fieldre, ahol felszerelik majd a harcászati rendszerekkel, hisz a gép jelenleg csak egy módosított Boeing 737-800ERX típusú repülőgép, a különleges feladatokhoz különleges fedélzeti berendezések szükségesek.
A jelenlegi szűzrepülés újabb jele annak, hogy az amerikai mamutvállalat a tervek szerint jóval az időkereteken belül maradva teljesíti a szerződésben vállalt határidőket. A Boeing már korábban átadta tesztprogramhoz felhasznált hat gépet és a földi tesztekhez alkalmazott két sárkányszerkezetet. Az első hat sorozatgyártású példányt 2012 végéig kell leszállítania a Boeingnek, hogy az azokkal felszerelt egység a következő évben elérhesse a kezdeti bevethetőséget. Az idén beindított alacsony ütemű gyártás eredményeképp a közeljövőben még csak havi 1 darab Poseidon készül, ám a 117 megrendelt gép mielőbbi átadása érdekében jelentősen fel kell futtatnia a termelést, így később akár 20 darabot is készíthetnek havonta.
A winglettek nem hiányoznak a szárnyról?
Ez lehet a Boeing egyik sikertörténete.
így rendszerek nélkül nem tudom mennyire Poseidon még, lényegében csak egy átfestett 767-es plusz csavarmenetekkel és csatlakozókkal a felszereléshez.
Egyébként nem teljesen értem a váltást az Orionról, légcsavarosként jóval gazdaságosabb az üzemeltetése, ez hosszabb járőrözéshez is vezet, a hajókhoz képest meg így is úgy is bőséges a sebességbeli fölénye.
Ott van a Vinglet, csak ezen egy újfajta vízszintes van.
@Kolombusz: ahogy a hírben is említettem, ez ez módosított 737-es. A szárnyán pedig a 777-esről is ismerhető ‘raked wingtip’.
a szárnyvégi megoldásokról itt olvashattok bővebben:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wingtip_device